[LAN] Vanaf eigen LAN via proxy naar eigen server

Pagina: 1
Acties:

• GerEielts
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05-2024
Hoi,

Het schijnt zo te zijn, dat je vanaf je eigen LAN niet op je eigen webserver kan komen via
het externe IP-adres. Bv. mijn extern adres is 93.93.93.93 en je geeft de URL http://93.93.93.93 in op een van de clients in het LAN, dan krijg je blanco pagina. Waarom dat niet kan is mij een raadsel.

Nou probeer ik het via een proxy, dus IE van de client gaat via een proxy. Ook dat lukt niet... wederom blanco pagina.

Heeft iemand een verklaring en wat te doen om het WEL voor elkaar te krijgen. (Ik moet nl. nogal wat testen op de webserver, maar dat moet dan wel vanaf zowel het LAN als vanaf "buiten").

gr. Ger

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 16:28
Dat heeft te maken met het feit dat je portmapping niet goed werkt als je van intern netwerk op je externe ip naar je interne server wilt.

Als een aanvraag van extern komt op je router, en er is een portmap voor dan stuurt hij de aanvraag door naar het ip dat opgegeven is. omdat de aanvraag door de externe interface binnen komt.
Als een aanvraag van intern komt op je router (ook al is het je externe ip), dan gebruikt hij niet de portmaps. omdat het via de interne interface binnenkomt.

Er zijn routers die dit overigens wel onderstuenen...

• GerEielts
OK, speedener, hartstikke bedankt voor je snelle antwoord.

Als een aanvraag van extern komt op je router, en er is een portmap voor dan stuurt hij de aanvraag door naar het ip dat opgegeven is. omdat de aanvraag door de externe interface binnen komt.Als een aanvraag van intern komt op je router (ook al is het je externe ip), dan gebruikt hij niet de portmaps. omdat het via de interne interface binnenkomt.

Ik kan er in komen wat je zegt, maar als ik via een proxy ga, komt toch altijd de aanvraag van buiten voor de router, want de proxy dient op dat moment de aanvraag in? Of vergis ik me daar nou in ?

gr. Ger.

• Speedener
  • Laatst online: 04-05 16:28
GerEielts schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:06:
OK, speedener, hartstikke bedankt voor je snelle antwoord.

Als een aanvraag van extern komt op je router, en er is een portmap voor dan stuurt hij de aanvraag door naar het ip dat opgegeven is. omdat de aanvraag door de externe interface binnen komt.Als een aanvraag van intern komt op je router (ook al is het je externe ip), dan gebruikt hij niet de portmaps. omdat het via de interne interface binnenkomt.

Ik kan er in komen wat je zegt, maar als ik via een proxy ga, komt toch altijd de aanvraag van buiten voor de router, want de proxy dient op dat moment de aanvraag in? Of vergis ik me daar nou in ?

gr. Ger.
ow een proxy buiten je netwerk!

Dan zou het moeten werken! Dunkt mij...

Verwijderd

Werkt je webserver wel goed? en accpeteert ook alle adressen die die moet acepteren?

• GerEielts
OK, zou dus moeten werken, maar doet het niet !!!
Webserver werkt uitstekend, zowel vanuit het LAN als van "buiten". Accepteert alle adressen, die geaccepteerd moeten worden.

Nog andere ideeen ?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43
Een router nemen die dit ondersteund? Hint: Linux ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heb je de proxy wel goed gezet, want als ik via de (xs4all) proxy naar een ongeldig adres ga krijg ik een pagina met daarop een foutmelding van de proxy, een ander effect dus als direct connecten met een ongeldig adres.

En is je pagina wel echt blanco? (view source?)

Staat er ook niks in de log van je webserver?

(en het werkt niet omdat "loopback routing"dus niet ondersteund wordt door je router. )

[ Voor 14% gewijzigd door leuk_he op 04-08-2005 09:47 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• BN
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Proxy van je ISP moet gewoon werken, zoniet dan is of je webserver niet goed geconfigged of je router routert niet naar je webserver...

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• GerEielts
OK, het volgende is geschied:
Ik had een proxy via Planet en dat was de zg "automatische" proxy. Ik kwam daardoor dus niet eens op mijn router. Ik heb die proxy gewijzigd in proxy.planet.nl poort 8080 en wonder oh wonder: ik krijg m'n inlogscherm, dus ben ik in IIS op mijn webserver aangeland.

Dat ik niet binnenkom, ondanks dat alle credentials goed zijn is weer een volgend probleem, maar ik ben in ieder geval een stuk verder.

Allemaal hartstikke bedankt, Ger.

Verwijderd

Proxy van je ISP gebruiken of je hosts bestand aanpassen ;)
Pagina: 1