Toon posts:

Terminal Server Licensing probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb al gezocht op het forum, maar dat gaat enkel over geavanceerdere problemen :+
Ik heb een w2k3 server en daar moeten 5 clients naar kunnen remote desktoppen.
Er is zo'n licentie aangekocht bij Microsoft en die is geinstalleerd (zie screenshot)

Afbeeldingslocatie: http://www.jamie-quinn.com/imageness/license.jpg

Er staat wel available 5 (in een kolom rechts), maar als een client connecteert zegt ie dat er geen client access license is...

Ik heb geen kennis van Terminal zaken, maar zou dat kleine probleempje (wat het waarschijnlijk wel is) graag opgelost krijgen :)

Bedankt.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:06:
Hey,

Ik heb al gezocht op het forum, maar dat gaat enkel over geavanceerdere problemen :+
Ik heb een w2k3 server en daar moeten 5 clients naar kunnen remote desktoppen.
Er is zo'n licentie aangekocht bij Microsoft en die is geinstalleerd (zie screenshot)
Er staat wel available 5 (in een kolom rechts), maar als een client connecteert zegt ie dat er geen client access license is...

Ik heb geen kennis van Terminal zaken, maar zou dat kleine probleempje (wat het waarschijnlijk wel is) graag opgelost krijgen :)

Bedankt.
Lees je eens in op het verschil user-CAL / device-CAL ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Fixed

Terminal server stond op device (en daarom probeerde hij de temp licentie die verlopen was te geven enz?)
Licentie was een per user
service gestopt, Terminal Config op per user gezet, service gestart

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 10:41 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgende keer eerst zelf proberen, dan help roepen ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.