Toon posts:

Nu we toch over A7V hebben....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aardig wat problemen met deze mobo.
Geen vastlopers o.i.d. maar andere problemen. Zo kan ik, als de computer lang uit heeft gestaan niet met de Power Button direkt weer starten. Ik moet dan eerst een seconde of 10 de stroom er helemaal uit halen en dan weer inpluggen en op Power drukken. Voorts heb ik nu een probleem met de diskette drive. Diskettes worden nog maar half uitgelezen en als ik bijvoorbeeld een *.exe file vanaf diskette open zegt deze dat het geen geldige win32 modus file is. Het leuke is dat ik dus ook niet het bios kan updaten omdat je daarvoor je diskette drive nodig hebt. Dat het niet aan de drive of de kabel ligt is wel duidelijk want die heb ik beiden al vervangen (had nog wat liggen :7

Iemand die kan helpen want ik word hier gek van!! |:(
Sacerdote

Verwijderd

Topicstarter
Argh...forgot to mention mn probleempjes met de ATA100 drive. Het is sowieso onmogelijk om een besturingssysteem hierop te draaien (ook al installeert ie m via IDE) want dan wordt het geheel zo instabiel als het maar kan (ja, nieuwe 4 in 1 e.d. geinstalleerd). Die schijf toch op ATA100 aangesloten en nu zijn alle (ik herhaal alle!!) files corrupt...
:'(.
Nog n aanvullinkje, het ligt niet aan beturingssysteem want ik heb inmiddels mn zoveelste geinstalleerd (win2k, win98, win98se)
Mzzls
Sacer

Verwijderd

misschien is t handig om ff je hele config te posten... kunnen we zien of er misschien wat conflictjes met je hardware zijn enzo... :)

Verwijderd

Hoe kom je er bij dat je je disk-drive nodig hebt voor het updaten van je Bios ???

Verwijderd

Topicstarter
Arghhh..niet? Welke bios draai jij nu dan op je A7V? En gebruik je ATA100?

Sacerdote

Verwijderd

De nieuwste ... Je kan gewoon met F5 opstarten. Dat is dos. Van daar gewoon vanaf de HDD flashen

Verwijderd

En ja, ik gebruik ook met suc6 ATA-100

:)

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Ik gebruik ook mijn ATA 100. No problemo.

Verwijderd

Topicstarter
Wordt er voor de ATA100 een andere IDE-kabel gebruikt?? En kan elke hdd op de ATA100 worden aangesloten?? Ik wilde er een Maxtor 7200rpm aanhangen. Een gloednieuwe.

Sacerdote

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Ja voor UDMA66 en 100 wordt de 80 polige kabel gebruikt, bijgeleverd bij
mobo. Denk eerder dat je A7V stuk is vooral omdat (als je de goede kabel gebruikt) je harddisk corrupted was na het aansluiten op de Promise controller. Draait bij mij namelijk perfect, eerst OS op HD gezet via de normale IDE controller, drivers erop en daarna aangesloten op Promise 100
edit:

toch geen 4us actief, kun je ook van de rare meldigen krijgen als geen geldige win32 toepassing enzo.
Ja elke HD kan op de 100 aangesloten worden is downwards compatible.

? weet jij wat.

• deiktisch1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Om eerlijk de waarheid te zeggen ben ik ook niet zo tevreden over mij Asus K7V, veel problemen ondervonden, varieerde van vastslaan van beeld tot het niet aan de praat krijgen van mij Plextor. Het bevriezen van het beeld is nog steeds zo, ik heb trouwens als geprobeerd, van het vervangen van mij geheugen tot het update van mij bios, niks helpt (misschien dat iemand nog een idee hebt). Nog een ding, wat mij was opgevallen is, omdat ik een oplossing zocht voor mij problemen bekeek ik diverse forums, en zag dat toch veel mensen problemen hadden met dit type moederbord.:(

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

Verwijderd

Hi,

Versie 1004 zeker? Muchos problemos!

Allerlei problemen met HD's en floppy drive.

Vol onderstaande procedure om probleem te verhelpen.

Verwijder de chassis jumper en start je systeem. Daarna in de BIOS save en exit en plaats de jumper weer. Flash met 1005b

Info direct van Asus....

Verwijderd

eeehm, Meneer klaveren. Het gaat over de A7V, niet de K7V. Leuk dat je post maar wel bij de les blijven he !!! :) No hard feelings

Verwijderd

:7 Totaal geen enkel probleem met mijn Asus A7V Rev 1.02 loopt als een tierelier.

Zo kan ik, als de computer lang uit heeft gestaan niet met de Power Button direkt weer starten. Ik moet dan eerst een seconde of 10 de stroom er helemaal uit halen en dan weer inpluggen en op Power drukken.

Dit ligt niet aan je A7V maar aan je Video kaart zet er maar eens een ander kaarje in voor de grap (effe lenen bij de buurvrouw) je zult zien dat het werk.

Als je met Bios Version 1005x ga dan terug naar 1004D deze geeft waarschijnlijk wel een goede doorstart!??...
Pagina: 1