Toon posts:

Laptop Formatteren

Pagina: 1
Acties:
  • 2.195 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik een laptop:

-Mobile Pentium 4, 3.06 GHZ
-512 MB-RAM
-GeForce FX5100 Go

Maar hij gaat nu echt ongelooflijk traag, ik krijg Fifa 2005 niet eens meer geinstalleerd. :'(
Daarom wil ik mijn harde schijf gaan formatteren, het is de enige schijf, met windows er dus op, XP Home trouwens. Zou hij nou na het formatteren weer zo snel gaan als toen ik hem kocht?
Maar ik heb hier helemaal geen ervaring mee.
Kan iemand mij niet in Jip en Janneke-taal uitleggen hoe dat moet. Ik heb ook gehoord dat je een opstartdiskette nodig hebt. Maar ik heb dus ook geen diskettestation. Wie helpt mij even? :)
Wek graag in J en J-taal :9 .

MVG Jan

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Jip en janneke taal is niet echt het niveau van GoT. Maar ik heb geen idee hoe snel jouw laptop was en of er standaard een pakket software opzat. Maar in geval van een laptop die nu vol zit met troep zal die na een verse windows install weer snel zijn.

Hoe je windows moet instaleren staat in de handleiding

[ Voor 11% gewijzigd door Herby op 03-08-2005 12:05 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe werkt dat formatteren nou precies. Leg het dan eens uit in het GoT-niveau :) .

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^ Met herby :)

Als je zelf al aangeeft dat je niet weet hoe je met een opstartdiskette moet werken, denk ik dat ons niveau toch echt een klein beetje te hoog voor je gegrepen is.

Formatteren en opnieuw installeren kan snelheidsverbetering opleveren - maar dat hoeft niet. Als je de restore-cd die bij je laptop is meegeleverd gebruikt, krijg je een heleboel zooi mee die je mogelijk niet wilt. Dan kun je het beter handmatig doen met een XP installatie CD en de installatiecd's van je office etc.

Voordat je een nieuwe installatie overweegt, zou ik eerst eens een keer goed scannen op virussen en spyware met up 2 date antivirus en anti-spyware software. En haal er een keer regcleaner over, dat wil ook wel werken. O en zet aub even systeemherstel en je windows taakplanner uit, want dat vertraagt de boel ook hopeloos :)

Volg je het nog een beetje? Niet echt? Dan denk ik dat we je in dit geval het beste door kunnen verwijzen naar http://www.beginnersweb.nl Daar staan de dingen namelijk heel helder uitgelegd :) En dat is zeker niet bedoeld als een verwijt ofzo, maar gewoon een goede handreiking om te zorgen dat je straks dingen gaat doen waar je zelf de controle niet meer over hebt :)

Suc6!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:00:
Hallo,

Ik gebruik een laptop:

-Mobile Pentium 4, 3.06 GHZ
-512 MB-RAM
-GeForce FX5100 Go

Maar hij gaat nu echt ongelooflijk traag, ik krijg Fifa 2005 niet eens meer geinstalleerd. :'(
Daarom wil ik mijn harde schijf gaan formatteren, het is de enige schijf, met windows er dus op, XP Home trouwens. Zou hij nou na het formatteren weer zo snel gaan als toen ik hem kocht?
Maar ik heb hier helemaal geen ervaring mee.
Kan iemand mij niet in Jip en Janneke-taal uitleggen hoe dat moet. Ik heb ook gehoord dat je een opstartdiskette nodig hebt. Maar ik heb dus ook geen diskettestation. Wie helpt mij even? :)
Wek graag in J en J-taal :9 .

MVG Jan
Voor Jip en Janneke taal kun je beter naar www.beginnersweb.nl :)

edit: was dus al vermeldt |:(

[ Voor 3% gewijzigd door wisselwerking op 03-08-2005 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit volg ik allemaal wel, ik ben ook niet helemaal achterlijk. Maar meestal krijg je van die antwoorden :? :? O-) O-) ............ Dus zette ik het er maar even bij. In ieder geval bedankt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Laptop_user,

Op GoT hebben wij een heleboel regels om het interessant te houden voor iedereen. De drie belangrijkste regels zijn:
  • Kies een goede topic titel die je probleem of vraagt omschrijft en let op dat je je topic titel aansluit op de regels zoals die in de Windows Operating Systems Policy omschreven staan.
  • Geef helder en duidelijk aan wat je zelf al geprobeerd hebt om je probleem op te zoeken. Waar heb je bv. al eens op gezocht en wat lukte niet aan de gevonden oplossing?
  • Omschrijf helder en duidelijk wat je wilt bereiken
Jouw topic voldoet hier niet aan - verder heb ik twijfels of je wel aan sluit op de doelgroep die Gathering of Tweakers.net voor ogen heeft - wij richten ons op de mensen die bovenmatige kennis en interesse hebben in computers - gezien jouw posts doe je dat niet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.