Toon posts:

Terugsturen iPod

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik zit met het volgende probleem.

Ik heb sinds februari een iPod (4de generatie) en deze doet delaatste tijd nogal vreemd en de accu gaat nog maar zo'n 8,5 uur mee, dus redenen genoeg om hem terug te sturen, maar nu is mijn vraag hoe lang het ongeveer duurt vanaf het punt dat ik hem terugstuur en dat ik hem weer terugkrijg! Want ik ga half september een half jaar weg (dit is nudus nog 5,5 weken) en ik weet niet of ik hem op tijd terugheb als ik hem nu terug stuur...

Heeft iemand ervaring met het terugsturen van een iPod en weet hij/zij misschien hoelang dit duurt?

Groeten Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Heb je Apple al gebeld om het ze te vragen?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Volgens mij heeft de 4e generatie een batterijlevensduur van 12 uur onder optimale omstandigheden, meerekenen dat je het apparaat al een half jaar in gebruik hebt klinkt 8,5 uur niet zo raar, als ik apple was ging ik dan dus zeker niet ipods laten omruilen of repareren als het alleen om deze klacht gaat.
Die andere dingen wat hij 'vreemd doet' weet ik niet maar ik weet van andere fabrikanten dat als je een apparaat terugstuurd voor garantie terwijl het geen garantiegeval is (use-abuse, buiten garantieperiode en/of geen duidelijke klachten) dat je dan een behoorlijke rekening krijgt terwijl je het apparaat gewoon zonder dat ze er iets aan gedaan hebben teruggestuurd krijgt.
Zou dus het goed overwegen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05

AzzKickah

06-CENSORED

As far as I know staat in de wet dat als je reparatie langer duurt dan 28 werkdagen (dat ís 5,5 week), heb je als consument recht op een andere oplossing. Dat zou dan in jouw geval kunnen betekenen: een nieuwe, want je gaat ook nog snel weg etc...

Maar áls het zo lang duurt haal je dat al niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:36
Mag je mij die wet noemen, dit is namelijk bullshit. Een winkel mag je spul zonder problemen 3 maanden in huis houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:21

Nyana

Who?!

ik heb mn 1e ipod met max standbye tijd van 8 uur destijds terug gestuurd ivm defect clickwheel. ik had em naar Dixons gebracht en 2.5 week later belde ze en had ik een nieuwe. maar ze zeiden vooraf dat het 2 tot 4 weken kon duren gem.

suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 01:12:
As far as I know staat in de wet dat als je reparatie langer duurt dan 28 werkdagen (dat ís 5,5 week), heb je als consument recht op een andere oplossing. Dat zou dan in jouw geval kunnen betekenen: een nieuwe, want je gaat ook nog snel weg etc...

Maar áls het zo lang duurt haal je dat al niet meer :?
Ik ken deze regeling wel vaag ergens van, volgens mij zijn er de onderstaande addertjes onder het gras:

Dit gaat op wanneer ze geen exacte duur van de reparatie kunnen opgeven en dus 'onbepaalde tijd' jouw spul in huis hebben. Wanneer ze zeggen binnen 40 dagen een vervanging/reparatie te kunnen leveren, dan heb je dus niks aan deze termijn/regeling en kun je akkoord gaan of een ander bedrijf zoeken. Ook is de door jouw genoemde termijn slechts beperkt van toepassing (niet langer 1/2 of 1 jaar na aanschaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
Heb zelf 1x m'n iPod opgestuurd naar Apple zelf, ik had em toen binnen 2 week terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Zullen we eerst eens gewoon contact opnemen met Apple of de storing op de website aanmelden, voor dat we weer over wetten en rechten gaan praten.
Ik wordt hier een beetje simpel van :|
Ik heb mijn iPod alszijnde defect bij Apple gemeld, werd netjes opgehaald door UPS en had nog geen 4 werkdagen een nieuwe retour...
Klim gewoon in je telefoon en vraag het ze. En het gebruik van 8.5 uur is niet eens zo vreemd. De Apple's uit begin 2005 werden gegarandeerd op 8 uur batterijverbruik. Dat ze dan 11 uur meegaan is altijd leuk en aardig. De nieuwste generatie is opgeschroefd naar 15 uur.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hij zegt, ken meerdere gevallen waar het ook zo snel geregeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

