Lage wireless netwerk snelheid.

Pagina: 1
Acties:

• pieter1234
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-11-2018
Hallo,

ik heb laast een Linksys Wireless-G access point gekocht en een laptop. (Windows XP Home, Intel PRO/Wireless 2915ABG) Nu ben ik vanaf mijn linux computer met Samba (vanuit Knoppix) aan het uploaden naar de laptop maar de maximale snelheid die wordt gehaald is iets meer dan 1MB/s terwijl de wireless verbindingssnelheid 54Mbps is. Volgens mij zou dit zo'n 5 keer sneller moeten? In het tabblad "Netwerk" van Windows Taakbeheer staat dat zon 15-20% van het netwerk gebruikt wordt. Tussen de acces point en de linux pc zit een 100mbit switch. Met of zonder WEP maakt niet uit..

Wie weet raad?

Thnx Pieter

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 13:33

raswic

It is I

Hangt de linux computer ook wireless aan het netwerk of hangt die aan een draadje?
Maw hoe ziet het netwek eruit?

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:29
Als je effectief 20-25Mbps haalt mag je blij zijn volgens mij. 1MB/s is echter wel erg traag. Hoe ver zit je van het access point af en wat is de signaalsterkte ? Ga bijv. is 'bovenop' je access point zitten. Wat is de snelheid dan?

• pieter1234
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-11-2018
Me linux pc hangt met een kabel aan de switch, aan de switch hangt me access point. (en daar aan hangt dan weer een kabel die naar een router gaat voor internet dataverkeer en de rest van het netwerk maar daar is geen dataverkeer mee)
Me signaalsterkte is uitstekend zoals windows dat noemt en naast het access point gaan staan maakt niet uit. Ik zit nu ook maar op 10 meter afstand met een paar muurtjes er tussen.

Ik kan me trouwens wel herinneren dat als je twee hubs op elkaar aansluit dat de netwerkkabel die van hub1 naar de hub2 gaat in hub1 in het laaste gaatje gestoken moet worden en er een schakelaartje omgezet moest worden. Althans, dat was bij mijn oude hub. Geld dit ook nog voor switches? Moet mijn Access point misschien in het laaste gaatje of zo?

Ik heb ondertussen in de instellingen ook Wireless-G only aangezet. Dit geeft volgens mij volgens de handleiding meer zekerheid op snelheid ofzo iets. Naja, gaat niet sneller.

Verwijderd

de 54mbit dat hier bedoelt word is half duplex.. de helft voor upload de andere voor download..
Bij 2MB/sec houd het dus wel op.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pieter1234 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:22:
Ik kan me trouwens wel herinneren dat als je twee hubs op elkaar aansluit dat de netwerkkabel die van hub1 naar de hub2 gaat in hub1 in het laaste gaatje gestoken moet worden en er een schakelaartje omgezet moest worden. Althans, dat was bij mijn oude hub. Geld dit ook nog voor switches? Moet mijn Access point misschien in het laaste gaatje of zo?
Wat je bedoelt is een uplinkpoort, maar dat zal in dit geval niet het probleem zijn, aangezien je helemaal geen link zou hebben als het niet klopte.
Verder kan je eens proberen een ander kanaal in te stellen in je AP. Of het ook daadwerkelijk veel verschil zal opleveren betwijfel ik, maar niet geschoten is altijd mis :)
Pagina: 1