Toon posts:

Snelheid WiFi.B

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gister kreeg ik van mijn oom zijn oude laptop. Hierin prikte ik een WiFi.B kaartje en ik kocht een access point, die ook werkt via de WiFi.B standaard.

Dit kaartje heeft een maximale snelheid van 11Mb/s.

Is de snelheid van de access point hierop echter ook gelimiteerd? Of kan deze een snelheid halen van bijvoorbeeld 54Mb/s?
Via google zocht ik naar 'wifi.B snelheden', en hier vond ik alleen maar kaartjes die 11MB/s ondersteunen. Toch vroeg ik me af of deze standaard dan ook op deze snelheid vast geplakt zit.

Alvast bedankt!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
de 802.11b werkt idd op 11mbit of lager, wil je 54mbit, dan moet je hardware die op 802.11G technologie is gebaseerd

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:03:
Hallo,

Gister kreeg ik van mijn oom zijn oude laptop. Hierin prikte ik een WiFi.B kaartje en ik kocht een access point, die ook werkt via de WiFi.B standaard.

Dit kaartje heeft een maximale snelheid van 11Mb/s.

Is de snelheid van de access point hierop echter ook gelimiteerd? Of kan deze een snelheid halen van bijvoorbeeld 54Mb/s?
Via google zocht ik naar 'wifi.B snelheden', en hier vond ik alleen maar kaartjes die 11MB/s ondersteunen. Toch vroeg ik me af of deze standaard dan ook op deze snelheid vast geplakt zit.

Alvast bedankt!
Dit soort zaken kun je beter in de ComputerIdee opzoeken, sorry hoor... Maargoed, B is idd 11Mbit, G is 54Mbit. Of je accesspoint ook B is weet ik natuurlijk niet, aangezien je hier geen informatie over geeft...

Verwijderd

Topicstarter
Martijn schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:08:
[...]

Dit soort zaken kun je beter in de ComputerIdee opzoeken, sorry hoor... Maargoed, B is idd 11Mbit, G is 54Mbit. Of je accesspoint ook B is weet ik natuurlijk niet, aangezien je hier geen informatie over geeft...
De accesspoint is inderdaad een B.

En waarom zou ik CI kopen? In mijn opinie zit ik qua niveau nogal boven de dingen die in dat blad voorkomen (NoFI). Alleen het draadloze gebeuren was ik nog niet zo bekend mee.

Daarnaast; waarom zou ik mijn tijd steken in het lezen van zo een blad als er zoveel kennis staat op gathering.tweakers.net? :Y)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
als client en accespoint beide 802.11b zijn, is de maximale theorethische snelheid uiteraard 11Mbit. In de praktijk kun je 400 - 600KB/sec verwachten.

Dit topic is gesloten.