TV-kaart voor winxp mce?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 07:17
Goedeavond,

ik zit eraan te denken om een tv-kaart aan te schaffen zodat ik op mijn pc tv kan kijken en dan met name op kan nemen. Gezien ik zelf heel vaak via mijn pc naar mijn tv (gedownloade series etc), via de tv-out op mijn gf4 ti kijk leek mij het beste om meteen over te stappen op windows xp media center. Hierdoor kan ik alles in 1x via de afstandsbediening regelen zonder dat ik 20x naar mijn pc moet lopen om iets anders op te starten of op pauze te zetten.

Nu is mijn vraag voor wat voor tv-kaart kan ik het beste gaan?

Zelf denk ik aan de hauppauge wintv-pvr350. Alleen is dit niet een speciale mce kaart van hauppauge zoals bv de pvr150mce of de pvr500mce. Hoewel ik de pvr500 ok een zeer mooie kaart vindt leek het me wel beter om de 350 te nemen met hardwarematige encoder en decoder, gezien ik meer bestanden vanaf mijn pc op mijn tv kijk dan op mijn pc scherm. De coac kabel splits ik toch met een T stukje zodat ik altijd gewoon tv kan kijken zonder dat mijn pc aanstaat.

Nu is mijn vraag, (kan helaas zelf nergens een duidelijk antwoord vinden en hauppauge laat ook maar op zich wachten) is het gewoon mogelijk om de pvr 350 te nemen in combinatie mce en om dat alles ook gewoon te regelen met afstands van mce, eigenlijk zoals het ook zou gaan als bij de 150mce/500mce kaarten?

Of is de tv-out van de 350 niet veel beter dan die van mijn videokaart en kan ik beter voor de 150mce of 500mce gaan?

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
De TV-out van de PVR350 is (waarschijnlijk) wel beter dan de TV-out van je grafische kaart, alleen kun je die TV-out van de PVR350 niet onder Windows MCE gebruiken. De kaart op zich functioneert wel prima onder Windows MCE, maar MCE kan enkel gebruik maken van de TV-out van je grafische kaart, omdat over die uitgang de MCE-interface wordt gestuurd. Media Portal kan, volgens mij, wel gebruik maken van de TV-out van de PVR350, alsook vergelijkbare software onder Linux. Je kunt wel alles regelen binnen MCE met die ene MCE-afstandsbediening.
Om kort te gaan:
PVR150MCE: 1 tuner, geen decoder TV-out
PVR350: 1 tuner, wel decoder TV-out, kaart wel maar decoder TV-out niet bruikbaar onder MCE
PVR500MCE: 2 tuners, geen decoder TV-out
Er is op internet veel informatie beschikbaar over deze kaarten, dus met enig speurwerk had je dit echt ook zelf kunnen vinden.

• Th3Eagle
Klopt ik kan 500x vinden wat er op de kaarten zit maar niet of het allemaal werkt onder mce en dan met name bij de 350 gezien dit geen mce is.

Maja best jammer dat de 350 niet direct onde mce werkt. Vondt dit een zeer mooie kaart.

Ik ga eens verder kijken naar de mogelijkheden van media portal gezien win xp mce niet echt goedkoop is.

[ Voor 19% gewijzigd door Th3Eagle op 02-08-2005 20:06 ]

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
TheEagle schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:03:
...
Maja best jammer dat de 350 niet direct onde mce werkt. Vondt dit een zeer mooie kaart.
...
Nogmaals, de PVR350 zélf werkt wel onder MCE, er wordt alleen geen gebruik gemaakt van de TV-out op de TV-kaart, maar van de TV-out op de grafische kaart. Als je per sé MCE wilt draaien, is het gewoon een eigenschap van de TV-kaart die niet gebruikt wordt. De aanwezigheid van die TV-out staat correct functioneren onder MCE, verder niet in de weg.

• Th3Eagle
Sorry, ik had je goed begerepen maar zette het zelf verkeerd neer. |:(

Maar ik moet zeggen dat media portal er toch wel een stuk interesanter uitziet. Het is een stuk goedkoper en heel het programma werkt onder de afstandsbediening die geleverd wordt met de 350 en hij gebruikt gewoon de tv out van de 350.
Als ik wil kan ik over enkele jaren altijd nog overstapen op de mce van vista.