Toon posts:

Pc boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb mijn oude PC weer in elkaar gezet, alles aangesloten, maar als ik hem aanzet krijg ik geen beeld.
Hij bestaat uit:

Asus P3B-F Moederbord
Pentium III 500 Mhz.
8,4 GB Harde schijf (net tweedehands aangeschaft)
CD-Drive
CD-Brander
Floppydrive
2 x 128 MB Geheugen
Power Man 250 Watt Voeding
Asus AGP-V6600 Grafische Kaart
Netwerkkaart
Sounblaster Live! Geluidskaart

Ik heb de harde schijf op de Primary IDE poort aangesloten,
De Cd-Drive en de CD-Brander op de Secondary IDE Poort aangesloten.
De Floppydrive op de Floppypoort aangesloten, processor erin, gehugen erin, kaartjes erin, kabeltje van geluidskaart naar CD-drive, kabeltje van speakertje naar Geluidskaart, aan/uitknopjes enzo aangesloten, maar ik krijg zwart beeld op mijn monitor.
Voor de rest werken alle ventilatoren en ik hoor de HD knisperen.
Ik zou toch een soort bios scherm oid. moeten krijgen? :?

Snel hulp aub, hij moet voor overmorgen klaar zijn!
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Zou het aan de monitor kunnen liggen?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

videokaart naar de kloten?? monitor ??
Heb je al iets omgewisseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

wel piepjes?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is de pc helemaal zelf in elkaar gezet of heb je alleen de hd verwisseld. Probeer in het laatste geval eens een andere hd.

Edit: Bij nader inzien... Je hebt de pc helemaal vanuit niets weer inelkaar gezet. Toch??
Kijk eens welke lampjes er op het keybord branden en welke piepjes je hoort.

[ Voor 45% gewijzigd door Edmund op 03-08-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:27:
Snel hulp aub, hij moet voor overmorgen klaar zijn!
:/
Dan moet je een helpdesk bellen
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Deze raad ik je ook aan te lezen

[ Voor 70% gewijzigd door Herby op 03-08-2005 11:39 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat kabeltjes omgewisseld.
Maar die andere harde schijf is gecrashed dus die kan ik niet testen.
Alle lampjes op het toetsenbord knipperen 1 keer als ik hem aanzet, daarna niet meer, ook niet als ik op caps oid druk.
Mijn optische muis brandt alleen heel even als ik hem erin stop, maar dat is ook meer een soort flits.

En ja, ik zal inderdaad alle regels verbreken enzo, maar ik zit echt redelijk in de stress :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTriCX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07-2024
HerbyNL schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:37:
[...]

Dan moet je een helpdesk bellen
Technische PMG FAQ: Hangen en OpstartproblemenDeze raad ik je ook aan te lezen
offtopic:
Ja of de TS moet wat meer reacties geven ;)

Je zou even de punten omtrent je videokaart kunnen doorlezen in de FAQ, hoewel deze minimaal zijn en er vanuit gegaan wordt dat je videokaart functioneerde, voordat het probleem zich heeft voorgedaan.
Maar die piepjes zijn inderdaad interessant, danwel de BIOS-peep of een piep dat je pc aan het booten is.
[edit]
Die lampjes betekent dat er stroom aan je keyboard wordt toegekend (of eerder de PS/2 poort), maar hoe zit het met de pc-speaker ? Hoor je een piepje (Memory-check piep bijv.)

[ Voor 12% gewijzigd door MaTriCX op 03-08-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, ik hoor helemaal geen piepjes.
Ik zal even mijn geheugen/videokaart eruit sleuren, als iie dan niet piept :?

EDIT: Hij piept zelfs niet als ik het geheugen eruit sleur :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

MaTriCX schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:42:
[...]

offtopic:
Ja of de TS moet wat meer reacties geven ;)
Nee je hoeft de FAQ niet lezen, wij lezen hem wel voor

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otacon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 17:17
waarom begin je niet met een minimale setup om te kijken of die dan wel wat doet??

Asus P3B-F Moederbord
Pentium III 500 Mhz.
1 x 128 MB Geheugen

zoiets en dan kijken wat die doet?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTriCX
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:45:
Nope, ik hoor helemaal geen piepjes.
Ik zal even mijn geheugen/videokaart eruit sleuren, als iie dan niet piept :?
Ja da's een goeie inderdaad.
Dan moet die wel piepen :) (of je pc-speaker is niet goed aangesloten)
Maar even hypothetisch, als die dus wel piept wanneer je je videokaart eruit hebt gehaald en als die erin zit niet, dan betekent dat of dat je je videokaart niet goed aangedrukt hebt of de AGP-poort (of de bus naar de AGP-kaart) of de kaart stuk is.

