Toon posts:

Ik wil mijn computer op zijn zijkant plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ìk heb een mini atx en die wil ik op zijn zijkant naast mijn stereo plaatsen. Op zicht moet dit volgens mij geen probleem zijn. Maar nu hoop ik dat een ook CD-rom spelers zijn die je kan voeren net zoals in veel laptops kan vinden.

Hoe heet dit systeem en kan je dit ook kopen voor je desktop?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

De meeste cd spelers zijn al vertical load compatible (duw je CD drive maar es open :P)
De term die jij zoekt is "Slot-in" ;)

Succes :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De meeste cdrom spelers hebben ook klipjes waarmee je de cds vast kunt hangen. Dan heb je niet per se een slot in speler nodig.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik kan ze nergens vinden.

maar vertel eens meer over die clipjes?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 21:20 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03 21:09

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

In je cd-laatje :P

Waarom? Omdat het kan!!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:16:

pricewatch: Pioneer 16x40, DVD-120S (Slot-in)
Ok, kost bijna 3 keer zoveel als normaal, maar het is een slot in

die klips zitten in vrijwel iedere moderne speler, open je speler maar en grote kans dat je ze gewoon ziet zitten.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:16:

dit is er alvast eentje: http://www.tweakers.net/p...=52&Query=slot+in&x=0&y=0

Als je clipjes heb in je cd drive kan je het ook gewoon doen natuurlijk. :)

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je moet niet alleen aan je CD speler denken, maar ook aan je HDD's. Als ze al een heel leven horizontaal hebben doorgebracht, is het niet verstandig om ze opeens verticaal te plaatsen (of omgekeerd). Dit heeft te maken met het feit dat de kop op een bepaalde manier in de schijf slijt -vergelijk het met een vulpen. Die slijt naar je hand en daarom moet je een vulpen nooit en te nimmer uitlenen.

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
dus ik heb ook een nieuw hdd nodig. Ok thx voor de tip.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Eusebius schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:24:
Je moet niet alleen aan je CD speler denken, maar ook aan je HDD's. Als ze al een heel leven horizontaal hebben doorgebracht, is het niet verstandig om ze opeens verticaal te plaatsen (of omgekeerd). Dit heeft te maken met het feit dat de kop op een bepaalde manier in de schijf slijt -vergelijk het met een vulpen. Die slijt naar je hand en daarom moet je een vulpen nooit en te nimmer uitlenen.
Gaarne zou ik dit verhaal onderbouwd willen zien, smells like bs, zeg maar.

Het enige waar ik aan denk is als er in het systeem een heatpipe koeling zou zitten. De werking daarvan is namelijk wel afhankelijk van de stand. Zie bijvoorbeeld:
[rml]G_M_C in "[ Cooling] CPU Heatpipe cooler topic"[/rml]

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Geloof me, dit is echt geen bs. . .doe het thuis maar eens voor een week en je gaat de bewegingen van de koppen een stuk duidelijker horen . .en zelfs (zoals bij mij) kan het beginnen te ratelen. Bedenk wel. . draait op 7200 rpm. . dus na paar uurtjes werk (heavy file using) slijt dicht echt wel in 8)7

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Terw_Dan schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:21:
[...]

pricewatch: Pioneer 16x40, DVD-120S (Slot-in)
Ok, kost bijna 3 keer zoveel als normaal, maar het is een slot in

die klips zitten in vrijwel iedere moderne speler, open je speler maar en grote kans dat je ze gewoon ziet zitten.
Ja ja ik heb een Plextor PX-116A en daar zitten echt geen klipjes in. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Eusebius
  • Niet online
/\ Onderbouwing :p

BS? Lijkt me niet. Heb je ooit weleens een HD van binnen gezien? Vast wel. Het zijn ontzettend nauwkeurige mechanisme's die echt wel "inslijten". Iets wat bij alle draaiende voorwerpen gebeurt.

==
hoi

• HunterPro
  • Niet online
gaat niet om de kop - die zweeft boven de platter en slijt echt niet in. Echter de spindle, dus de motor, draait op een ballager. Die ballager slijt in, en ook het vet in de lager gaat zich op een bepaalde manier vormen naar de lager (aan de hand van zwaartekracht). Zodra je de stand van een ingesleten lager verandert verlaag je daarmee de levensduur van de lager significant. Dat betekent dus dat op een gegeven moment je harddisk raar kan gaan doen omdat ie niet meer / niet meer goed op toeren komt.

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 19:56
Tegenwoordig hebben quasi alle schijven vloeistoflagers ipv kogellagers, dus dat probleem heb je ook niet meer.
Ik heb hier trouwens een oud compaq workstation staan met 2 harddisks. Dat ding heeft eerst enkele jaren verticaal gestaan en staat nu al meer als een jaar horizontaal. Harddisks (met kogellagers) werken nog perfect...

• Eusebius
  • Niet online
Mmmm taak voor mythbusters :)

==
hoi

Verwijderd

SyncMaster schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:03:
Tegenwoordig hebben quasi alle schijven vloeistoflagers ipv kogellagers, dus dat probleem heb je ook niet meer.
Helaas is dat op zichzelf nog niet goed empirisch te onderzoeken, omdat het toch wel een aantal jaren duurt voor zo'n schijf echt is ingesleten en schijven met vloeistoflagers nog onvoldoende lang op de markt zijn om te kijken of ze het echt langer uithouden dan balgelagerde. :)
Pagina: 1