AT computer geeft geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.009 views sinds 30-01-2008

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:41
Ik heb hier een desktop pc staan die compleet vol zat met een kilo of 10 aan stof. Mij leek het een nuttig tijdverdrijf om dat ding eens te ontzien van die bende. Alles dus netjes uit de kast geschroeft en uitgestald op de tafel waarna ik de componenten met een zacht kwastje te lijf ben gegaan. Na een uurtje => blinkend schoon 8).

De processor (Pentium II 266 Slot 1) heb ik de 2 fans afgehaald en vervangen door een mega-heatsink.

Daarna alles weer terug in de kast geschroeft... mijn vinger raakt de aan/uit-knop aan... de harddisk begint te ratelen en de fans draaien... geen beeld :/

De (PCI) videokaart getest in een andere pc, perfect werkend. Wat geheugenbankjes verwisseld en in andere sloten, nog steeds niet. BIOS gereset door de batterij eruit te halen... niets. Processor opnieuw geinstalleerd... alle overbodige kaarten eruit gehaald... alles helpt niet. Ik hoor ook geen pieptonen die op een foutmelding wijzen.

Help deze Tweaker in nood... het leukste is namelijk het is mijn pc niet eens })

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Werkte die vóór de afstofactie nog wel?

• Spixo
Palomar schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:47:
Werkte die vóór de afstofactie nog wel?
Ja, daar ben ik 100% zeker van :)

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 12:40
ander PCI slot proberen?

• Spixo
Ook al geprobeerd.

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 20:23

link_mario

Ofwa?

Mischien zit die heatsink niet zo super? :S Haal hem eens weg en zet die andere 2 fans terug, mischien dat dat helpt!

• Palomar
  • Niet online
Sluit iig weer een fan aan op de CPU-fan aansluiting op het moederbord. Misschien dat hij eerst checkt of er een fan is aangesloten ter beveiliging.

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 19:44
Klinkt als een gevalletje cpu aandrukken. Als hij geen cpu vind/ziet/voelt gebeurt er helemaal niets, behalve draaiende fans enzo. Maar geen piepjes, op die oude mobo`s. Maar gezien je al de cpu opnieuw installed hebt, zal de fannetjes aansluiten kunnen helpen.

[ Voor 36% gewijzigd door MrJT op 03-08-2005 15:06 ]

• Palomar
  • Niet online
Idd, cpu aandrukken zou het ook kunnen zijn. En check of al je IDE kabels er goed inzitten.

• Spixo
Palomar schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:02:
Sluit iig weer een fan aan op de CPU-fan aansluiting op het moederbord. Misschien dat hij eerst checkt of er een fan is aangesloten ter beveiliging.
Toen ik het las vond ik het nogal onwaarschijnlijk. Echter, het was wel de oplossing. Met CPU fan aangesloten krijg ik opeens wel beeld _/-\o_

Ik neem aan dat er ongetwijfeld wel een BIOS optie is om dat dan weer uit te schakelen. Maar dat kan ik zelf wel uitzoeken.

Bedankt voor jullie tips! Ik blij dat ik de eigenaar van de pc geen slecht nieuws hoef te vertellen O-).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ricardo87 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:28:
[...]

Help deze Tweaker in nood... het leukste is namelijk het is mijn pc niet eens })
Wat dacht deze tweaker in nood van zichzelf nou eindelijk eens een keer te helpen? :Z

Zo mis ik systeemspecs en gebruik troubleshooter. Met de troubleshooter had je gewoon de genoemde oplossing gevonden :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.