[Lotus Notes 6.5] Probleem met NotesSession.Initialize

Pagina: 1
Acties:

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:44
Ik zit met een vreemd probleem als ik probeer Lotus Notes 6.5 te gebruiken vanuit Microsoft Access 2000.
Op sommige PC's werkt het prima. De gebruikers geven hun passwoord in en dit wordt doorgegeven aan de Initialize methode van een nieuw NotesSession object.
Bij andere gebruikers geeft de Initialize functie telkens de foutboodschap "Notes Error: Unable to open the ID file"

Ik heb proberen zoeken naar een referentie of documentatie over de foutcodes of over de functie in kwestie, maar ik kom steeds op dezelfde sites uit, en ook de Lotus site zelf lijkt deze informatie niet te bevatten.

We hebben nog geen verband kunnen vinden tussen de pc's waarop het wel werkt en deze waarop het niet werkt.
Ze lijken allen dezelfde permissies en security instellingen in lotus notes te hebben, en het is dezelfde database file en vba code die gebruikt wordt.

Heeft iemand er een idee van wat de oorzaak van deze foutboodschap zou kunnen zijn?

Bedankt!

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 17:02
Is de Notes client goed geïnstalleerd. Misschien er eens over installeren.

Kijk eens in de registry HKLM\software\lotus\notes\
Staan path en datapath goed.

• Adion
Ik ben hier jobstudent, de client is gewoon op alle pc's via het netwerk geinstalleerd, en die werken verder wel normaal.

In de registry wordt bij zowel de werkenden als de niet werkenden naar c:\data\notes verwezen, waar de .id file van de gebruiker staat.

Update: We hebben ook geprobeerd op een niet-werkende pc in te loggen met username/pw van een gebruiker waar het wel bij werkt. In dat geval werkt het nog steeds niet.
Loggen we in op een pc waar het werkte met een user/pw bij wie het niet werkte, en ook met zijn lotus id, dan werkt het wel.

Het is dus blijkbaar een pc-gebonden probleem, maar we hebben nog steeds geen settings gevonden die verschillen.

[ Voor 45% gewijzigd door Adion op 03-08-2005 15:48 ]

• Baron
Kijk eens in het bestand notes.ini Staat hierin de volgende entry ?

KeyFilename=C:\path\user.id

• Baron
Op een niet werkende pc zou ik toch eens Notes herinstalleren.

Mogelijk zijn de COM objecten tijdens installatie niet goed geregistreerd.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
ik zie niet echt in wat dit met programmeren te maken heeft, vandaar dat ik 'm naar Software Algemeen schuif.

p&w -> SA

https://fgheysels.github.io/

• Adion
We hebben het probleem ondertussen min of meer gevonden.
Het heeft idd met notes.ini te maken. Blijkbaar is er zowel 1 in c:\data\notes als in c:\program files\notes

Bij de meeste pc's stonden er in die op c:\program files\notes enkel een paar regels, terwijl die in c:\data\notes wel allemaal ongeveer dezelfde entries bevatten.

De notes.ini van een werkende gebruiker kopieren naar program files\notes van een niet-werkende pc gaf als resultaat dat het idd wel werkte.

Ik postte het eerst in p&w omdat de fout die ik kreeg misschien specifiek was aan het oproepen van de methodes van de com objecten in vba.

• Baron
Toch maar een beetje uitkijken met het zomaar verplaatsen van de notes.ini
Mogelijk willen de systeembeheerders dat een andere notes.ini gebruikt wordt.
Je kan de plaats meegeven in de shortcut van Lotus Notes

"C:\Program Files\Lotus\Notes\notes.exe" h:\notes\notes.ini
Pagina: 1