keuze modem/router, goedkoop duurkoop?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 21:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Omdat Ik binnenkort een laptop krijg wil ik thuis een draadloos netwerkje aanleggen. Daarin moeten dan twee computers en een laptop. Een van die computers moet misschien toch bedraad aangesloten worden als draadloos te slecht is voor de ping in games..
Omdat ik een usb modem heb koop wil gelijk een alles-in-een router kopen. Ik heb er twee gevonden die me wel goed lijken, alleen er zit een prijsverschil tussen van 34 euro, mijn vraag: is er nou echt verschil tussen deze twee of is het verschil voornamelijk dat linksys dochter is van cisco? Ze hebben allebei wpa beveiliging (volgens site linksys)

Het gaat om deze twee routers:
(heb trouwens Kpn adsl )
Afbeeldingslocatie: http://shop.rilex.nl/images/klein/phpThumb.php?src=../items/gi24372.jpg&w=400
Prijs: 85 euro pricewatch: Linksys WAG54G, ADSL (4x 100Mbps, 54Mbps, Analoog)
Specificaties:

Supports 802.11g and 802.11b wireless LAN
Enhanced security management functions: Port Filtering, MAC and IP Address Filtering, DMZ Hosting, and NAT Technology
Easily configurable through your networked PC’s Webbrowser
Supports 4 10/100 Auto MDI-X LAN switch ports and 1 ADSL port
Support for RFC1483, PPPoE and PPPoA connections
SPI firewall with Denial of Service attack prevention
Wireless Access Lists to enhance wireless security
Email and Web-based Logging of Security Events
Supports VPN Passthrough for IPSec, PPTP, and L2TP Protocols

Technische Specificaties:
Model Number: WAG54G
Data rate: up to 54 Mbps
Standards: IEEE 802.11g, IEEE 802.11b, IEEE 802.3, IEEE 802.3u, G.992.1 (G.dmt), G.992.2 (G.lite), T1.413i2
Ports: Power, ADSL, LAN (1-4)
Button: Reset
Cable Type: CAT 5 UTP
LEDs: Power, LAN (1-4), Wireless-G, ADSL, Act, Session
Transmit Power: 18 dBm
Security: features WEP
WEP key: bits 64, 128
Dimensions: 186 mm x 48 mm x 188 mm

en Afbeeldingslocatie: http://shop.rilex.nl/images/klein/phpThumb.php?src=../items/473-078.gif&w=400
prijs: 63 euro pricewatch: E-tech ADWG02 Wireless ADSL2+ Modem router (54Mbps, 4x 10/100Mbps)

Wireless Router met ingebouwd ADSL modem
Draadloos Access Point 54Mbps (802.11g+b)
ADSL2+, tot 24 Mbps download en 1 Mbps upload
Router met NAT firewall
Switch 10/100Mbps met 4 poorten
DHCP server voor LAN
DHCP client voor ADSL WAN poort
MAC address filter
64 en 128 bit draadloze beveiliging
WPA beveiliging
Virtual Server voor public LAN server
DMZ (voor games en public server)
Eenvoudige Web user interface
UPnP ondersteuning
Voor Windows, Linux en Apple MAC
ADSL modem Certified voor BBNED ISP (Annex A)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_gadget op 02-08-2005 21:52 . Reden: prijzen ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als je nou effe het type erbij had gezet.....

type 1= Linksys Wireless ADSL router AP 54 WAG54G ANNEX A 98 euro
type 2= E-tech ADWG02 Wireless ADSL Modem router 54Mbps Annex A a 63 euro

2e is trouwens adsl 2+ , ik weet eerlijk niet of dat backward compatibel is (zal wel).

in theorie zijn alle produkten die aan de wireless specificatie voldoen goed, in de praktijk moet je maar gewoon proberen. ;) (en als linksys=cisco, dan hadden ze er wel cisco opgezet, verkijk je daar niet op)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik zou voor de Linksys gaan. Voor bijv. de WRT54G(S) en de WAP54G zijn veel alternatieve firmwares te vinden die het apparaat zeer uitgebreid maken. Zo zal dat ook wel zijn bij de WAG54G. ;)

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Zit er nog verschil in de manier van configureren of opties? Misschien heeft de linksys er meer?

En zit er ook een DHCP server op de linksys?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De WAG54G is geen router maar een accesspoint, een 'ethernet to wifi' converter zeg maar. Als je de router versie hiervan wilt hebben moet je gaan voor de WRT54G.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik instaleer vrij veel E-tech/Sweex (wireless)routers bij klanten thuis. Opzich doen ze hun werk prima. Maar Linksys routers zijn gewoon wat sneller en stabieler, zeker als je veel connecties tegelijkertijd hebt(bv bittorrent). Daarnaast is zo'n Linksys gewoon wat leuker speelgoed omdat er veel voor te krijgen is en veel mensen er mee aan het modden gaan.

Wat pingtijden aangaat zul je geen verschil tussen de twee merken. Het wireless gebeuren zal echter zo'n 10ms toevoegen aan je pingtijden dus dat is opzich nog wel te overkomen als je een stabiele wireless verbinding kan opzetten. Dus niet router beneden in de kelder en op zolder UT gaan spelen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Blorgg op 04-08-2005 09:17 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:34
Wolly schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 09:05:
De WAG54G is geen router maar een accesspoint, een 'ethernet to wifi' converter zeg maar. Als je de router versie hiervan wilt hebben moet je gaan voor de WRT54G.
Waar heb jij het over? De WAP54G is een Access Point, de WAG54G is een zogenaamde ADSL Gateway

Als je voor de LinkSys gaat, zorg er dan AUB voor dat het een Versie 2 modem is (ADSL2/2+ voorbereid, daar herken je het aan), met de V1 zijn ontiegelijk veel problemen en met de V2 helemaal NIET.

