Msi k8n Neo Platinum, 4 HD's in raid0 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik raak een beetje in de war 8)7 door het lezen van specs op msi en nforce3 site. Het bord heeft 4 sata poorten. Maar wat ik niet snap is wat dat dual channel raid nou in houd. Zoeken op dual channel raid geeft me alleen sites die verkopen en/of info over dual channel memory. Ik heb nu 2 maxtors in raid0 maar zat er zo over te denken om er nog 2 bij te halen. Alleen toen las ik dat van dual channel raid en werd het me niet duidelijk wat dit nou precies inhoud.
Kan ik nou 4 hd's in raid0 zetten of alleen 2x 2hd's in raid0 of hoe zit dat met dual??)?

(als wel 4 hd's mogelijk zijn>)De vorige keer ging ik van 1 ide hd naar 2 sata hd's in raid0 config, natuurlijk moest ik toen windows ed opnieuw installeren. Is het echter mogelijk als ik van 2 naar 4 sata hd's in raid0 ga, met bijv ghost ofzoiets, de windows install te omzeilen?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46
Je kunt zonder problemen 4 HD's in RAID-0 draaien(snelheidswinst is overigens minimaal).
De ghost kun je gewoon terugzetten, de drivers van de Nforce RAID-controller zijn immers al geinstalleerd met de huidige 2 HD's