PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren
Een ander ID maakt niet uit, de scanner is als enige device aangesloten en de termination is goed
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren
Driver van scsi kaart eraf en er weer op helpt ook niet (is laatste versie).
Als ik het scsi ID op de scanner verander, dan zie ik dat netjes in XP, maar hij blijft een HD aangeven i.p.v. een scanner.
HD verwijderen en opnieuw detecteren geeft weer die HD
Zou het kunnen dat er iets met de ASPI aan de hand is, omdat een ander programma zijn versie erop heeft geknald
Het belangrijkste verschil met toen de scanner nog goed herkend werd is dat de K750i software erbij staat, maar dat heeft niets met scsi e.d. te maken
De scsi kaart zit nu in een andere pc en dan wordt de scanner wel goed herkend
Het is dus geen hardware probleem, maar iets met een verrotte XP, dat wordt dus een nieuwe install op een nieuwe vet grote schijf
Ik heb op een nieuwe HD XP en SP1 gezet en vervolgens weer gekeken hoe de pc met deHP 4c scsi scanner om gaat.
Helaas weer hetzelfde verhaal, hij ziet een scsi disk device, 0 bytes groot uiteraard en dat is het dan.
Nadat ik bij Adaptec de laatse aspi drivers heb gehaald en geïnstalleerd blijft het probleem hetzelfde
De combinatie van Dawicontrol dc2974 scsikaart en HP 4c scanner werkt wel in een pc met XP, maar zonder SP1.
Ik zou graag willen weten welke bestanden van XP scsi gerelateerd zijn, de driver die bij de scsi drive horen zijn disk.sys (staat SP1 bij) en PartMgr.sys (XP).
Zou ik nu ongestraft de disk.sys van XP over die van SP1 kunnen kopieren, of gaat er dan iets fout
Hier stond een dode link.
Met SP2 heb ik andere problemen, o.a. de restricties overal op voor de ' veiligheid', al zal je met SP2 wel meer nieuwe hardware goed herkennen.
Ik ga eens kijken of ik dat ene bestand kan vervangen, wellicht is dat de oplossing, hoewel ik denk dat eerst onterecht een disk herkend wordt en dat dan het bestand geladen wordt
Op dezelfde pc heeft de scanner goed gewerkt, maar dat was zonder SP1