E-Tech staat nou niet echt bekend om zijn stabiliteit :P

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tha_bulldog schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:48:
[...]

Waar heb jij het over? De WAP54G is een Access Point, de WAG54G is een zogenaamde ADSL Gateway
Oh sorry...ik zag de G voor een P aan :Y)

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
tha_bulldog schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:48:
[...]

Als je voor de LinkSys gaat, zorg er dan AUB voor dat het een Versie 2 modem is (ADSL2/2+ voorbereid, daar herken je het aan), met de V1 zijn ontiegelijk veel problemen en met de V2 helemaal NIET.

E-Tech staat nou niet echt bekend om zijn stabiliteit :P
oke, bedankt dat is wel handig om te weten ;)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 19:05
Ik zie ook dat je wil gamen, dan zou ik toch maar die pc met draad aansluiten, veel gamers klagen over korte data loss tijden, dus zeg maar connection problems van een seocnde of zo, bedraad heb je hier absoluut geen last van.

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 10:59
(Ik heb zelf de WAG54G, en ben er erg tevreden over. Zorg wel dat je een V2 hebt (ook ADSL 2 compatible trouwens), de V1.2 sucks naar verluid.)
edit: euh... nogal dubbelpost ^^,
maar ook:

Laatste firmware is ook wel aan te raden V1.0047 heb ik draaien, en nog geen problemen ontdekt.

[ Voor 10% gewijzigd door Stiegl op 06-08-2005 21:00 ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ik denk dat dan voor de linksys ga!

Weet iemand een zaak in de ongeving Delft / Den Haag waar de linksys is te krijgen tegen een normale prijs? Ik heb al gezocht en de meesten verkopen hem voor 110 euro of verkopen de opvolger die ook die prijs heeft... Terwijl hij in Rotterdam voor 85 euro te krijgen is...

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

www.tweakers.net/pricewatch is your friend 8)

Goedkoop is trouwens relatief - bij ons in België ga je er makkelijk nog 15 euro mogen bijtellen...

[ Voor 54% gewijzigd door Borromini op 12-08-2005 14:54 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
oke, had ik al in de startpost gezet maar de pricewatch heeft vooral webwinkels. Ik koop liever bij een normale winkel om de garantie. Ik heb nu nog steeds een mp3-speler die in "reparatie is" maar de winkel reageert niet meer....

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
't is uiteindelijk toch deze geworden, goedkoper en moderner, een goede keus denk ik voor iedereen die een modemrouter nog heeft 8) het is de WAG354G-E1

Afbeeldingslocatie: http://www1.linksys.com/products/image180/wag354g.jpg

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 19:05
leuk_he schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:03:
(en als linksys=cisco, dan hadden ze er wel cisco opgezet, verkijk je daar niet op)
Linksys = Volledige dochtermaatschappij Cisco.

Bovendien staat het cisco logo vaak in de admin schermpjes

[ Voor 12% gewijzigd door rdfeij op 25-09-2005 17:23 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
rdfeij schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:22:
[...]

Linksys = Volledige dochtermaatschappij Cisco.

Bovendien staat het cisco logo vaak in de admin schermpjes
Niet alleen in de admin schermpjes, kijk maar eens naar het pllaatje hierboven dan zie je onder de tekst "Linksys" ook het Cisco logo staan.

@TS: Hoe is het bereikbaar van dat ding? Ik heb nl. voor een kennis het adsl-modem van dat type besteld..

[ Voor 17% gewijzigd door FlipFluitketel op 25-09-2005 18:20 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Bereik van het signaal bedoel je?

Niet helemaal goed voor mij: hij staat nu in de meterkast maar op de 2e verdieping is het signaal in op de trap nog good maar op mijn kamer is het low en valt de verbinding weg. Het weer connecten probeert hij wel maar hij komt vast te zitten als hij wacht op de router voor een ip...
Maar ik heb er nu WPA beveiliging op, ik kan op mijn kamer wel goed inloggen op onbeveiligde netwerken in de ongeving dus het zal misschien aan instellingen liggen...
Er zitten trouwens een aantal mooie functies op zoals Qos per poort en soort samenwerking met no-ip.com.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Mr_gadget schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:59:
Bereik van het signaal bedoel je?

Niet helemaal goed voor mij: hij staat nu in de meterkast maar op de 2e verdieping is het signaal in op de trap nog good maar op mijn kamer is het low en valt de verbinding weg. Het weer connecten probeert hij wel maar hij komt vast te zitten als hij wacht op de router voor een ip...
Maar ik heb er nu WPA beveiliging op, ik kan op mijn kamer wel goed inloggen op onbeveiligde netwerken in de ongeving dus het zal misschien aan instellingen liggen...
Er zitten trouwens een aantal mooie functies op zoals Qos per poort en soort samenwerking met no-ip.com.
QoS per poort en dynamic DNS heeft de WRT54G(S) ook ;)
Pagina: 1