Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Poorten openen voor spellen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi; ik heb laatst een router geplaatst en nu kom ik erachter dat mijn spel "F1 99/02" niet zichtbaar is op internet. In de firewall staan de poorten open (tcp34447 udp17677-342997-34397) en het werkte ook altijd goed met mijn vorige adsl usb modem.
Nu werkt ook alles behalve dit. In de router heb ik de poorten ook al "geforward" en dat ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/rommers25/poort.JPG

Ik neem aan dat dat goed is?
Probleem is nu dat het nog niet werkt........ Ook met de firewall uit niet.

Ik heb erg weinig verstand van deze dingen dus in de uitleg alsjeblieft niet al te moeilijke termen ;)

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-11 11:04
Je kan geen 2e zelfde poorten aan een ander ip hangen. Dus alle items met 10.0.0.14 verwijdere of 10.0.0.3 dan zal het moeten werken.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Je hebt de poorten er dubbel in staan. De ene keer worden ze geforward naar 10.0.0.4 en de andere keer naar 10.0.0.14. Welk netwerk-ip (aka intern-ip) heeft jouw computer? Forward de poorten naar dat ip en verwijderd de andere forward-rules.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 20:23 . Reden: 10.0.0.13 ipv 10.0.0.14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eigen pc heeft de 4 op het eind. Maar de tweede pc heeft dus 14 en dan zal ik met die niet kunnen spelen online dus?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je kunt nu toch ook andere servers joinen met die tweede pc?
Zolang er maar naar jouw server geforward wordt kun je met de tweede pc prima op die server komen (via het internet IP dus, niet het lokale) :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
8)7 Uuhhhhhh.....dus mijn PC is dan de server? De andere pc gaat via mijn server, door de router toch naar het internet en weer terug naar de game?

moet ik nog iets anders instellen in de modem trouwens dan? Ik heb alleen de adsl-gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld en dit dus.......

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:35:
Uuhhhhhh.....dus mijn PC is dan de server?
Je typt toch 'dat mijn spel "F1 99/02" niet zichtbaar is op internet' :?
Daarmee bedoel je dus de F1 99/02 server die je aangemaakt hebt.
Server is in dit geval niet een machine, maar het spel dat zich in server-modus bevindt zodat anderen kunnen joinen.
De andere pc gaat via mijn server, door de router toch naar het internet en weer terug naar de game?
Is die pc niet direct op de router aangesloten dan :?

[ Voor 15% gewijzigd door Rone op 02-08-2005 20:44 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste was een vraag eigenlijk; ik dacht dat dezelfde poorten voor beide pc's open moesten en nu dat niet blijkt ging mijn gedachtengang even op hol ;)

Afijn; het spel wat IK nu aanmaak kan een ander dus niet vinden; die andere ip heb ik eruit gedaan.

Nog werkt het niet........ ;(
Pagina: 1