Hardware test programma?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:30
Hallo,

ik krijg nogal wat peeceetjes binnen die gemaakt moeten worden om de meest uiteenlopende redenen. Deze PC's hebben meestal nogal wat hardware problemen. En het is voor mij moeilijk om meteen op het oog te zeggen van dit of dit is defect.

Nu vroeg ik mij af of er misschien een programmatje is wat de hardware test op hun werking. En daarbij ook een diagnotisch schema maakt van de geteste onderdelen, zodat je daar makkelijk uit kan halen of deze defect is of niet.

Ik ben eens benieuwd of er zoiets te krijgen is...

Alvast bedankt,

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Op welke termen heb je al gegoogled?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:25

Valkyre

Kitesurf FTW!

* Valkyre kucht iets als sisoft sandra

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
hardware check programma
hardware testing software
burnin test software/programma
dat soort dingen... maar ik krijg niet echt wat ik zoek.

PS vaker start bij dat soort PC's ook Windows niet meer op, een DOS programma zou dan wel fijn zijn. Of is er mss een bootable linux distro ofzo diet dat soort dingen doet?

offtopic:
PPS je Pringle site/plaatje doet t niet ;)

[ Voor 31% gewijzigd door NoTimeRemains op 03-08-2005 10:18 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119758

Misschien wat overdone, maar zie hier :
http://www.uxd.nl/pages/producten/hardware/phdpci2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Èr zijn diagnose kaarten te koop voor dit soort dingen, een insteekkaart waar adv een uitlezing (leds) je het probleem kan achterhalen. Ik heb geen idee hoe het heet maar dat zou je eens na moeten vragen bij de betere PC zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Btw als je iets van knoppix start test ie wel alle hardware

offtopic:
Ik weet dat ze off zijn moet ff een goede host vinden

[ Voor 31% gewijzigd door Herby op 03-08-2005 10:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Voor geheugen kan je memtest86 gebruiken en voor bad sectors HDTune,(prime95?) misschien dat andere tweakers nog wat programma's kunnen opsommen, denk ik dat de daarmee TS erg geholpen is. Over Sisoft Sandra ben ik niet echt positief, ik heb vaak een onjuiste herkenning van problemen of informatie die totaal irrelevant is.

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
@Cybervee: Zo'n PCI kaartje heb ik al maar ook dat doet niet alles. Soms zegt hij wel Code Xx ofzo maar dan boot de PC niet meer, maar waar ligt het dan aan? HDD/etc? (Heb er een van EPOX mss ligt het daar aan)

@Koekje: memtest gebruik ik al, werkt ook goed. Die anderen ga ik eens op googlen. Thnx

@HerbyNL: Knoppix is die ook bootable vanaf CD/DVD? Want dat zou dan wel geweldig zijn. CDtje dr in, laten testen en je kan zien of je HW werkt of niet.

[ Voor 13% gewijzigd door NoTimeRemains op 03-08-2005 10:29 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Inderdaad Knoppix
Verder bevat Ultimate Boot CD een een aantal system info en diagnose tooltjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 03-08-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Nou knoppix is een bootable linx distro (debian d8 ik) en daarbij word er wel een zelftest op de hardware uitgevoerd. Waar dan problemen ontstaan heb je iig een goede richting waar te zoeken.

www.knoppix.com

[ Voor 5% gewijzigd door Herby op 03-08-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
met knoppix kan ik dan ook een soort van diagnostisch apparaatbeheer open? kan het niet echt vinden. Ben dan ook geen Linux man.

Verder zit dat wel heel erg mooi in elkaar...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HIValicious schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:11:
met knoppix kan ik dan ook een soort van diagnostisch apparaatbeheer open? kan het niet echt vinden. Ben dan ook geen Linux man.

Verder zit dat wel heel erg mooi in elkaar...
Heb een klein beetje de indruk dat je ook niet de reparatie-man bent... O-)

Hoe moeten we je startpost zien "ik krijg nogal wat peeceetjes binnen die gemaakt moeten worden om de meest uiteenlopende redenen.". Zijn dat PC's van 1 of meerdere klanten maar wel allemaal van een bepaalde type PC? Is het allemaal zelfbouw en ben je huis-tuin&keuken-reparateur?

Sisoft kan inderdaad erg veel maar ook dingen als MemTest zijn een goed idee... Enige nadeel; langzame PC ben je uren verder om alleen het geheugen te testen. Oftewel: afhankelijk van je bedoelingen zou ik zelf meer aan een verzameling software/hardware gaan denken voor snellere tests/diagnoses/vervanging

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
Dat mag je best denken hoor... we leven in een vrij land (dacht ik), mgoed;

Het zijn allerlei PC's, sommige zelfbouw, sommige kant-&-klare PC's (Medion, Dell, etc.). Varierend in leeftijd van 1 week tot 3-4 jaar. Het zijn particulieren en zakelijke klanten.

SiSoft werkt alleen in Windows zelf. Daar heb ik niets aan want sommige PC's zijn zo vol met virussen/spyware/fouten dat ik niet meer in Windows kan komen. Veilige modus misschien maar meestal niet. MemTest kon ik al en gebruik ik ook.

Thnx voor je reactie.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87026

Ultimate Boot CD for Windows is iets wat me in het verleden goede diensten bewezen heeft. Is op basis van Bart PE. Ook de gewone ubcd is een mooie tool.

Ook Hiren's BootCD is wel goed alleen staat die nogal vol illegale software denk ik. Dus die mag je niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 22:08

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Vandaag zag ik bij de AH het nieuwste nummer van Chip liggen: een special over troubleshooting. Inclusief een CD met knoppix, en een CD met allerhande tools. Wellicht wel een goede aanschaf voor €7.95

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

bij ons op het werk (bekende webwinkel) hebben we een programma genaamd QuickTech
die checkt echt ALLES, van geheugentesten totaan de COM en LPT poorten

edit

Dit dus

Afbeeldingslocatie: http://www.realworldtech.com/includes/images/articles/QuickTech-USB-fig2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.uxd.com.au/pics/screen/screensqtintro.gif

http://www.uxd.nl/pages/p...tware/qtprofessional.html

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 79417 op 04-08-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:07
het is er niet voor gemaakt maar quickpar is een ideaal tooltje om je systeem (memory) te testen.
Dit programma rekent namelijk een recoverybestand uit over een aantal bestanden. Hiervoor moet ie heel veel rekenen. Na dat werk gebruikt ie checksums om te controleren of alles goed gegaan is.
Je moet wel een dvd image gebruiken om de set over te berekenen.

Ik zit namelijk vaak op een usenetforum waar regelmatig mensen met problemen langs komen. Quickpar geeft dan een error aan wat dus aanduid dat er iets mis is gegaan. Dat is meestal een probleem met het memory. En volgens mij komen die computers vaak wel door memtest heen, dus ze hoeven niet kapot te zijn, maar gewoon slecht ondersteund.
Pagina: 1