Sites in browsers testen verschill mozilla mac/pc?

Pagina: 1
Acties:

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Wat ik me af vraag. Iedere keer als ik een site maak dan moet deze het op een Windows bak natuurlijk goed doen in IE en Mozilla (Firefox). En op de Mac test ik em dan in Safari en de antieke IE voor de Mac. Maar nu vraag ik me af of ik ook Firefox/Mozilla op de Mac zou moeten testen. Volgens mij renderd de gecko engine op zowel mac als windows hetzelfde. Althans ik heb nog nooit een verschil gezien. Of doe ik er toch goed aan op op beide platforms met firefox te testen?

[ Voor 14% gewijzigd door amphora op 03-08-2005 20:23 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:03
Hier hangt natuurlijk een langere discussie aan dan alleen '"In welke browsers checken jullie". Is vaak volledig afhankelijk van prijs, klant, doelgroep, usability etcetera. Je kunt wel blijven vergelijken in browsers maar op een gegeven moment is het globale beeld wel OK.

En als je echt pietje precies bent bouw je een browsersniffer in en maak je voor de websites die dan nog afwijken van het gemiddelde een aparte site. Eigenlijk zie ik daarom in dit topic weinig kans tot het uitgroeien van een aardige discussie want onderwerpen als deze hebben al vaak de revu gepasseerd.

:)

Motor onderhoud bijhouden

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:03
Het is dus niet de bedoeling dat dit een opsomtopic wordt.

Motor onderhoud bijhouden

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Amphora schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:36:En met welke browsers/platforms checken jullie alles? Er zijn mensen die alleen IE en Firefox op windows testen en het dan wel acceptabel vinden.
Tja, IE en Firefox hebben samen het overgrote deel van de markt in handen, alle andere browsers hebben maar een paar procent marktaandeel. Je kunt jezelf vrij makkelijk een werkwijze aanmeten waardoor je deze twee browsers meteen meeneemt in het ontwerpproces, maar wil je daarna ook nog Opera, et al ondersteunen, dan moet je niet alleen weer extra werk doen, maar ook nog eens een hoop testen. De vraag is of het geringe marktaandeel van andere browsers die moeite waard is.

Het antwoord op die vraag hangt dus, zoals willem169 zegt, af van de omvang van het project, en het prijskaartje. Wel doe je er als webdesigner sowieso goed aan om te zorgen dat al je sites in IE6 en Firefox werken.

Testen op een Mac is altijd een probleem als je niet al op een Mac werkt: OSX is niet te emuleren en om nou een Mac aan te schaffen alleen maar om te testen, nah. Dat doe je alleen als de opdracht erg grootschalig is en de klant echt een harde eis heeft dat het op Macs moet werken.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Ik doe het zo:
Ik zorg dat ik een standards compliant layout schrijf. Dat test ik in FireFox.
Dan ga ik het zo aanpassen dat het ook in IE6 (evtl. 5.5) even goed werkt.

De redenatie: met deze browsers heb je al een heeel groot deel van de markt te pakken. De andere "alternatieve" browsers bieden daarnaast (voor zover ik weet) erg goede standards compliance, dus daar zien de sites er dan ook gewoon goed uit.

Wil je dan echt nog meer testen kan je dat laten doen door browsercam

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!