Toon posts:

[win2000]

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik hier een win2000 server staan met 2 ibm 36GB 10.000rpm SCSI schijven op een LSI SCSI controller. Op het systeem is een softwarematige mirror aangemaakt.

Nu is schijf 1 kapot en hebben we dus nog een backup (als het goed is) op de tweede schijf die als mirror diende.

Als ik alleen de tweede schijf aansluit op het systeem wil hij niet booten, dit zou het toch moeten werken?

Wat doe ik verkeerd? en hoe krijg ik de tweede schijf zo dat het systeem van deze schijf kan booten?

ps: wellicht kan de titel even aangepast worden in "[win2000] softwarematige mirror terugzetten"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 11:00 ]

Verwijderd

laat beide schijven in het systeem en maak een bootflop met boot.ini die wijst naar de 2de schijf.
op support.microsoft.com staat precies hoe je dat doet...

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

knappe thread titel...

Verwijderd

Topicstarter
trekt wel de aandacht he :-)

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 18:06
Ja en zoveel zinnige reacties, verder is het niet echt PNS trouwens...

Is die tweede schijf wel als bootable gemarkeerd in je SCSI controller?

Om je mirror te restoren, moet je eerste je mirror breaken en vervolgens opnieuw aanmaken.

[ Voor 84% gewijzigd door Abom op 03-08-2005 12:13 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

fdisk /mbr werkt niet? Trouwens in welke zin boot ie niet?
Het lijkt me overbodig voor iemand die al zo lang lid is maar lees dit even door

[ Voor 137% gewijzigd door Herby op 03-08-2005 12:18 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

je zal vast wel je boot.ini moeten aanpassen voordat ie boot, hierboven staat dat ook al, booten met bootdisk oid..

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:36
Als je een software mirror hebt gemaakt, is de boot-partitie niet actief; ook kan het zijn dat je boot-partitie een logical drive is.

Probeer een bootflop. (zoals overigens ook precies in de help van windows, en op 100.000 sites staat)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

StevenK schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:51:
Als je een software mirror hebt gemaakt, is de boot-partitie niet actief; ook kan het zijn dat je boot-partitie een logical drive is.

Probeer een bootflop. (zoals overigens ook precies in de help van windows, en op 100.000 sites staat)
Je boot partitie is op softwareraid echt wel een primairy partition (ze zijn immers gespiegeld), hij is al het goed is ook actief (op schijf 1 en 2). Dus het duid er meer op dat er meer stuk is dan alleen disk 1, heb ik het idee..

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:36
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:55:
[...]

Je boot partitie is op softwareraid echt wel een primairy partition (ze zijn immer gespiegeld), hij is al het goed is ook actief (op schijf 1 en 2). Dus het duid er meer op dat er meer stuk is dan alleen disk 1, heb ik het idee..
Sorry, ben vast in de war met NT :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Jeez, jij wil het wel helemaal voorgekauwd hebben zeg, je kan natuurlijk ook eerst ff zoeken op de MS site:

http://www.microsoft.com/...timize/c11w2kad.mspx#ECAA

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de link van hellbringer

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.