cd-speler geeft soms tikje bij track wisselen/stoppen

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:00
Ik heb met m'n denon dcd-1290 de laatste tijd een wat irritant 'probleem': als ik van track wissel of op 'stop' druk krijg ik soms een tikgeluidje uit soms één en vaak beide kanalen (er lijkt overigens een voorkeur voor rechts te zijn). Het gebeurt bij alle cd's, het afspelen gaat wel goed en het inlezen gaat verder ook snel... verder gebeurt het ook niet consequent op elke cd. Gefikt of origineel maakt ook niet uit... volume van het tikje verschilt.

Ik zou natuurlijk de lens kunnen schoonmaken, maar ik vind het een beetje zonde van het risico als dit er helemaal niks mee te maken zou hebben; bij het stopzetten gebeurt het namelijk ook. Het is ook iets van de laatste tijd, ik hoop eigenlijk niet dat ie dood aan het gaan is en vervelende zaken naar de tweeters heb ik ook geen trek in... :/

Iemand een idee wat het kan zijn :) ? Misschien dat ik aan de versterkerkant de kabels er eens opnieuw indoe... morgen kan ik ook eens naast de fixed uitgang die ik nu gebruik 'm eens aansluiten op de variabele ingang en kijken of het daar ook gebeurt. En daarbij ook eens kijken of de ingang van m'n versterker uitmaakt...

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Komt het tikje alleen voor tijdens muziek of ook tijdens een stille (lees doodstil) passage?

Alles kan stuk.

• Bananenplant
Hmm, tracks beginnen altijd stil... of het verschil maakt of ik vanuit een luide of zachte track naar een andere ga kan ik wel eens proberen. Even voor de duidelijkheid: simpel gezegd hoor je soms een tikje als je op knoppen als next/prev/stop drukt. Op beide uitgangen overigens, nu ik aan beide kabels heb hangen lijkt het ineens minder voor te komen :? ?

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:54
je gebruikt je denon analoog btw?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ucchan schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:48:
Hmm, tracks beginnen altijd stil... of het verschil maakt of ik vanuit een luide of zachte track naar een andere ga kan ik wel eens proberen. Even voor de duidelijkheid: simpel gezegd hoor je soms een tikje als je op knoppen als next/prev/stop drukt. Op beide uitgangen overigens, nu ik aan beide kabels heb hangen lijkt het ineens minder voor te komen :? ?
Zou het niet jkunnen komen dat jij op de een of andere manier een beetje statisch geladen bent en dat jij jezelf ontlaad via de cd speler en dat dat die tik geeft?

Alles kan stuk.

• Bananenplant
Ik weet het niet... ik gebruik de afstandsbediening :) . Overigens zet ik 'm wel altijd aan met m'n handen, misschien dat er wat op het chassis achterblijft ofzo :? ?

Hij staat nu al een tijd aan, zal eens even testen of ie het na langer spelen nog steeds doet... wat ik aan statische lading kan verzinnen is dat ik op m'n vakantiewerk cellofaan van karretjes aftrek, daarna moet ik altijd wel even ontladen... stom dat ik niet precies weet wanneer het begonnen is, het zou maar zo kunnen zijn dat het daarvan komt :/ ...

(En ja, analoog :) )

(Nu je het zegt, ik voel me wel statisch nu :/ )

[ Voor 12% gewijzigd door Bananenplant op 03-08-2005 16:40 ]

• Bananenplant
Hmm, ik heb nu een passage gevonden waarbij het consequent gebeurt... ook op de koptelefoon in de cd-speler trouwens.

Ik kan als ik vrij ben het wel eens in een winkel laten horen en vragen wat het kan zijn, alleen reparatie is vast duur :( .

Pagina: 1