[XP] Windows rename functie aanpassen*

Pagina: 1
Acties:

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03 16:28
De meeste zullen het trukje die windows heeft om vele bestanden dezelfde naam te geven wel kennen:

Je selecteerd je documenten en veranderd de naam naar bevoorbeeld 'Shrimp' en alle geselecteerde bestanden krijgen die naam met een serienummer erachter tussen haakjes.

vb:
Shrimp
Shrimp (1)
Shrimp (2)
Shrimp (3)
...

Nu is dit een heel handig en snel systeem maar niet zo handig voor op een webspace te gebruiken. Is het daarom mogelijk om iets in Windows te veranderen dat als ik hetzelfde doe hetvolgende krijg:

Shrimp
Shrimp_1
Shrimp_2
Shrimp_3

Dus geen haakjes meer maar gewoon het serienummer met een underscore tussen de document naam.

Dank. Jeroen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows Operating Systems - Policy
Pas je topic start even aan aub :)

• jrn
Ow, sorry had topic ook op ander forum gepost en gewoon gekopieerd. Maar ben ik nu blind of is er geen functie om te topic naam te veranderen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nope, vertel dus even welk OS je draait :)

• jrn
Windows XP Home SP2

Zou zeer handig zijn moest ik dit kunnen aanpassen, misschien ergens in het register ofzo?

Verwijderd

wat je, in mijn optiek, handiger kan doen is

even googelen naar een tooltje

of gebruik deze

Verwijderd

mbv batch kan je simpel shrimp (1) omschrijven naar shrimp_1 en de rest natuurlijk :)

• jrn
Is het mogelijk een batch file te maken die ik dan in de folder zet waar de documenten staan die de spatie vervangt door een underscore en de haakjes weglaat?

Zoja kan iemand mij dit even fabriceren?

Veel dank, Jeroen

Verwijderd

jrn schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:01:
Is het mogelijk een batch file te maken die ik dan in de folder zet waar de documenten staan die de spatie vervangt door een underscore en de haakjes weglaat?

Zoja kan iemand mij dit even fabriceren?

Veel dank, Jeroen
ja dat kan en kansloos dat iemand dat gaat doen als je het zo vraagt :)
Pagina: 1