Toon posts:

NHTV Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 959 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde graag even wat meningen peilen over de laptop die de NHTV aanbiedt bij haar opleiding.

Optie 1: Paradigit Voyager RockSolid 9260
Processor : Celeron-M 360, 1.4 GHZ, 1MB, 400FSB
Scherm : 15,1"TFT 1024x768 XGA
Geheugen : 512MB SO-DIMM DDR
Beeld : Intel Shared Memory dynamisch videogeheugen
Chipset : Intel 915GM
Geluid : AC97 integrated
Harde Schijf : 40GB, 5400RPM, 2MB
Optische Schijf : Combodrive DVD/CDRW 24x8x24x10
Netwerk Draad : 10/100MBPS
Netwerk Loos : Intel wireless 802.11a, 802.11b en 802.11g
Batterij : 8 cell LI-ION, circa 4 uur
Garantie : 3 jaar onsite

Prijs: €949,00

----------

Optie 2: Paradigit Voyager RockSolid 9265
Processor : Pentium-M 735, 1.7GHZ / 2MB / 400 FSB
Scherm : 15,1"TFT 1400x1050 SXGA+
Geheugen : 512MB SO-DIMM DDR
Beeld : ATI M 11-P met 128 MB Videogeheugen, Mobility Radeon 9700
Chipset : Intel 855PM
Geluid : AC97 integrated
Harde Schijf : 40GB, 5400RPM, 2MB
Optische Schijf : Combodrive DVD/CDRW 24x8x24x10
Netwerk Draad : 10/100MBPS
Netwerk Loos : Intel wireless 802.11a, 802.11b en 802.11g
Batterij : 8 cell LI-ION, circa 4 uur
Garantie : 3 jaar onsite

Prijs: €1.199,00

----------

Ik baal best want heb net een nieuwe pc, (xp64 3200+, 1GIGDDR2, 280GB etc) en die moet nu weg aangezien ik me geen 2 pc's kan veroorloven. De vraag is: zijn deze laptops goed en is de prijs die ze er voor vragen goed? Ik weet van laps niet heel veel, maar wat ik ervan zie vind ik ze toch redelijk duur! Ik speel UTGOTY maar dat kan op iedere lap wel, misschien in de toekomst Quake4, maar daar wil ik de aanschaf van mijn laptop niet van af laten hangen. Oftewel, het hoeft geen gaming-monster te zijn.. Uiteraard wel lekker snel (Solitaire en Mijnenveger zonder Lag aub..) Als de 2 bovengenoemde laps niet goed zijn, waar moet ik dan aan denken? Heb al even zitten kijken in de andere topics, maar wilde eerst weten wat de aanbieding van school precies voorsteld.

Ik ben benieuwd,
cK.

Verwijderd

NHTV tilt je gegarandeerd, en de bouwkwaliteit is niet je van het, kijk gerust nog even verder. Op de NHTV klagen er al genoeg met zo'n laptop. Je nieuwe pc zou ik er gewoon naast houden hoor, zonde om weg te doen.

We hebben btw ook gewoon pc lokalen op de nhtv, dus een laptop is niet echt heel nodig. Ik raad het je echter wel aan, de pc lokalen zijn op sommige momenten nooit beschikbaar.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 22:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja, maar ik ga FM studeren, das in het andere gebouw, laptop is verplicht... Ik had al zon vermoeden dat het niet echt een superdeal was inderdaad.

wat denken jullie van:

Asus A4718G-LH
Type processor : Intel Pentium M
Snelheid : 3200 MHz
Intern geheugen : 512 MB
Type geheugen : DDR-SDRAM
Beeldscherm type : TFT
Beeldscherm grootte : 15,4 inch
Beeldscherm resolutie : 1280 x 800
Harde schijf : 60 GB
CD lezen : Leessnelheid CD-ROM 24 x
CD branden : ja
DVD lezen : ja
DVD branden : ja
Videokaart type : ATI Mobility Radeon 9700
Videokaart geheugen : 64 MB
Geluidskaart : Ja
Aansluitingen : Ethernet, Ethernet (gigabit), Firewire, IR, TV-out, USB 1.x, USB 2.x, Wireless LAN
Modem intern 56K
PC card 1 x type II
Accu : Li-Ion 8 cells

