Toon posts:

Vraag over: Thermaltake SubZero4G XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een 2400+ @2200 Mhz + Abit AN7 Moederbord met een standaard luchtkoeler maar hij word idle al ~60 graden en dat vind ik toch beetje warm.
Dus nu wil ik de Thermaltake SubZero4G XP gaan bestellen (voor 28 euro) maar ik las dat de peltier maar 73 watt heeft. Nou is me vraag of dat wel voldoende is voor mijn cpu'tje ik wil hem namelijk stabiel krijgen op 2300 Mhz en dat lukt net niet met de standaard koeling.
En ik hoor ook graag andere die misschien al ervaringen met deze set heeft!
Zie ook; http://www.thermaltake.com/coolers/subzero/subzero4g.htm#k7

Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

die 2300mhz haal je ook niet met die subzero. een goede luchtkoeler presteert beter dan dit geval.

Verwijderd

Topicstarter
Oh oke dan doen we die niet.., ik heb ook gekeken voor een Zalman 7000 (die groote waaier) maar die past niet :'(
En voor de rest heb ik geen flauw idee wat nou een goede luchtkoeler is kan iemand me er een aanraade die ook nog eens past op de AN7 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb de Thermaltake SubZero4G XP gekocht en ingebouwd (41 euro + verzend bij salland) en hij koelt mijn AMD Athlon Xp 2400+ @ 2200 Mhz met Prime 95 aan (100% load dus) op 35 graden stabiel!!! :9~
Ik heb de standaardkoeler met oranjefins (70x70x15) vervangen door een andere (die ook bij het pakket zat) 70x70x25 koeler, dit werd me trouwens ook aangeraade door Thermaltake op een briefje die erbij zat dit zou me 6 tot 7 graade scheele!
Hij staat nu op powermode en hij maakt nu evenveel herrie als me standaard cpukoeler die ik hiervoor had (niet veel dus!).

Ik wou jullie dit even laten weten want voor 28 euro is dit een super aparaat!!!!! :)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 07:31
Als je cpu weinig vermogen op neemt misschien. Maar als je een cpu hebt die 150+ watt aan warmte af geeft dan warmt die pelt het zootje alleen maar meer op.

Ik denk dat je met een goede heatsink (zonder pelt) nog wel lager moet kunnen komen. Op 2300Mhz bleef m'n barton ook altijd rond de 35 graden met een eenvoudige Aero 7+

[ Voor 38% gewijzigd door martijn_tje op 05-08-2005 14:31 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320