[XP] S-ata drivers Intel D925XECV2*

Pagina: 1
Acties:

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 03:53
Ik wil momenteel Windows XP installeren op mijn nieuwe PC
Ik start Windows XP vanaf CDROM, druk op de F6 toets (anders herkend hij mijn SATA disks niet) en stop de Originele Intel Raid Driver disk in mijn A drive.
helaas blijkt de diskette kapot / onleesbaar te zijn (ook op andere diskette stations en ook niet eens meer te openen / herstellen)

Op de Intel site gezocht naar een vervangende driver:
http://www.intel.com/design/motherbd/cv2/cv2_drive.htm
daar download ik de RAID: Intel® Matrix Storage Manager F6 Driver Disk
deze geeft mij de optie om een diskette te maken, maar na afloop, als ik deze onder Windows XP setup in de diskette drive stop krijg ik:
"Op de door u geleverde diskette of CD-ROM staan geen relevante ondersteuningsbestanden"
Daarna krijg ik geen andere opties of mogelijkheden dan een andere diskette of setup stoppen

- Zijn er andere mogelijkheden om mijn setup wel aan de praat te krijgen?
- Heeft iemand een Intel D925X moederbord die van zijn diskette een copie kan mailen / ergens online kan zetten? (op mijn diskette staatrechts onderin inhet klein: c48212-003)

Op de Intel CD staan ook geen drivers hiervoor en ook het grote bestand: Intel_IMSM_64(WHQL).zip
bevat ook geen werkende drivers.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:25

Oceria

I've been in between....

Staat er op de CD-ROM die je bij je mobo hebt gekregen geen bestand om een driver diskette te maken?
Bekijk de CD even op een andere PC.

Succes!

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:37
Pak gewoon een driver van 1 van de 925XE moederborden van Asus, daar wordt altijd makedisk.exe bijgeleverd om een floppy te maken.

PS.
Je maakt neem ik aan wel gebruik van een RAID-array? Voor een enkele SATA schijf is het niet nodig om een driver te installeren op een Intel ICH5/ICH6 southbridge

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 03:53
Dat had ik al gedaan (zoals beschreven)
nog even extra info:
Ik draai niet in RAID en heb dit ook uitstaan in de BIOS
Maar kom dus wel tot het XP setup gedeelte.... maar blijf hangen bij het begin van de disk detectie

Trouwens: op de Asus stie zie ik zowat alleen maar 64 bit drivers.... vaag
Ik heb al een ander getest, maar ook zonder resultaat

.....

Vaag Ik heb het gefixed door de floppy drive af- en aan te koppelen....
Anyway... Ik ben heel vblij ;-)

Dank voor de hulp en het meedenken!
(slotje mag)

[ Voor 44% gewijzigd door joostman op 02-08-2005 20:45 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topics gaan niet dicht als iets opgelost is - in ieder geval nog leuk dat je even je oplossing post :)

Ik zet nog wel even het OS in je topic titel cfr. de Windows Operating Systems Policy :)