ik had de mijne terug binnen 4 werkdagen, zaterdag request, maandag door UPS opgehaald en vrijdag weer terug :) i love apple O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Skype schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 01:20:
ik heb mn 1e ipod met max standbye tijd van 8 uur destijds terug gestuurd ivm defect clickwheel. ik had em naar Dixons gebracht en 2.5 week later belde ze en had ik een nieuwe. maar ze zeiden vooraf dat het 2 tot 4 weken kon duren gem.

suc6 ermee
Dan heb jij meer geluk gehad dan ik.
Ik had hem ook terug naar Dixons gebracht en zij zijden 2 tot 6 weken en ik werd 6 weken later gebelt dat ik hem kon ophalen.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

DnB-Terrorists schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:59:
[...]

Dan heb jij meer geluk gehad dan ik.
Ik had hem ook terug naar Dixons gebracht en zij zijden 2 tot 6 weken en ik werd 6 weken later gebelt dat ik hem kon ophalen.
Misschien regelt de ene het direct met Apple en de andere (langzame) via hoofdkantoor?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn 1e Ipod viel telkens uit na een aantal minuten. Ik dacht dat ik wat fout deed, maar dat was dus niet zo, de Ipod was DOA. Dus toen met apple gebeld, en toen kwam TNT (dacht het) hem ophalen. En na 10 dagen was ie weer terug, splinternieuwe teruggekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eenmaal mijn mini opgestuurd. Gaat zeer vlot, binnen 2 weken een nieuwe. Ze komen hem netjes halen en brengen met UPS.

BTW: Houd er wel rekening meej dat wanneer je je iPod opstuurd naar Apple, je NIET dezelfde iPod terug krijgt he!! Alles wat erop staat ben je kwijt. Ennuh, stuur geen accesoires mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05

AzzKickah

06-CENSORED

mad-dog schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 01:16:
Mag je mij die wet noemen, dit is namelijk bullshit. Een winkel mag je spul zonder problemen 3 maanden in huis houden
Gewoon niet waar. Consumentenrecht. Zoek zelf maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
AzzKickah schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:13:
[...]

Gewoon niet waar. Consumentenrecht. Zoek zelf maar eens op.
offtopic:
Lekkere welles nietes discussie geef zelf dan ook een bron :O. Zover ik het weet staat er nergens in de wet een termijn voor reparatie in dagen/maanden/weken of iets dergelijks.

@TS - het is geen hele sterke topicstart. Over het algemeen duurt het "repareren" van een iPod ongeveer 2 weken (incl. verzenden). Dan moet je het wel direct via Apple doen. Echter zal je wel duidelijk moeten maken wat je klachten zijn. Een batterij die 8,5 uur meegaat, lijkt mij niet echt een gegronde klacht zoals hierboven staat. Zolang jij je klachten niet duidelijk formuleert kunnen wij je ook niet helpen. Maar als je Apple opbelt, dan geven zij eerst mogelijke oplossingen voor de klachten, en als niets helpt. Dan zullen ze hem "repareren".

"Repareren" zet ik tussen aanhalingstekens, omdat Apple refurbished iPods terugstuurt. Dat is mooi. Dan is metteen je achterplaatje krasvrij, daarnaast duurt de reparatie daardoor zeer kort.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

ik heb m'n ipod tijdje geleden voor de 2e keer teruggestuurd omdat ie alweer overleden was, duurt dit keer toch een stuk langer (vorige keer 6 dagen, nu al bijna 2 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit is het Apple forum. Dit is niet het consumentenrecht/wet forum.
Feitelijk is de enige vraag van de topicstarter hoe lang een reparatie/vervanging van een iPod gaat duren.
Die vraag kunnen we hier niet beantwoorden, daarvoor moet je bij Apple zijn.
Daarom gaat dit topic dicht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.