Toon posts:

Nforce 4 chipset download probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eey mensen!

Bij deze heb ik een vraag betreffende mijn nieuwe systeem.

Sinds het begin van mijn nieuwe systeem heb ik een probleem met downloaden. Continue als ik ook maar iets gedownload heb krijg ik allemaal fouten als ik het bestand / media wil uitvoeren. Met andere woorden het is niet compleet gedownload. Ook met het joinen van gameservers moet ik meerdere malen proberen te verbinden voordat hij hem pas pakt.

Actie ondernomen:
* Andere pc de desbetreffende bestanden geprobeerd.
* Andere pc dezelfde bestanden laten downloaden en dan werken ze perfect (op de nieuwe pc)
* Nieuwste Nforce 4 chipset drivers geprobeerd
* Chipset drivers van bijgeleverde cd-rom geprobeerd.
* IP veranderd naar ip van systeem dat bestanden wel goed binnenkreeg (ivm routing of iets dergelijks)

Mijn vraag weet iemand ook maar iets van dit probleem? het is behoorlijk frusterend aan het worden als ik een windows update, virusupdate en/of spelupdate wil uitvoeren

Specs:
Moederbord : Asus A8N-SLi
Hardeschijven: 2X S-Ata 120Gb Western Digital (RAID 0)
1X IDE 80Gb Maxtor
Processor :Amd 3500+
Voeding :Coolermaster 450w
DVD-RW :Plextor PX-740A
Videokaart :Asus X800 XT PE (idd lastig te combineren met SLi)

Software :Windows XP SP2

alvast bedankt!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 01:24 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:41
Ik ben geen NVIDIA gebruiker. Er zit in de NVIDIA chipset een firewall ingebouwd. Deze kan soms voor problemen zorgen. Als deze aan staat zou je hem eens uit kunnen zetten. Heb geen idee of dat onder Windows kan of in de BIOS.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
heb je dat met alle HD's ?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 14:59

Mentalist

[avdD]

Probeer de nVidia network manager (oid, ik weet het niet meer precies, maar zit bij de drivers) eens te verwijderen (gewoon via configscherm). Dat is sowieso één brok ellende die alleen maar BSOD's veroorzaakt.

Move van Overige Hardware naar Network Troubleshooting overigens :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 03-08-2005 01:29 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik had het vroeger ook doordat ik mijn cpu+geheugen overclockte, werd mijn pci(en ook agp) bus te hoog, 41mhz ipv 33mhz vond mijn netwerkkaart niet lekker.

Anders zou ik als ik jou was eens andere netwerkkaart drivers downloaden(realtek?)

IS je hd niet gaar?
Zijn alle temperaturen normaal?

Probeer anders eens een los netwerkaartje(pci)

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 01:29:
Ik had het vroeger ook doordat ik mijn cpu+geheugen overclockte, werd mijn pci(en ook agp) bus te hoog, 41mhz ipv 33mhz vond mijn netwerkkaart niet lekker.

Anders zou ik als ik jou was eens andere netwerkkaart drivers downloaden(realtek?)

IS je hd niet gaar?
Zijn alle temperaturen normaal?

Probeer anders eens een los netwerkaartje(pci)
Thnx voor deze snelle berichten,

aanvullende info
Mijn computer heb ik nog niet overgeclockt, en hij doet het idd bij alle harde schijven en die irritante Firewall is er ook al afgeflikkerd. Mijn temperatuur van me Processor wordt 28 graden, en van mijn moederbord 26.

Denk dat ik het eerst ga proberen met een andere netwerkkaart morgen even snel 1 erbij halen en dan hopen dat, dat het is.

Het vreemde is wel weer dat via het netwerk zelf hij het perfect doet, ook grote bestanden van 4,3 gb.

het blijft voorlopig voor mij een raadsel maar tot op dit moment zie ik 1 mogelijkheid om er een netwerkkaart bij te zetten en daar alles op te testen

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dat is vaak ook beter omdat de onboard netwerkkaart CPU resources kost. Een "goede" netwerkkaart doet dat niet
Pagina: 1