Besturingssysteem Windows XP
Gewicht 3,5 gram

€1033

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:11

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:42:
Mja, maar ik ga FM studeren, das in het andere gebouw, laptop is verplicht... Ik had al zon vermoeden dat het niet echt een superdeal was inderdaad.

wat denken jullie van:

Asus A4718G-LH
Type processor : Intel Pentium M
Snelheid : 3200 MHz

Intern geheugen : 512 MB
Type geheugen : DDR-SDRAM
Beeldscherm type : TFT
Beeldscherm grootte : 15,4 inch
Beeldscherm resolutie : 1280 x 800
Harde schijf : 60 GB
CD lezen : Leessnelheid CD-ROM 24 x
CD branden : ja
DVD lezen : ja
DVD branden : ja
Videokaart type : ATI Mobility Radeon 9700
Videokaart geheugen : 64 MB
Geluidskaart : Ja
Aansluitingen : Ethernet, Ethernet (gigabit), Firewire, IR, TV-out, USB 1.x, USB 2.x, Wireless LAN
Modem intern 56K
PC card 1 x type II
Accu : Li-Ion 8 cells

Besturingssysteem Windows XP
Gewicht 3,5 gram

€1033
de twee dikgedrukte dingen vallen mij op. er bestaat volgens mij (en de intel site) geen intel pentium m op 3,2 GHz

ook het gewicht van 3,5 gram lijkt me wat licht, maak daar maar eens 3,5 kg van.

verder ziet dit er wel goed uit, de grafische kaart is niet slecht (heb ik zelf ook, alleen met wat meer geheugen)
het werkgeheugen is groot genoeg (althans, voor nu, maar over een jaar kun je altijd nog bijkopen)
zelf vind ik ook het breedbeeldscherm errug fijn, maar dat geld niet voor iedereen

My iRacing profile | Strava

Verwijderd

Topicstarter
ok idd. het staat verkeerd op kieskeurig.nl de asus site meldt:

Processor:
Mobile Intel® Pentium® 4 Processor 532/538,
3.06 GHz --3.20GHz, 533MHz FSB, 1MB L2 Cache (H/T technology)

en het gewicht lijkt me duidelijk idd...

Verwijderd

Een Mobile P4 houdt het niet erg lang op een batterij uit, dat kan ik je wel vertellen, ga gerust voor een laptop met centrino technologie.

Verwijderd

ja maar die derde optie is dan ook 170 euro goedkoper en er zit blijkbaar ook een dvd-brander in. Over die eerste twee opties; de enige dingen die verschillen zijn de videokaart en processor. Persoonlijk zou ik in geen geval terug gaan naar een celeron 1,4 Ghz ook al is het een Pentium M. Dus je moet jezelf even het volgende afvragen. Wil je langer dan 45-70 minuten gebruik maken van je laptop dan zit je vast aan de eerste twee opties (centrino) en dan natuurlijk hoeveel geld je uit wilt geven. Verder weet ik niets af van bouwkwaliteit dus kan ik daar niets over zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sowieso nergens aan vast, ik kan iedere laptop nemen die binnen mijn budget ligt natuurlijk. Alleen nadat ik wist dat de 2 bovenste niet echt voldeden, ben ik gaan zoeken naar alternatieven, en deze leek me zeer geschikt.. maar als de processor batterij slurpt, dan zoek ik toch gewoon verder?! Genoeg keus voor rond de 1100€...

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Bij mijn weten is centrino het platform/standaard (gewichtseisen, vorm eisen, wireless, cpu en nog wat eisen). Pas als een notebook aan alle eisen voldoet mag hij het centrino logo dragen. Dit staat dus los van energieverbruik.....

