Toon posts:

Passieve koeling op athlon 64

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn jullie ervaringen met een passieve koeling op een athlon 64? Ik zit te kijken bij deze:
http://www.thermaltake.co...r112/cl-p0024tower112.htm
http://www.thermaltake.co...03/cl-p0019fanless103.htm
http://www.thermaltake.co...71SonicTower/cl-p0071.htm

Er staat bij dat het ook voor de athlon 64 is, maar blijft het dan ook goed koel? Ik heb een goede airflow.
Op een ander topic ging het hier wel vaag een beetje over, maar werd het niet echt duidelijk.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik denk dat je een hele goede airflow moet hebben in je kast.
Als je een goede airflow heb, hoor je waarschijnlijk wel een paar fans draaien; je kan dan net zogoed een stille Zalman (7*** serie) nemen.

Waarom wil je je AMD-64 passief koelen?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:11

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

theovds schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:52:
[...]
Waarom wil je je AMD-64 passief koelen?
Voor de kick? :)
Als je Cool 'n' Quiet gebruikt lijkt het me best wel te doen. Denk inderdaad wel om een goeie airflow in je kast! Toch zou ik er voor kiezen om er een 120mm Papstje op te zetten, dan heb je er nog geen last van, dunkt me.

Rail Away!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben het met theovds eens dat je er echt hele goede airlfow voor nodig hebt.

Denk dat je met een paar 120mm fans wel een aardig eind kan komen, met 80mm zal je ze erg hard moeten zetten en dan heb je weer veel herrie.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
Mad Marty schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:55:
[...]

Toch zou ik er voor kiezen om er een 120mm Papstje op te zetten, dan heb je er nog geen last van, dunkt me.
Dan kan je toch netzo goed een Zalman nemen :? Het lijkt me dat je dan goedkoper uit bent.

Verwijderd

Kunnen jullie niet lezen? hij vraagt ervaringen .. Hij vraagt niet alleen of dit koel zal blijven .. Ik zou zeggen , test het eens

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 21:33 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Als alles goed is heb ik morgen een Sonic Tower in huis :) Die gaat op een mild overclockte 3500+ Winchester komen. Er zit nu een Artic Freezer 64 op, mn bios geeft idle 50gr aan. Mn temps kloppen niet, zo warm voelt de heatsink niet aan...

Alles is gebouwd in een Antec SLK3000, 120mm in- + outtake :) Ill keep ya updated!

Instagram / YouTube

Verwijderd

Er staat toch duidelijk bij dat een fan nodig is... ik kan me ook niet voorstellen dat een systeem kan draaien zonder fan's

Misschien als je een WC PSU, cpu, nb, gpu, hdd en dan een big ass Passive Zalmon maar betwijfel of het haalbaar is. Airflow is altijd nodig denk ik.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dat weet ik wel zeker, vooral in een computerbehuizing...Wat je zou krijgen zonder airflow is dat warme lucht zich in hele korte tijd zich gaat ophopen, wat als resultaat heeft dat de temperatuur van de cpu (en nog vele andere componenten) blijft stijgen.

Eindstand: pc slaat af (of bij oudere pc's, cpu brand door :))

Instagram / YouTube

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Mad Marty schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:55:
[...]

Voor de kick? :)
Als je Cool 'n' Quiet gebruikt lijkt het me best wel te doen.
Tot je je cpu gaat benutten that is....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• frankknopers
  • Registratie: December 2003

frankknopers

Goud is geen geld

Als de CPU zich nu al 50 graden voelt met een goede luchtkoeler, en je gaat een fanless koelblok erop zetten, dan denk ik dat de processor flinke koorts gaat kijgen met als gevolg spontane reboots.

Iig zal ik je overclock maar helemaal terugdraaien tot stock speeds, want een passieve koeling op een A64 3500+ lijkt me dicht bij onmogelijk.

Voor een systeempje dat meestal op cool 'n quiet mode draait is passieve koeling wel mogelijk. Misschien is het een oplossing om alle fans in je pc aan een fancontroller te hangen. Bij lichte belasting zet je de fans op 5V en als je flink gaat gamen, compileren, encoderen zet je de fans op 12V voor een stevige bries door de kast. :)

[ Voor 35% gewijzigd door frankknopers op 03-08-2005 01:01 ]

Goud is geen geld

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34
Sorry, maar 1 fan op je cpu wil je niet, maar wel tig in je kast? Ik zou iig een grote (80+ mm) fan op je koelblok zetten, dat kan een hele hoop schelen

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Of zet er zon Zalman waaier op (Zalman CNPS 7000 B-ALCU) en zet deze op Silent mode. Ik denk dat je moeite moet doen om hem te horen

Verkrijgbaar in onder andere deze online shops:
pricewatch: Zalman CNPS7000B-AlCu (Socket A/478/754/939/940)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Verwijderd

De Zalman CNPS 7000 B-ALCU in silent mode (1350rpm) hoor je wel degelijk.
Op 950-1000rpm is ie stil (wel weer extra fanmate nodig...) = geluid van passieve koeling ;)

Ware het niet dat de fan van de voeding van m'n Antec Aria momenteel naar 1200-1300 rpm gaat anders is ie als stil als met passieve koeling.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 23:29 ]

Pagina: 1