[9800PRO] Na aanraken VGA kabel geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:27

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn zus verboden achter mijn PC te gaan, ze deed dit toch en ik wou dus de stekker van de VGA kabel eraf trekken.

nougoed, ik raak alleen de kabel aan, ik wurm er niet mee oid, maar het beeld gaat al weg.

mijn zus gaat weg, en ik wil de kabel weer goed doen, maarja, hij zat er nog in :? dusja, ik aanduwen om er zeker van te zijn.. maar nee. geen beeld.

- ik rebooten, geen beeld
- andere monitor, geen beeld
- BIOS reset, geen beeld
- graka in andere PC, geen beeld
- alles opnieuw aanduwen, geen beeld
- zonder HDD, CD-rom (enkel geluidskaart), geen beeld
- S-video, geen beeld
- DVI stekker (witte ding), geen beeld
- nog meer aanduwen, geen beeld
maw, geen beeld. het lijkte me niet mogelijk dat alleen door het aanraken mijn graka dood gaat. (PC stond aan ja)

Kaart is meer dan een jaar oud, met zalman vf700 CU erop. (draait al langere tijd zeer goed)

in het verleden wel ruzie gehad met artifacts, maar dat was verholpen na aandrukken en een paar uurtjes wachten. maar nu na bijna een dag wachten, niks.

iemand anders nog ideeen ?

btw, er lijkt niks doorgefikt oid

[ Voor 5% gewijzigd door Nox op 02-08-2005 21:04 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Pinnetjes gecontroleerd?

Verwijderd

Ik denk dat er kortsluiting ofzo is geweest. Ik had 1 keer ook de kabel van de tv out aangeraakt, en daarna kreeg ik hele slechte kleuren op de tv :r

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zat de kaart wel goed vastgeschroefd in de PC? Misschien dat je de kaart los hebt gedrukt waardoor er kortsluiting is ontstaan.

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Vreemde is dat een normale DVI kabel en VGA kabel gesealed zijn voor kortsluiting. (kweet ff de naam niet, maar rubber erom heen moet zelfs de krachtigste statische schok kunnen voorkomen. Wat wel kan dat je vlak bij de connector zelf aan e kabel hebt gezeten waardoor een vonk is overgesprongen. . dan ga ik denken dat je graka naar de eeuwige hardware velden is. Anders duw je er ff een PCI vga kaartje in om te checken of je AGP poort misschien ook naar ze filistijnen is :/
(en anders neem je de pc van je zus. gegeven dat zij ook een pc heeft/had 8)7

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:27

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik denk dat ik het al weet, dat mijn geluidskaart is overleden en daarmee conflicteerde. ik gaf mijn graka nog een laatste hoop (apparaat heeft meer dingen meegemaakt).

Misschien omdat:

ik niet geaard ben, en de PC ook niet.

mijn kabeltjes van geluid niet gesealed zijn.

en dat mijn geluidskaart dood is, en daarmee is mijn videokaart ruzie gaan zoeken.

nu alleen gaar, dat in de andere PC de kaart ook niks deed. misschien kan hij het niet hebben dat ik PCI sloten gebruik (onboard audio is dood, DOA) en bij de andere PC hing er geluid en nog een PCI kaartje in (2e kaartjes dunno wat het is).

iig, ik blij dat hij nog leeft :) topic kan digt, of je moet nog suggesties hebben om de ruzie op te lossen. (flashen doe ik NIET graag, slechte herrinneringen)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1