Maar even kijken wat er gebeurt als je zonder kaart boot.
offtopic:
@Herby.nl : Kwestie van interpretatie ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MaTriCX op 03-08-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou is beginnen met strippen. Allen de hoogstnoodzakelijke dingen aansluiten op je moederbord.
Second IDE los. 1 reepje geheugen (mits mogelijk). Grafische kaart en verder niets. Heb je nu beeld dan HDD eraan (let op master slave instelling). Etc. je begrijpt de rest wel. Heb je geen beeld dan stuk voor stuk hardware uitwisselen (andere geheugensim, test weer geen beeld dan andere grafische kaart, etc.)
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook zonder processor aansluiten? :P

Maar hij piept nu dus bij niets, wat ik er ook uit sleur. Ik ga de manual van mijn mobo maar eens downloaden en kijken of ik dat speakertje wel goed heb aangesloten :/

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellevue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-10 16:20
Toevallig onlangs een zelfde soort gevalletje aan de hand gehad, met vergelijkbare specs.
Had dezelefde symptomen, wel prik erop en lampjes branden, maar verder geen sjoege: niet eens piepjes, laat staan bios.
Mede dankzij de diverse FAQ's op GoT (die ik uiteraard doorgeworsteld heb...) erachter dat het mobo begraven kon worden. Wellicht bij jou ook het geval. Misschien is ritueel cremeren een ander leuk alternatief })

De jacht is mooier dan de vangst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 250 watt voeding, met een GF6600. Het kan best zijn dat je probleem daar ligt ?

PS: Je hebt er niet bijgeschreven of je je 6600 ook hebt aangesloten met een molex, althans ik dacht dat de meeste graka's tegenwoordig met een eigen molex moeten worden voorzien van stroom. Het zou toch niet zoiets simples zijn ?

EDIT:
Wss is dit idd niet het probleem ;)

Want een Asus V6600 != GF6600 7(8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dan 75 euro mislopen? Dacht het niet :P
Maar ik zie nu nog iets: ik had mijn HD op de Secondary IDE aangeslote, en de Drives op de Primary.

Maakt het trouwens uit in welke volgorde je de boel op je voeding aansluit? nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:02:
Een 250 watt voeding, met een GF6600. Het kan best zijn dat je probleem daar ligt ?

PS: Je hebt er niet bijgeschreven of je je 6600 ook hebt aangesloten met een molex, althans ik dacht dat de meeste graka's tegenwoordig met een eigen molex moeten worden voorzien van stroom. Het zou toch niet zoiets simples zijn ?
Ik denk niet dat daar het probleem ligt, want hij heeft 3 jaar met deze setup gedraaid zonder problemen, alleen ik had hem uit elkaar gehaald omdat ik de onderdelen los zou gaan verkopen. Nu krijg ik 75 euro voor het complete systeem :D

UPDATE:

Ik heb er nu alleen het mobo, aangesloten met 1 reepje geheugen en de processor en de grafische kaart.
Monitor aan, niks.
Hij krijgt ook geen signaal want de monitor blijft constant op op standby staan.
Het ventilatortje op de grafische kaart en de processor werken allemaal, maar ik hoor geen peipjes.
Gebruiksaanwijzing van het mobo gechecked, en die zegt dat ik alles goed heb aangesloten.
Waar kan het nog aan liggen? :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTriCX
Als die niet doorstart, zoals hier het geval denk ik is, heb je meestal te maken met een dood moederbord. De voeding geeft de power aan het moederbord, de onderdelen krijgen stroom en dat is het..., komt bij mij bekend voor als een kapot mb.
Heb je geen ander moederbord waarmee je het kan controleren, de onderdelen dan in dit geval (grafische kaart bijvoorbeeld) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, dat heb ik niet.
Maar hoe kan het nou dood zijn als het 2 weken geleden nog ik de zelfde configuratie goed werkte? :?

En het groene lampje op het mobo brandt gewoon..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:52:
Nope, dat heb ik niet.
Maar hoe kan het nou dood zijn als het 2 weken geleden nog ik de zelfde configuratie goed werkte? :?

En het groene lampje op het mobo brandt gewoon..
Goed, mss is het nu de beste tijd om op te schijven wat je allemaal hebt gedaan om het probleem in kaart te brengen, wat je hebt kunnen uitsluiten en wat je evt al hebt weten op te lossen. Dan kunnen we mss verder kijken wat er aan de hand is, want nu kunnen we alleen maar gissen.

Mss kan als extratje één of meerdere goede closeup-foto(s) maken van je mobo bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 09:48

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Asus V6600 is een GForce 1 kaart...
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:02:

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DropDeadGorgeous schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:20:
Asus V6600 is een GForce 1 kaart...
[...]
:o

/me keek schijnbaar alleen naar de cijfertjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het moederbord geen sluiting???
Deze debiel (ik) had een soortgelijk probleem, niks opstarten geen beeps niks.
Toen alles uit de kast gehaald en verhip, het kreng werkte.

Ik roep maar wat, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 11:18
Kijk eens op het moederbord of er geen condensatoren bol staan.
Ik heb dat al een paar keer gehad bij moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 19:59
Heeft je moederbord nog zo'n vierkante 4-pins aansluiting voor stroom, naast de normale 20-pins?

