Pentium M op 775?

Pagina: 1
Acties:

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-03 14:28
Ik heb flink zitten stuinen, maar ik kan nergens iets vinden. Voor de oudere sockets heeft ASUS een mooi converterboardje gemaakt , maar voor de 775 is er volgens mij nog niet zoiets.

Of weet ieman dhier toevallig al van plannen die wel in die richting gaan?

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 08:25
Ik vraag me af of het wel mogelijk is. Voor socket 478 is dus een converter beschikbaar zoals je zegt voor een socket 479. Socket 775 lijkt me nogal veel te verschillend zijn (als je al puur van de naam uitgaat dus he...)
Het is geen optie om gewoon een Pentium M mobo te kopen? Of bijv een XCCube met Pentium M ondersteuning?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Intel zal de converters voor Pentium M op een socket 775 waarschijnlijk niet maken. Dat zou dan een directe concurrent worden voor hun eigen product: de p4. Of er plannen zijn van andere fabrikanten weet ik niet. Zou wel leuk zijn als de converter er komt :).

Uit nieuwsgierigheid: Waarom wil je trouwens een socket 775 moederbord gebruiken :? Zoek je betere onboard features die je op een socket 478 moederbord niet kunt vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 03-08-2005 15:15 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
^^ Meer fsb bandbreedte?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45
Uhm, koop dan een S478 moederbord wat een FSB van 800MHz ondersteunt; de Pentium M is toch (nog) maar een 533MHz FSB processor. Nadeel van die Pentium M moederborden is dat ze meestal microATX zijn of anders volgepropt zitten met onboard spul (video/audio, etc). Probeer maar eens een kaal Pentium M ATX moederbord te vinden :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

De PM heeft standaard maximaal 533MHz, dat kan je OC'en naar 800MHz als je heel erg je best doet en mazzel hebt, maar meer is niet haalbaar normaal gesproken.

Een P4C800EDeluxe is een prima bord voor een PM met converter.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
NitroX infinity schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:09:
Uhm, koop dan een S478 moederbord wat een FSB van 800MHz ondersteunt; de Pentium M is toch (nog) maar een 533MHz FSB processor. Nadeel van die Pentium M moederborden is dat ze meestal microATX zijn of anders volgepropt zitten met onboard spul (video/audio, etc). Probeer maar eens een kaal Pentium M ATX moederbord te vinden :P
Die mAtx dingen zijn meestal lekker goedkoop. Onboard troep hoef je niet te gebruiken :P.

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-03 14:28
Als je wat rond zoekt blijkt dat de extra geheugen bandbreedte die een niet Pentium-M bordje met zich meebrengt de top range pentium-M beter laat presteren dan een P4EE, maar met 50% van het vermogen. Dat is nogal wat (zie hier).

Alleen kunnen die oudere socket moederborden niet meer meekomen qua features met de nieuwere 775 plankjes (SLI, PCI-Express, SATA-II, HD-Audio etc etc etc) en dat maakt het qua upgrades in de toekomst ook een minder platform.

Het zou zo leuk zijn als Intel een beetje opschiet met hun Pentium 4 opvolger (die gebaseerd is op de Pentium-M). Lager stroomverbruik, koeler en net zo snel.
Pagina: 1