Toon posts:

Troll?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1363880

Een troll? Lijkt me overkill. Bovendien is het in de post gesignaleerde effect wel degelijk "van maatschappelijk belang"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik vind hem een troll waard ja, mag van mij gerust op -1 eindigen.
Het voegt niet echt iets toe, en het maakt gebruik van een argument dat regeringen wel vaker gebruiken, maar dan wordt het keihard afgeschoten onder het mom van privacy en dergelijke. Als het echter gebruikt wordt in het voordeel van de usertjes, dan is het plots wèl een goed argument? Zo werkt het bij mij niet

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dus als je het ergens niet mee eens bent dan noem je het een troll? Goed om te weten...

Als ik iemand kwets of uitscheld (werkzoekende Belg!); dat is volgens mij een troll. Maar ik kan me vergissen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:38:
Ah, dus als je het ergens niet mee eens bent dan noem je het een troll? Goed om te weten...

Als ik iemand kwets of uitscheld (werkzoekende Belg!); dat is volgens mij een troll. Maar ik kan me vergissen.
eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

ik kan me, net als Yoeri, niet vinden in de redenering waar de post gebruik van maakt, maar dat maakt het geen troll. Het gebrek aan onderbouwing maakt hem wat mij betreft overbodig. Echter de toevoeging:
Bedankt, Breiners, ik hoop dat jullie trots zijn op jezelf!
Maakt de post van dusdanig discutabel niveau, dat een troll tag niet misstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Als je iets dieper gaat in de leer van het trollen dan is het scoren met een ononderbouwd non-argument op een populaire stelling al per definitie een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:09

abeker

...

Ik kan mij ook wel vinden in de mening van de modjes. De eerste regel van de post maakt het wat mij betreft nog geen troll, maar het is zeker ook niet inzichtvol (extremistische/terroristische netwerken maken namelijk geen gebruik conventionele p2p software). Daarnaast kun je bij iedere maatregel wel iemand de schuld geven dat een andere groep er weer voordeel van heeft. Daarvoor zou ik deze post op 0 (overbodig) zetten.

Bij de tweede regel gaat echter mijn troll-alert af, en niet alleen door het gebruik van de bash-smiley. Het voegt helemaal niets toe aan de discussie en is meer een populistische uitspraak. Daarvoor zou ik deeze post op -1 (troll) zetten. Als geheel verdient de post dan ook deze score, maar zoals die nu staat is ook nog redelijk.

the less one forgets, the less one remembers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik snap eigenlijk al niet waarom Brein verantwoordelijk is voor het feit dat ondergrondse p2p misbruikt kan worden door terroristen. We kennen allemaal het argument wel: als iemand een ander doodrijdt, is het weinig zinvol om de autofabrikant de schuld te geven. Deze post gaat imo nog een stapje verder: door het openbaar vervoer onaantrekkelijker te maken heeft de NS mensen de auto ingejaagd, en dus draagt de spoorwegorganisatie de schuld van verkeersdoden!

Zo lust ik er nog wel een paar. Ik meen dat je hier echt even een paar stappen te hard op zoek bent naar iets om Brein zwart te maken; en dat mag van mij als een troll beoordeeld worden.

De post heeft trouwens twee plusmoderaties en vijf trollmods te pakken, en staat nog op 0 - wees er maar blij mee ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Bedenk wel dat het zeer zeker niet de mening is die een post tot een troll maakt. (We zijn juist zwaar tegen modden op mening.) Nee, het gaat om de manier waarop je hem brengt. En inderdaad dat "Bedankt, Breiners, ik hoop dat jullie trots zijn op jezelf!" maakt het toch echt tot een troll.
Pagina: 1