Zit volgens mij niet op dergelijke oude moederborden maar als je die niet aansluit heb je ook geen beeld. Ik was deze iig een keer vergeten wat tot dat probleem leidde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles op een rijtje:

Specs:

Asus P3B-F Moederbord
Pentium III 500 Mhz.
8,4 GB Harde schijf (net tweedehands aangeschaft)
CD-Drive
CD-Brander
Floppydrive
2 x 128 MB Geheugen
Netwerkkaart
Sounblaster Live! Geluidskaart

Problemen:
1. Geen beeld. Monitor blijft in stanby staan terwijl de videokaart is aangesloten, alle kabels gechecked, verwisseld, en nog eens gechecked.

2. Geen signaal naar PS/2/USB poorten. Alleen als de PC aangaat knipperen alle lampjes en verder niet. Ook niet als ik caps indruk.

3. Geen biepjes. Ik zou allemaal biepjes moeten horen als ik hem aanzet zonder videokaart of geheugen, maar dat doet ie niet.

Let op: het groene lampje op het mobo brandt wel! Dus hij kan niet dood zijn. (of wel?)

Geprobeerd:
1. Alle kabels omgedraaid en gechecked, verwisseld en nog eens gchecked. Werkt niet.

2. "Droog" opgestart: alleen het mobo, het geheugen, de processor en de videokaart aangesloten, maar nog steeds geen beeld of geluid. Ook niet de biepjes die ik zou moeten horen.

3. Gebruiksaanwijzing mobo gechecked, maar alles is goed aangesloten en ik kon geen fouten ontdekken.

Foto's komen nog, morgenochtend ongeveer ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTriCX
Ik moest werken, dus sorry voor de late reactie. Maar het ledje op het moederbord geeft alleen maar aan dat er stroom staat op het moederbord. Dit zegt niets over de performance van het moederbord.

Maar om je vraag te beantwoorden met betrekking tot "Waarom nu niet, maar 2 weken geleden wel?":
Dit kan vele oorzaken hebben, moederbord te heet geworden, bus (die lijntjes) beschadigd met als resultaat geen doorstart.

Dit zijn altijd van die *piep* problemen, maar wat eigenlijk - met gebrek aan specifiek probleem - alleen kan worden verholpen door middel van trial-and-error. Vandaar dat je ook naar FAQ werd verwezen een paar posts hierboven. Mijn advies is om toch een oud moederbord of een moederbord van een vriend te 'gebruiken' om te testen of je onderdelen werken. En dan stap voor stap alles uitsluiten.

Probeer ook eens even alles eruit te halen (niet de processor) en dan je pc aan te zetten een paar minuten wachten, dan vervolgens de stekker eruit halen, weer een paar minuten wachten en dan onderdeel voor onderdeel erin. Reset je bios ook gelijk even (jumpertje verzetten / CMOS-batterij wissen ).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nou nog eens uitgebreid door... met de instelling die je nu hebt (snel! help mij!) blijft het topic niet lang open. Probeer het helemaal door te nemen en post hier je bevindingen ermee. Er staan werkelijk genoeg tips in om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee. Ik ga alles doornemen en als het me lukt die camera op de mac aan te sluiten zal ik ook een paar foto's maken.
Julie horen nog van mij!! ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Haal die CPU es uit zijn slot, blaas beide sloten uit (dus zowel van CPU als van moederbord) en prop de CPU er dan weer in en wrik een beetje (let op: een beetje!). Soms is het zo bij deze Slot1 borden dat de CPU geen goed contact meer maakt :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doorbraak!
Ik heb alles eruit gehaald, processor erin, geheugen erin, videokaart erin.
Aangesloten en aangezet, en ik hoorde het vertrouwde opstartpiepje!
Geheugen eruit gehaald, nog meer piepjes! hoe meer ik ertui haalde, hoe langer en meer biepjes en andere toontjes :9

Maar, nog steeds geen beeld.
Ik heb dus nu ontdekt dat het er waarschijnlijk aan ligt dat de kast en het mobo sluiting oid. maakten. Maar waarom krijg ik nou geen beeld! Ik ga nog even die FAQ doorlezen en foto's maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HEBBES! HIJ WERKT!
Bedankt voor de tip, Atlas!
Ik heb beide slots even helemaal uitgespoten met perslucht ui zo'n busje en nu werkt ie! Ik heb nu het bios scherm dus ik ga alles nu inprogrammeren.
Mag het topic nog openblijven aub, want waarschijnlijk loop ik tijdens het installeren nog wel ergens tegenaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee..
Als ik de Windows 98 CD erin stop zegt ie de hele tijd "Invalid system disk"
Maar hij scant volgensmij alleen de Floppydrive, en dat weet ik wel zeker want het laatje gaat niet dicht als hij aan het scannen is.
Ik heb al in BIOS gekeken of ik de CD-Drive ook als opstartdrive kon instellen maar dat kon niet.
Wat moet ik nu doen? Ik heb geen opstartdiskette op floppy |:(

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/4049/img00809ph.th.jpg

Probleem opgelost, ben even bij bootdisks.com langsgeweest, alleen nu nog op floppy krijgen (zit nu op een mac :S

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nu mag je zoeken. Ik zei al eerder dat we iets meer zelfinzet van je willen zien, zoeken is hier een onderdeel van.

[ Voor 13% gewijzigd door Laurent op 04-08-2005 15:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.