USB2 Tapestreamer

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Kort geleden stond er op de FP van Tweakers.net dat HP hun DAT streamers voortaan levert met USB2 aansluiting. Als ik op internet rondkijk kan ik ze nog nergens bestellen, via de HP site kom ik ook alleen in de US uit.

Mijn vraag nu:
- Weet iemand waar ze leverbaar zijn, momenteel heb ik vooral interesse in de 20/40 variant. Extern uiteraard.

of

Weet iemand een ander USB2 tape backup systeem dat aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Capaciteit uncompressed minimaal 15 GB
- universeel media(waar dus verschillende fabrikanten van zijn voor zowel de drive als de tapes)
- externe drive(ik weet niet hoever intern USB al is, maar moet een externe tapedrive zijn)
- goed leverbaar in NL

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

• borgdaville
  • Nu online
thnx, dat nr ga ik bellen.

Via die links vind ik alleen prijzen in dollars, neem aan dat ik ze dan in de US aan het bestellen ben.

Overigens sta ik nog steeds over voor soortgelijke alternatieven.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

borgdavile schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:40:
thnx, dat nr ga ik bellen.

Via die links vind ik alleen prijzen in dollars, neem aan dat ik ze dan in de US aan het bestellen ben.

Overigens sta ik nog steeds open(?)over voor soortgelijke alternatieven.
Inderdaad in US.

Ik denk niet dat ze leverbaar zijn in Nederland. Techdata (o.a. HP distributeur) heeft ze niet staan. Wel de interne USB en de externe SCSI die al langer bestaan.

Alternatieven als in... ?

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 03-08-2005 14:59 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.misco.nl/produ...AT40%20USB%20INTERNAL.htm intern en http://www.misco.nl/produ...AT72%20USB%20EXTERNAL.htm extern
zo te zien heeft misco ze wel.

[ Voor 31% gewijzigd door Gianni Rombios op 03-08-2005 15:16 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Die bedoelt ie niet. De externe wel.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 03-08-2005 15:46 ]

• borgdaville
  • Nu online
thnx voor de linkjes is de 36/72 variant, maar dat maakt nog niet zoveel uit.

Ik vind die dingen wel erg prijzig, iemand suggestie voor een goedkoper alternatief. liefst wel voor DAT tapes.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij kun je het beste gewoon een externe SCSI DAT streamer kopen, die dingen zijn imho goed verkrijgbaar en je kunt mij eigenlijk maar moeilijk wijs maken dat een SCSI streamer trages is dan een USB2 streamer :)

Als je het tegendeel kunt bewijzen, dan graag btw ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• borgdaville
  • Nu online
The_Eagle schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:31:
Volgens mij kun je het beste gewoon een externe SCSI DAT streamer kopen, die dingen zijn imho goed verkrijgbaar en je kunt mij eigenlijk maar moeilijk wijs maken dat een SCSI streamer trages is dan een USB2 streamer :)

Als je het tegendeel kunt bewijzen, dan graag btw ;)
nee, die tapestreamers zijn zowiezo rete traag. Gaat hem meer om de portabiliteit van zo'n USB ding. Iedere computer heeft een USB aansluiting, terwijl haast geen een SCSI kaart heeft. En het scheelt ook weer in de aanschaf prijs.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:39
Is 1 machine met vaste (interne) tapestreamer en de rest laten netwerken dan geen oplossing ??
(Tapeserver met meerdere clients, dus)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

borgdavile schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:36:
[...]

nee, die tapestreamers zijn zowiezo rete traag. Gaat hem meer om de portabiliteit van zo'n USB ding. Iedere computer heeft een USB aansluiting, terwijl haast geen een SCSI kaart heeft. En het scheelt ook weer in de aanschaf prijs.
Geeft eens een schema van je netwerk.

• borgdaville
  • Nu online
PcDealer schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:45:
[...]

Geeft eens een schema van je netwerk.
dat is niet relevant... het is niet zo dat ik de tapestreamer langs verschillend machines ga lopen. Maar in geval van een crash van de server is kan het heel handig zijn om de tapestreamer even snel aan een andere machine te hangen om vervolgens snel de alle data naar deze te restoren zodat mensen kunnen doorwerken.

Maar ik weet even voldoende, bedankt voor alle reacties. Suggesties voor een goedkoper universeel medium backup systeem(minimaal 15 GB uncompressed) zijn eventueel wel nog welkom!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

borgdavile schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:58:
[...]

dat is niet relevant... het is niet zo dat ik de tapestreamer langs verschillend machines ga lopen. Maar in geval van een crash van de server is kan het heel handig zijn om de tapestreamer even snel aan een andere machine te hangen om vervolgens snel de alle data naar deze te restoren zodat mensen kunnen doorwerken.

Maar ik weet even voldoende, bedankt voor alle reacties. Suggesties voor een goedkoper universeel medium backup systeem(minimaal 15 GB uncompressed) zijn eventueel wel nog welkom!
Prima.

USB HDD?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kijk eens naar de Iomega Rev http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=37451. Niet universeel natuurlijk. Met name een aanbieding met arcserve en antivirus voor windows 2003 sbs is super.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Inmiddels beide leverbaar.

Pagina: 1