Hallo,
Ik ben bezig met een simpel zoek script voor mijn games database. Ik kom echter een probleem tegen met het gebruiken van mijn fulltext search opties.
Ik heb 3 records:
Qix
Splinter Cell Chaos Theory
Wacky Racers
Als ik zoek op Qix wordt er niets gevonden, zoek ik op een van de andere woorden wordt er wel altijd iets gevonden.
Dit geeft mij dus het idee dat mijn SQL query klopt.
Mijn query:
Ook heb ik Qix veranderd in Qix Cell om te kijken of Cell wel een record kon vinden, dit lukte wel.
Ik ben bezig met een simpel zoek script voor mijn games database. Ik kom echter een probleem tegen met het gebruiken van mijn fulltext search opties.
Ik heb 3 records:
Qix
Splinter Cell Chaos Theory
Wacky Racers
Als ik zoek op Qix wordt er niets gevonden, zoek ik op een van de andere woorden wordt er wel altijd iets gevonden.
Dit geeft mij dus het idee dat mijn SQL query klopt.
Mijn query:
SQL:
1
| select g.id as id, g.title as title, c.name as cat, p.name as pub, b.name as price, g.added as added, match(title) against('Qix' IN BOOLEAN MODE) as score from m_games g, m_cat c, m_pub p, m_price b where match(title) against('Qix' IN BOOLEAN MODE) and g.id > 0 and p.id = g.pub_id and c.id = g.cat_id and b.id = g.price_id order by g.title limit 0, 30; |
Ook heb ik Qix veranderd in Qix Cell om te kijken of Cell wel een record kon vinden, dit lukte wel.
"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002