[XP] login/pasw laten vergeten op een netwerkshare

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 14:43
Ik heb hier meerdere PC's in een LAN, met allemaal wat gesharde folders, en alles werkt perfect.

Bijvoorbeeld, als ik toegang wil hebben op \\toshiba\incoming, dan vraagt hij netjes voor een paswoord. Na dat ik dat paswoord heb ingevuld heb ik alle toegang dat ik wil, ik doe wat ik wil doen, en daarna sluit ik het venster.

Tot daar toe werkt alles goed ... en eigelijk werkt het te goed, want :

Als ik daarna terug naar die \\toshiba\incoming ga, dan vraagt gij geen paswoord meer! Hij onthoud t de vorige credentials die werkte, dus geeft hij mij onmiddellijk toegang.

Nu m'n vraag : Hoe kan ik mijn XP die login/pasw laten vergeten? Zodat hij TOCH opnieuw de login en paswoord vraagt?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

waarom zou je dat uberhaupt willen?

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03 16:44

dotcode

///\00/\\

net use /d <share naam>

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:25:
waarom zou je dat uberhaupt willen?
Misschien met een shared account, of als een admin even een paar programma's heef geinstalleerd van een schijf waarin alleen de admins mogen komen

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:37:
[...]

Misschien met een shared account, of als een admin even een paar programma's heef geinstalleerd van een schijf waarin alleen de admins mogen komen
hmmm makes sense, het shared account had ik verwacht, maar dan doe wil je niet aparte rechten hebben op shares (gewoon 2 accounts aanmaken dus), de admin optie is wel valide :).

not sure maar er wordt waarschijnlijk een ipc$ connectie gemaakt, die even verwijderen met net use en anders werkt de brute methode van een explorer restart ook vast wel :)