[XP] Computernaam en bedrijfsnaam wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.080 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 12:42
(jarig!)
Hallo tweakers,

Het volgende probleem is voorgevallen. Ik heb zojuist een image gemaakt. Maar toen ik de masterpc aan het installeren was heb ik een foutje gemaakt en de verkeerde naam en bedrijfsnaam opgegeven ( deze hoor je in te vullen als je windows installeert ).

Deze is helaas niet meer in windows te veranderen. Mijn vraag is of er een tooltje o.i.d ter beschikking is op dit wel te kunnen?

Ik had verwacht dat ik het wel m.b.v. google of got te weten zou komen maar helaas...

Voor de duidelijkheid ik bedoel NIET de computernaam die je kan veranderen in windows zelf ( rechter muisklik Deze computer --> eigenschappen --> computernaam ---> wijzingen )

Alvast bedankt!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

-ET-

Phone Home

volgens mij zijn die waarden in het register te vervangen. Als je eens in het register zoekt naar de foute bedrijfsnaam. Vind hij dan niet de sleutel?

Verwijderd

Open regedit op desbetreffende pc,

pas deze key aan:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

en dan doel ik op RegisteredOwner en RegisteredOrganization.

• Row
(jarig!)
-ET- schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:34:
volgens mij zijn die waarden in het register te vervangen. Als je eens in het register zoekt naar de foute bedrijfsnaam. Vind hij dan niet de sleutel?
U bent bedankt :)

Verwijderd

Dan image je hem gewoon nog een keer?

• Row
(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:36:
Dan image je hem gewoon nog een keer?
Ja dat zou natuurlijk ook kunnen maar dan moet ik de masterpc wel opnieuw installeren...
Deze manier is een stuk sneller

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Row schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:31:
Deze is helaas niet meer in windows te veranderen. Mijn vraag is of er een tooltje o.i.d ter beschikking is op dit wel te kunnen?

Voor de duidelijkheid ik bedoel NIET de computernaam die je kan veranderen in windows zelf ( rechter muisklik Deze computer --> eigenschappen --> computernaam ---> wijzingen )
Welke bedoel je dan?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

De oplossing is al gegeven hoor :) Het gaat om de (bedrijfs)naam die je invult als je windows installeerd.

Nu ook met Flickr account

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Windows-OS-gerelateerde vragen horen in Windows Operating Systems, ik verplaats je topic dus nog even. ;)

Signature

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Wacky schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:04:
[...]

De oplossing is al gegeven hoor :) Het gaat om de (bedrijfs)naam die je invult als je windows installeerd.
Dat is toch hetzelfde als
Row schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:31:
[...] de computernaam die je kan veranderen in windows zelf ( rechter muisklik Deze computer --> eigenschappen --> computernaam ---> wijzingen )
:?

LinkedIn WoT Cash Converter

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

"Mijn Computer" (rechtermuis) -> Eigenschappen.... dan zie je een 'geregistreerd voor/door/aan'. daar staan twee regels. DAT informatie zal de TS bedoelen, en het is dus eigenlijk de naam van de eigenaar en niet de computernaam :)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Row
(jarig!)
dusty schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:26:
"Mijn Computer" (rechtermuis) -> Eigenschappen.... dan zie je een 'geregistreerd voor/door/aan'. daar staan twee regels. DAT informatie zal de TS bedoelen, en het is dus eigenlijk de naam van de eigenaar en niet de computernaam :)
klopt, maar topic kan op slot. Oplossing is al gegeven.
Pagina: 1