Toon posts:

[IE/Firefox] vreemd fenomeen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie onderstaande afbeelding... wordt dit veroorzaakt door in een installing in IE of kan ik dit in mijn HTML oplossen? IE beeldt dezelfde pagina vergroot af... wat heel lelijk wordt...

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalwizardry.nl/gfx/why1.jpg

een tabel van 1000 pixels, incl achtergrond afbeelding, wordt opeens 1250 pixels..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:27
typo in de TT. Je moet je afbeelding even iets groter maken, want op deze manier kan niemand er wat mee.. Ook een url zou niet misstaan

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
418O2 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 03:14:
typo in de TT. Je moet je afbeelding even iets groter maken, want op deze manier kan niemand er wat mee.. Ook een url zou niet misstaan
De URL is www.digitalwizardry.nl, te vinden met Google.
Bovendien staat het in het profiel van dr.Stein, maar dit neemt niet weg dat hij het even in de TS had moeten zetten. Een stukje code posten is misschien ook een idee?

Ik denk dat de website niet in pixels, maar in procenten wordt opgebouwd.
Hij vult dus je venster op, hoe groot deze ook mag zijn.
Jammer genoeg kan ik het hier niet testen, want je hebt hem alweer offline gehaald.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Zo kunnen we natuurlijk niet helpen met alleen maar een plaatje. HTML code, en evt. CSS code plaatsen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:01

André

Analytics dude

Ik heb het vermoeden dat alle geschaald wordt met procenten en dat dit beter met pixels kan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Excuus voor de missende info, en alvast bedankt voor de snelle reacties.
De tabellen zijn wel in pixels gedefinieerd maar op één of andere manier vegroot IE het zelf... (zie hieronder zelfde voorbeeld met dit forum)

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalwizardry.nl/gfx/why3-tn.jpg
http://www.digitalwizardry.nl/gfx/why3.jpg

Mijn site is nog te zien op http://www.digitalwizardry.nl/defaultdw.asp.
Ongetwijfeld zitten er nog fouten in de HTML (is denk ik zelfs enorm puinhoop doordat ik een beetje aan het expirementeren ben geweest met include's)) en CSS is voor mij ook nog nieuw, maar ik ben met een nieuwe site begonnen en alleen al een tabel met backgrund afbeelding levert dit verschil op tussen iexplore en firefox...

...ik ben blond dus vergeef me, maar:
TS = topic starter?
TT =

Verwijderd

Topicstarter
in het voorbeeld op http://www.digitalwizardry.nl/defaultdw.asp (eerste plaatje) is de tabel 1000 breed gedefinieerd, maar in IE wordt de site zo'n 1250 pixels breed...

..stukje van de gebruikte code:

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="1000" id="AutoNumber1">
<tr>
<td colspan="3" background="gfx/header11.jpg" height="258" valign="top" align="right"></td>
</tr>

ik heb het probleem op allerlei sites dus ik begin te vermoeden dat het ergens een instelling is o.i.d. - ik weet niet of iemand van jullie hetzelfde constateerd bij bekijken met IE en firefox?

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:18
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:18:ik heb het probleem op allerlei sites dus ik begin te vermoeden dat het ergens een instelling is o.i.d. - ik weet niet of iemand van jullie hetzelfde constateerd bij bekijken met IE en firefox?
Bij mij is de site even breed in FF en IE. Is het niet iets van tekstgrootte of zo? View --> Text size --> medium wellicht?

[ Voor 11% gewijzigd door sjroorda op 03-08-2005 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
mmm... zou IE iets resizen vanwege widescreen resoluties oid...
ik duik ff in de instellingen, op google hier nog niks over gevonden..

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Rechtermuisknop op bureaublad,
eigenschappen
Instelligen (rechter tab)
Geavanceerd

En zet je Display DPI eens op 96(normaal) ipv 120. Dan worden al je teksten kleiner, waarschijnlijk schaalt IE webpagina's mee.

Je text en knoppen zien er namelijk ook groter uit dan bij mij. Het probleem bestaat bij mij namelijk niet, dus ik ga ervanuit dat het een lokaal probleem met je pc is.

[ Voor 17% gewijzigd door Justice op 03-08-2005 11:39 ]

Human Bobby

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het moet dan toch een instelling aan jouw kant zijn.
Ook bij mij is de pagina in zowel IE als FF exact hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.vannoort/GoT/zelfde-klein.JPG

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:53

aex351

I am the one

dat krijg je ervan wanneer je afbeeldingen bewerkt in PS

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Topicstarter
thnx peopz... DPI bleek inderdaad het probleem op te lossen. Bedankt voor de reacties en hulp.

aex351 - de opmerking over PS begrijp ik niet? wat heeft dat met dit probleem te maken?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Wat wel grappig is achteraf is dat er dus wel een Page-Zoom functie bestaat in Internet Explorer, alleen mag de gebruiker die liever niet zelf voor Internet Explorer instellen.

En omdat Firefox zijn eigen gebruiksinterface heeft die niet native is, kan ie niet gebruikmaken van deze dpi verandering hmm.

Beide browsers zitten moeten dus verbeterd worden :)

Human Bobby

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 03:19

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:18:
thnx peopz... DPI bleek inderdaad het probleem op te lossen. Bedankt voor de reacties en hulp.

aex351 - de opmerking over PS begrijp ik niet? wat heeft dat met dit probleem te maken?
Afbeeldingen mee bewerken gaat prima, maar ik denk dat hij bedoelt dat het op niet de handigste manier is om met Photoshop/ImageReady de tabellen te laten maken.
Tabellen zijn niet bedoeld voor opmaak. Beter kun je ze snijden in het programma van je voorkeur en middels CSS en nette HTML de boel netjes verdelen.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 14:25

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

r00n schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:46:
Het moet dan toch een instelling aan jouw kant zijn.
Ook bij mij is de pagina in zowel IE als FF exact hetzelfde:

[afbeelding]
Dit plaatje gaf me echter wel een ongelooflijk leuk idee om het beter op te lossen:

Witte boog met antialias: PNG
Rode gradient eronder naar transparent, 1px breed, opgerekt naar volle breedte: PNG
Wisselend monochroom plaatje erachter: JPG.

Zou stukken beter werken dan dit en icm. het PNG script kan het in alle browsers. Oeh, ik hou van PNG Transparency, ... :9

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
klinkt als een nettere oplossing, maar ik was op deze manier al blij met mijn wisselende header :)
ik heb inmiddels wat CSS sites voor beginners gevonden, ik denk dat ik daar maar eens induik...

nogmaals bedankt voor alle respons!
Pagina: 1