[FireFox/Camino] crashed vaak bij openen webpagina

Pagina: 1
Acties:

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik ben sinds afgelopen maandag een mac gebruiker. Ik ben zeer enthousiast, maar echter niet over de werking van FireFox/Camino. Deze browser gaat behoorlijk op zijn gat bij een aantal websites.

Voorbeeld: www.centralpoint.nl, www.mp3-network.net en heel veel andere. De symptonen zijn als volgt; je krijgt een melding dat het programma is gestopt en dat je een foutrapport kan versturen. Het lijkt erop dat de pop-up killer problemen geeft. Iemand dit ook kunnen constateren?

Ik gebruik firefox 1.06 en OS X 10.3.9

/dev/null

Verwijderd

Met Firefox en Safari doet hij het hier normaal.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Mozilla 1.05 doet exact hetzelfde helaas. (hoe maak je een screemdump in mac?)

hier de foutrapportage:
Date/Time: 2005-08-03 13:57:28 +0200
OS Version: 10.3.9 (Build 7W98)
Report Version: 2

Command: firefox-bin
Path: /Volumes/Firefox/Firefox.app/Contents/MacOS/firefox-bin
Version: 1.0.5 (1.0.5)
PID: 550
Thread: Unknown

Link (dyld) error:

dyld: /Volumes/Firefox/Firefox.app/Contents/MacOS/firefox-bin truncated or malformed library: /System/Library/Frameworks/JavaVM.framework/Versions/1.3.1/Libraries/libcarbonsupport.dylib (file is empty)

[ Voor 77% gewijzigd door I_stealth_I op 03-08-2005 14:00 ]

/dev/null

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Heb je alle OSX updates al geïnstalleerd ?
Daedalus schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:30:
Hier heb je verschillende mogelijkheden
[list]• cmd-shift-3: Er wordt een screenshot van het complete scherm gemaakt. Het resultaat verschijnt als PDF op het bureablad
• cmd-shift-ctrl-3: Zelfde als hierboven, maar het resultaat komt in het clipboard.
• cmd-shift-4: De cursor verandert in een kruis waarmee je een selectie van het scherm kunt maken. Als je dan op spatie drukt, kun je een venster selecteren.
• cmd-shift-ctrl-4: Zelfde als hierboven, maar het resultaat komt in het clipboard
Je kunt ook gebruik maken van de applicatie "Schermafbeelding", die je kunt vinden in de map hulpprogramma's.

[ Voor 90% gewijzigd door TheRookie op 03-08-2005 14:08 . Reden: + quote ]

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
TheRookie schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:04:
Heb je alle OSX updates al geïnstalleerd ?
Ja, allemaal. Het lijkt dat er een bestand corrupt is (zie path in errorlog) hoe kan ik ervoor zorgen dat na verwijderen, ook deze bestanden weg zijn? En hoe zinvol (indien mogelijk) is het om java opnieuw te installeren?

/dev/null

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ben ook een apple newbie, maar volgens mij is java niet 1-2-3 opnieuw te installeren (of te updaten buiten een door apple aangeboden update)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
apple bied op haar site ergens een update naar 1.5 (java5 oid) aan, en daar zit ook een tool bij om de versie te wijzigen welke progjes gebruiken (kun je altijd nog terug naar 1.3)

Ik neem aan dat dat (of het reinstallen van java 1.3) wel effect zal hebben (als het daar aan ligt)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

blouweKip schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 16:52:
apple bied op haar site ergens een update naar 1.5 (java5 oid) aan, en daar zit ook een tool bij om de versie te wijzigen welke progjes gebruiken
Thanks was ik naar opzoek, want ik heb 2 java plugins staan maar als ik bij camino of safari bij "installed plugins" kijk dan zie ik dat ze beide Java 1.3.1 gebruiken terwijl 1.4.2 er ook op staat. Dus ik vroeg me af hoe die het beste kon deleten. Dat tooltje komt dus mooi uit. _/-\o_

Hier is de link naar de Java downloads

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Die java 1.5 download is alleen voor 10.4, TS geeft aan 10.3.9 te hebben ;)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
TheRookie schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:17:
Die java 1.5 download is alleen voor 10.4, TS geeft aan 10.3.9 te hebben ;)
Ik ga de machine opnieuw installeren en een diagnostictest laten uitvoeren op de hardware. Hopelijk, vermoedelijk moet het dan opgelost zijn en niet meer terugkeren.

/dev/null

Pagina: 1