Geen isra punt te vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 745 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 20:16
Kennis van mij wil ook overstappen van kabel naar Tiscali adsl met telefonie. Even gekeken, maar het huis is dermate oud, dat de telefoonkabel rechtstreeks uit de muur komt. Mocht er al een isra punt o.i.d. zijn, dan zit deze op een onbereikbaar punt (ergens ingemetseld).
Kan hij nu op zijn kpn-hoofdwandcontactdoos in de woonkamer een kort kabeltje aansluiten, daaraan vast een splitter en zo verder werken met Tiscali ADSL?
Heeft iemand anders hier al ervaring mee?
Als het toch niet lukt kan je volgens mij nl. niet meer terug, behalve als je EUR 300,= lapt. 8)7

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
gr1542 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:07:
Kan hij nu op zijn kpn-hoofdwandcontactdoos in de woonkamer een kort kabeltje aansluiten, daaraan vast een splitter en zo verder werken met Tiscali ADSL?
Ja. Als dat echt je hoofdpunt is geen enkel probleem. Dan moet er natuurlijk niet vóór die contactdoos al iets afgesplitst worden naar een bovenverdieping ofzo. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 09:16
Ja, daar vandaan kun je gewoon verder werken. In feite kun je overal in huis de splitsing aanbrengen. zolang er voor de split maar geen telefoons of modems (eigenlijk gewoon geen aparaten) aangesloten zijn.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

lier

MikroTik nerd

XanderH schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:09:
[...]

Ja. Als dat echt je hoofdpunt is geen enkel probleem. Dan moet er natuurlijk niet vóór die contactdoos al iets afgesplitst worden naar een bovenverdieping ofzo. :)
En zelfs dan werkt het regelmatig wel...
Maar waarom onderbreek je hem niet op de plek waar de kabel het huis binnen komt (en creeer je daarmee een nieuw ISRA punt ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
lier schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:13:
[...]

En zelfs dan werkt het regelmatig wel...
Lijkt me toch dat je problemen krijgt als je een telefoontoestel voor je adsl splitter hebt hangen hoor. Maar zelfs dan is het op te lossen, volgens mij kun je in theorie zelfs voor alle telefoontoestels een eigen splitter hangen. (Beetje vergezocht, maargoed :P)
Maar waarom onderbreek je hem niet op de plek waar de kabel het huis binnen komt (en creeer je daarmee een nieuw ISRA punt ?
Ik heb weleens gezien dat "de plek waar de kabel het huis binnen komt" dus ook direct bij de hoofdcontactdoos is.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Er zijn idd ook gevallen waar je Hoofdcontactdoos je isra punt is. In princiepe haalt het niet zoveel uit waar je je splitter aansluit MITS:

1. Er geen aftakkingen voor dat punt zijn ( of je aan alle aftakkingen een splitter hangt )
2. De kabel niet te lang is vanaf het isra punt ( kpn hanteerd geloof ik 4 meter als max ofzo. Maar dat is vooral afhankelijk van de kwaliteit van de gebruikte kabel en eventuele storingsbronnen )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Komt heel veel voor dat een ISRA in een woning gewoon een aansluitdoos in de muur is. Niets om je zorgen over te maken. Wat je wel zou kunnen controleren of er niet een lijn is bijgezet (bijgeschroeft) naar een tweede aansluitpunt in je woning. Dan zou je die even los moeten maken of compleet ongebruikt laten (losmaken is netter/beter).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1