[WinVNC] Alleen port 80 gebruiken ipv 5800 en 5900?

Pagina: 1
Acties:
  • 992 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik probeer mijn PC thuis te bereiken (pc zit achter een router).
Voor WinVNC moet je eigenlijk poort 5900 en 5800 in je router forwarden. Echter, ik heb hier alleen poort 80 open. Ik heb in WinVNC port 5900 vervangen door poort 80. Ik kan dan wel mijn pc bereiken maar na het osptarten van het javaapplet geeft ie aan dat hij geen verbinding kan maken met poort 5800 (logisch want die is hier geblokkeerd).

Ik heb daarna geprobeerd om beide poorten op 80 te zetten maar dan geeft ie rare foutmeldingen als ik http://servername(:80) invuld. Met raar bedoel ik zoiets --> "**(@*&D^*S". Niet echt iets leesbaar dus.

Mijn vraag. Is er toch een manier om dit werkend te krijgen op ALLEEN poort 80?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat wil ik ook wel weten - ik draai thuis zelf tightVNC, maar mij is het ook nog niet gelukt :( En ook ik zit op een PC op mijn werk :(

* The Eagle bookmarked :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kun je niet gewoon in je router even poortje 80 door laten forwarden naar 5800?.. done

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Dat klopt.

Ik had net een idee: ik ga op de https poort (443) proberen :) .

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

De webpagina + java applet draaien op poort 5800. Poort 5900 wordt gebruikt om de eigenlijke data over te sturen. Je kunt 5900 wijzigen in poort 80 en dan de losse client downloaden en gebruiken :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:40

sphere

Debian abuser

Ik gebruik zelf x11vnc met tightvnc-java, afgestemd op 80 en 443. Dat werk echt goed. Ik denk niet dat het mogelijk is om alles op een poort te doen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

sphere schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:14:
Ik denk niet dat het mogelijk is om alles op een poort te doen.
Isj van heelgoed. Beide moeten nu connecten met poort 80, en het is helaas een beetje zo dat dat niet gaat.
Handige opties zijn het open zetten van een extra poort of (VEEL slimmer) eerst een VPN tunnel opbouwen en daarover VNCen. Onhandige opties zijn alles over poort 443 willen of wat ik dus net zo doodeng vind, poort 80 doormappen naar 5900 en de vncviewer gebruiken. Op de website van je distro kun je vast en zeker het één en ander vinden over hoe ontzettend onveilig VNC in den aard is, gebruik dus liever óf een VPN tunnel óf tenminste SSL. Dingen als passwords in plaintext enzo die je ab-so-luut niet wilt gebruiken om zomaar volledige rechten op je PC te verkrijgen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05 10:31

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:15:
[...]

Isj van heelgoed. Beide moeten nu connecten met poort 80, en het is helaas een beetje zo dat dat niet gaat.
Handige opties zijn het open zetten van een extra poort of (VEEL slimmer) eerst een VPN tunnel opbouwen en daarover VNCen. Onhandige opties zijn alles over poort 443 willen of wat ik dus net zo doodeng vind, poort 80 doormappen naar 5900 en de vncviewer gebruiken. Op de website van je distro kun je vast en zeker het één en ander vinden over hoe ontzettend onveilig VNC in den aard is, gebruik dus liever óf een VPN tunnel óf tenminste SSL. Dingen als passwords in plaintext enzo die je ab-so-luut niet wilt gebruiken om zomaar volledige rechten op je PC te verkrijgen.
Als je het nou zelf terugleest, begrijp je dan wat je net geschreven hebt? Heb je het idee dat het uberhaupt Nederlands is?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:40

sphere

Debian abuser

Gezien mijn OS zou ik eerder een SSH tunnel opzetten, maar helaas kan ik externe software installeren/runnen en MindTerm werkt niet met de JVM versie lijkt het.

Het is inderdaad onveilig, maar ik doe remote verder niks spannends in mijn shells behalve IRC'en :P

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Pagina: 1