Toon posts:

problemen afspelen Divx op dvdspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe dvdspeler gekocht voor in de huiskamer. Een pioneer DV-380-S, nu deze ondersteunde divx en speelt zowat alles af. Hij speelt af: een film met Xvid beeldcompressie en 24 bits als grootte van het beeldfragment. Maar één met een Divx Codec en 24bits of Xvid en 12bits worden afgespeeld met veel geflikker over het hele scherm. Buiten de codec en Beeldfragment grootte was er op het eerste zicht verder niet veel verschil voor mij. Waarom speelt hij de eerste wel en de andere 2 niet af?

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mischien is de ene PAL en de ander NTSC, verschil in FPS waardoor het gaat knipperen :/

Verwijderd

Topicstarter
De eene dat speelt is 25fps en de andere zijn 23 en 25 dus dat maakt het niet denk ik. En hoe weet ik dat het pal of ntsc is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:05:
De eene dat speelt is 25fps en de andere zijn 23 en 25 dus dat maakt het niet denk ik. En hoe weet ik dat het pal of ntsc is?
Het kan zijn dat hij gewoon afspeelt op PAL (25fps) terwijl als je divx NTSC is (iets van 23 of 24 fps) het niet synchroon loopt en je hierdoor het probleem krijgt dat het gaat flikkeren.

Je kunt als het goed is bij de instellingen gewoon kijken of het PAL of NTSC is.

Verwijderd

Topicstarter
bij welke instellingen bedoel je? Bij de dvd instellingen via de tv of bij eigenschappen van het film bestand? Op de dvd speler zelf staat dual PAN NTSC, progressice scan, PAL/NTSC pure cinema

Verwijderd

Topicstarter
Laat al maar, blijkbaar ligt het aan mijn tv die te oud is want op 2 andere toestellen werkt het wel.

Verwijderd

Wat zijn je ervaringen met deze speler eigenlijk? Want veel is er op dit forum niet oer te vinden..

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Wellicht een tip, je kan deze speler van nieuwe (hacked) firmwares voorzien die veel meer opties bieden en op een aantal punten verbeteringen aanbrengen aan de officiele firmwares van Pioneer.

In deze thread kan je meer info vinden.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Ik overweeg ook deze speler te kopen (ca 90 euro). Hoe zijn de ervaringen tot nu toe, speelt hij alle verschillende DivX varianten?
Pagina: 1