[XP] Netwerkadapters niet uit te schakelen

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:30
Als ik bij een van mijn netwerkadapters kies voor "Disable" krijg ik onderstaande foutmelding. Het maakt niet uit welke adapter, allemaal geven ze dezelfde melding.

Afbeeldingslocatie: http://img296.imageshack.us/img296/6396/vageerror8up.th.jpg

Dit was rechtstreeks na het installeren van een schone kopie van Windows XP. Ik heb het volgende al geprobeerd (zonder succes):
  • Installeren van de originele drivers waarmee het na de schone
    installatie nog wel werktte
  • Installeren van de nieuwste drivers van de netwerkadapters
  • Het 1-voor-1 disablen van de verschillende protocollen, het probleem
    blijft echter
  • Het disablen van Windows Firewall
  • Inloggen als Administrator
offtopic:
Ik had hierover gister al een topic gestart, deze. Heb echter van Elevator toestemming om een nieuw topic te openen.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De foutmelding suggereert dat er verbindingen zijn, misschien dat je met netstat -a eens kan kijken wat voor verbindingen er lopen. Verder kan je misschien een andere firewall zoals bv zonealarm installeren zodat je ook toestemming moet geven voor de programma's die internet op willen zodat je weet wat er gebeurd.
Verder ben ik wel nieuwsgierig naar het waarom van het uitschakelen...

edit: Ik neem aan dat je SP2 volledig up to date hebt draaien, aangezien je het alleen over drivers hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Sallin op 03-08-2005 14:56 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Spixo
Sallin schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:53:
De foutmelding suggereert dat er verbindingen zijn, misschien dat je met netstat -a eens kan kijken wat voor verbindingen er lopen. Verder kan je misschien een andere firewall zoals bv zonealarm installeren zodat je ook toestemming moet geven voor de programma's die internet op willen zodat je weet wat er gebeurd.
Verder ben ik wel nieuwsgierig naar het waarom van het uitschakelen...

edit: Ik neem aan dat je SP2 volledig up to date hebt draaien, aangezien je het alleen over drivers hebt.
Ja, SP2 is samen met het RyanVM update-pack geslipstreamd in de Windows cd. Na de installatie is trouwens eerst Kaspersky geinstalleerd voordat er uberhaupt een internetverbinding is gemaakt om infecties te voorkomen.

Waarom uitschakelen? Ik gebruik een de "normale" lan-verbinding niet, het lijkt me dus ook niet nodig dat deze staat ingeschakeld. Dan is ook gelijk dat irritante icoontje met het kruisje erdoor verdwenen uit mijn taakbalk.

• LocalJoost
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Check eens of er iets van deze foutmelding in het eventlog, misschien dat dat iets meer duidelijkheid biedt, deze melding is nogal vaag natuurlijk.

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• Spixo
j00stj3 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:19:
Check eens of er iets van deze foutmelding in het eventlog, misschien dat dat iets meer duidelijkheid biedt, deze melding is nogal vaag natuurlijk.
Er staat 1 foutmelding in het logboek maar die heeft betrekking op een printopdracht. Voor de rest alleen wat mededelingen.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:17

Gé Brander

MS SQL Server

offtopic:
Probeer voortaan ALT + PRINTSCREEN, dan heb je niet zo een groot plaatje nodig, dan heb je alleen het actieve venster.

Verder denk ik dat je niet genoeg rechten heb, kan dat kloppen?

offtopic:
En ik moet beter lezen.... :(

[ Voor 12% gewijzigd door Gé Brander op 03-08-2005 15:27 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 23:32
Dit probleem heb ik ook gehad. Ik heb een Asus A8N-Deluxe moederbord met 2 netwerk aansluitingen. De nvidia drivers voor het moederbord waren in eerste instantie niet goed, waardoor ik dezelfde fouten kreeg als jij.
Na het downloaden van de laatste drivers was het probleem bij mij opgelost.
Pagina: 1