[XP] Venster opent niet op klik (vanuit taakbalk)

Pagina: 1
Acties:
  • 616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02 12:15
Hey :)

Ik heb net mijn pc opnieuw geinstalleerd (XP-SP2), en ontdek nu een probleempje, namelijk het volgende:
Als ik met mijn muis op een knop van een venster in de taakbalk klik, om het te openen (zoals bv firefox ofzo), dan opent zich niets, en blijft het huidige venster gewoon open, verder gebeurt er dus niets. Maar zoek ik dat venster op met alt+tab werkt het wel, opent het venster zich wel...

Ik heb hier al gezocht:
http://gathering.tweakers...p+klik&where=GoT#hitstart
http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:nl-NL:official

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-03 21:05
klik er eens op met linker + rechter muisknop erop. En probeer het dan eens ;)

• SunMar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 11:22
Ik heb na een herinstallatie nu ook hetzelfde probleem, bij het opstarten van een programma zoals Firefox valt het me ook op dat de titelbalk ook grijs blijft en dat het venster dus geen focus heeft.
Klikken op een venster in de taakbalk heeft ook het effect dat er geen focus afgegeven wordt en dat het huidige window open blijft, ik moet alt+tabben om van venster te kunnen wisselen.
Zeer irritant allemaal.

Met de linker + rechtermuisknop klikken heeft geen nut en zelfs als die het dan zou doen is het nog geen oplossing, het blijft vervelend als ik dan links+rechts moet gaan klikken.

Overigens merk ik ook net op dat er ook geen context menu meer opkomt als ik rechtermuisknop doe op een venster in de taakbalk ... :\

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02 12:15
Precies wat sunmar zegt, zo heb ik het ook..

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:46

Clush

Do as I say...

heeft misschien met de muis te maken... ik zoek ff verder

edit: werkt het startmenu wel? (met de muis, bedoel ik)

[ Voor 35% gewijzigd door Clush op 03-08-2005 07:43 ]

... not as I do.

• SunMar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 11:22
Op de Start knop klikken werkt wel maar vreemd genoeg werkt de Start-toets en Ctrl+Esc via mijn toetsenbord niet meer.

-edit:

Maar het probleem is opgelost (incl. dat van de Start knop)! :)

Ik heb een Logitech MX1000 muis met Setpoint 2.40 geinstalleerd. Een rollback van de driver naar de standaard gene van Windows hielp niet, maar daarna heb ik de Setpoint installatie opnieuw gedraaid en nu werkt alles weer.
Misschien is gewoon een herinstallatie genoeg, maar deze keer heb ik voor Mouse and Keyboard drivers maar gekozen (heb het toetsenbord niet) ipv alleen de Mouse driver.

Bedankt voor tip _/-\o_.

[ Voor 42% gewijzigd door SunMar op 03-08-2005 11:31 ]

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:46

Clush

Do as I say...

hmm... je zou zeggen dat als er hier 2 met hetzelfde probleem zitten er wel iets op de microsoft site zou staan... ik heb niks kunnen vinden. een uitgebreide google leverde een site op waarop iemand met een min of meer vergelijkbaar probleem een voor mij nogal obscure oplossing had gevonden, namelijk het uitzetten van de workstation service in msconfig (start->run->msconfig).. mischien het proberen waard...

het enige wat ik verder nog kan bedenken is dat een andere (verborgen) applicatie door windows als actief wordt gezien... maar gezien het een kale windows installatie is lijkt me dit niet erg voor de hand liggen... voor de zekerheid zou je kunnen proberen alle overbodige programma's en processen te beeindigen in de task manager (ctrl-alt-del) en kijken of 1 misschien niet reageert.

... not as I do.

Pagina: 1