Als ik jou was zou ik gaan voor een pentium mobile, dus op een dohtan of banias core. De Pentium Mobile is momenteel een van de zuinigste notebook cpu's die er te krijgen zijn en ze zijn vreselijk rap, vegen zo de vloer aan met een p4 als ik de diverse benchmarks die ik de afgelopen tijd heb gezien (zoek zelf ook een laptop) mag geloven......

P4 Mobile is gewoon de mobile variant van de desktop p4 en dat is dus wat anders dan de pentium mobile :Y)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De nhtv laptop is veel te duur voor wat je krijgt. Koop een Asus a6 (pricewatch: Asus A6Va-Q016H (P-M 740; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home)) , ga ik ook doen :)

Verwijderd

ikzelf ga ook FM studeren as september ook op nhtv (sibeliuslaan) en heb de volgende laptop gekocht:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1034158/0

de acer 5024WLMI met turion mobile processor, 512 mb, 80 gig hdd, ati x700, 15.4" scherm ben er uiterst tevreden mee moet ik zeggen! hij kost zo 1000-1200 (via internet of in de winkel)

echt een aanrader

Verwijderd

Topicstarter
het is de A6 geworden, ik heb em al binnen. Nu wilde ik alleen nog vragen, uit mijn oude computer komt een schijf van 200 gig die ik wil bewaren.. met behulp van een externe behuizing kan ik hem dan ook aansluiten op de laptop. Maar (stom genoeg) weet ik niet zeker of het 2,5 of 3,5 inch is? Ik dacht 3,5 maar ik ben gaan twijfelen door het overgrote aanbod 2,5" modellen..

als het 3,5 inch is, is dit dan een goed model voor een goede prijs?

http://www.pixmania.nl/nl...ne-kast-voor-3-5-har.html

en is deze compatible met een maxtor 200gig? Ik neem aan van wel 8)7

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 23:49

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Je zou evt. ook wel naar een model met een FireWire aansluiting kunnen zoeken. Prijs m.i. wel goed

Waarom? Omdat het kan!!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:11

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:09:
het is de A6 geworden, ik heb em al binnen. Nu wilde ik alleen nog vragen, uit mijn oude computer komt een schijf van 200 gig die ik wil bewaren.. met behulp van een externe behuizing kan ik hem dan ook aansluiten op de laptop. Maar (stom genoeg) weet ik niet zeker of het 2,5 of 3,5 inch is? Ik dacht 3,5 maar ik ben gaan twijfelen door het overgrote aanbod 2,5" modellen..

als het 3,5 inch is, is dit dan een goed model voor een goede prijs?

http://www.pixmania.nl/nl...ne-kast-voor-3-5-har.html

en is deze compatible met een maxtor 200gig? Ik neem aan van wel 8)7
Ja hoor, deze casing is geschikt voor die schijf die je hebt
firewire is geen must, omdat usb2.0 de overdrachtsnelheid nog wel kan bijbenen (spreek uit ervaring met eigen harde schijf extern)

My iRacing profile | Strava

Verwijderd

Mijn zusje heeft een tijd geleden de laptop van NHTV dus wel gekocht, de Paradigit Voyager RockSolid 9265.

Nu wil ik hem gaan formatteren, maar ze is de cd-rom met drivers voor geluidskaart en netwerkkaarten ed. kwijt..

Weet iemand misschien waar ik terecht kan voor die software?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Waarschijnlijk bij Paradigit?
Sorry gaat dus niet O-)

http://www.paradigit.nl/?pageid=95 - Je zou eventueel zelf kunnen zoeken door middel van device en vendor ID's.

[ Voor 71% gewijzigd door alex3305 op 03-02-2009 19:42 ]

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:34
Is hij al geformateerd? nee? dan even op de frontpafe bij software kijken, daar staat een tooltje om de drivers uit een bestaande installatie te plukken. Driver Max bijvoorbeeld

Mocht je reeds geformateerd hebben dan is de optie die Alex3305 aangeeft het beste. Kijk dan even op http://www.pcidatabase.com/

[ Voor 14% gewijzigd door ge-flopt op 03-02-2009 19:53 ]

Pagina: 1