Toon posts:

[MS Office 2003] Open / save dialoog venster traaaaaaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort het volgende probleem; Als ik in welk office programma dan ook een open of save dialoog venster krijg en ik probeer een andere map te selecteren dan waar het standaard op staat, moet ik een eeuwigheid (lees tientallen seconden) wachten tot er iets gebeurt. Vervolgend kan ik een of twee stappen (sub directories selecteren) en dan gebeurt het weer. Voor de rest in m'n bak snel en reageert file explorer ook normaal.

Ik heb het idee dat het ligt aan een aantal netwerk schijven die ik gemapped hebt op m'n werk (heb een laptop). Want als ik die in explorer een voor een benader (moet per schijf inloggen) dan heb ik erna geen last meer van. Is dit een bekend probleem en zo ja is er een simpele oplossing?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon systeembeheer zeggen dat je er niet van houd om per schijf in te moeten loggen ( waarom is dit trouwens, kan me alleen een slecht geconfigureerd netwerk voorstellen ).

Want de vertraging komt doordat explorer eventjes snel enkele schijf-gegevens wil nalopen en dan krijgt hij ze niet van je nog niet ingelogde netwerkschijven. Dit creeert een time-out van enige tijd en die merk jij dus. Of al je mappings eruit gooien of gewoon "normale" mappings laten aanmaken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je dit probleem met notepad ook? :)