Zalman HDD-Silencer in Chieftec BA/CA/BX/CX case

Pagina: 1
Acties:

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
Heeft iemand ervaring met deze combinatie qua inbouw en of dit dus past?

Ik heb hier 2 Silentmaxx HDD Silencers liggen, die gewoon niet willen passen in mn nieuwe Chieftec CA case doordat die dikke rubberen schroef net wat te breed is. Alle 5.25" apparaten in deze serie kasten worden gemonteerd door eerst een schroef in het apparaat te doen en vervolgens in de kast te schuiven waarna deze door een clip wordt vastgeklikt.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hmm jammer dat er niet gereageerd is op dit onderwerp, sta zelf op t punt deze kast ook te kopen, en ben reeds in het bezit van 2 zalman hdd silencers

Iemand enige ervaring hiermee?

Verwijderd

Je kunt de koeler altijd op de bodem van de kast monteren. Er zit een soort sticker bij om je te helpen met het boren van de 4 gaatjes die je daarvoor nodig hebt. Bijkomend voordeel is ook dat de hd nog veel beter gekoelt wordt omdat er meestal geen / weinig airflow door de 5,25" driver bays gaat.

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik bedoel eigenlijk meer deze dingen
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1706-1699.gif

Verwijderd

Euhm ja, maar daar heeft The_Shad0w het toch ook over? :/

Verwijderd

Ja, je kunt die rubbertjes ook aan de onderkant erin draaien, 4 gaatjes boren, en dan op de bodem van je kast monteren. Deze positie is zelfs nog beter ook dan in een 5.25" bay.

• HyperTrophy
  • Niet online
ok ok akkoord, maar dan heb ik nog zo'n schijf, of is het mogelijk om meerdere schijven op de bodem te bevestigen, dacht ik niet eigenlijk....

Hey en nog wat

volgens mij is t niet mogelijk om die rubberen dingen aande onderkant van t blauwe frame te bevestigen, of niet?

herstel, net de installatie movie gezien van die dingen, je kan ze van onderen ook bevestigen, maar mn eerste vraag blijft nog steeds...

[ Voor 56% gewijzigd door HyperTrophy op 02-10-2005 23:02 ]

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
In de 'user manual' van de ZM-2HC2 wordt met tekeningetje uitleggen hoe het apparaat onderin de PC te bevestigen (als alternatief op een 5 1/4" bay). Er zitten zelfs stickers (boor-sjabloon) bij die je onderin de kast kunt plakken zodat je precies kan zien waar je moet boren...

Edit:
In die zalman HD-coolers draai je gewoon de schroeven die je anders in de harddisk zou draaien, zelfde type draad (dus niet de schroeven zoals voor bijv. een CD-speler). Als je dus schroeven hebt liggen die passen dan zou het geen probleem moeten zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door martinr op 02-10-2005 23:12 ]

• HyperTrophy
  • Niet online
martinr schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:09:
In de 'user manual' van de ZM-2HC2 wordt met tekeningetje uitleggen hoe het apparaat onderin de PC te bevestigen (als alternatief op een 5 1/4" bay). Er zitten zelfs stickers (boor-sjabloon) bij die je onderin de kast kunt plakken zodat je precies kan zien waar je moet boren...

Edit:
In die zalman HD-coolers draai je gewoon de schroeven die je anders in de harddisk zou draaien, zelfde type draad (dus niet de schroeven zoals voor bijv. een CD-speler). Als je dus schroeven hebt liggen die passen dan zou het geen probleem moeten zijn.
daat weet ik wel mannetje, zie mn post boven maar.

Mijn probleem is, ik heb 2 van die dingen, kan ik ze zomaar allebei in de grondplaat vast boren/schroeven? is daar ruimte voor vrijgehouden? of alleen maar ruimte voor 1 drive

Verwijderd

Meestal is er ruimte zat onderin de kast om 2 van die dingen te plaatsen, zo groot is een hardeschijf nou ook weer niet... (je moederbord is 30cm lang ofzo? daar passen dus makkelijk 2 schijven naast.)

Maar je draait die rubbertjes niet onderin de zalman-koeler maar in de hardeschijf dan. Alle hardeschijven hebben zowel schroefgaten aan de zijkant en aan de onderkant. Daarna schroef je de zalman ding gewoon aan je hardeschijf vast voor extra koeling dus.

Ik heb in mijn barebone op deze manier zelfs de hardeschijf onderaan de cd-romspeler geschroefd, je moet toch wat met zo'n kleine barebone... :P

• HyperTrophy
  • Niet online
kijk maar s op de zalman site en dan bij deze koelhouders, want dat zijn t :) en klik dan op de installation movie, dan zie je dat de rubberen schroeven in de blauwe balkjes gedraaid worden.

Verwijderd

kijk maar s op de zalman site en dan bij deze koelhouders, want dat zijn t :) en klik dan op de installation movie, dan zie je dat de rubberen schroeven in de blauwe balkjes gedraaid worden.
Nou, dan is de installatiemovie fout hoor, ik heb er hier 3 van die dingen liggen (/hangen) en geen van allen hebben ze gaatjes voor de rubbertjes onderin de blauwe balkjes. Ook de bijgeleverde stickers om precies te kunnen boren zijn gemaakt voor de schroefgaten onderin de harddisk...

edit: Aan de ZIJKANT draai je de rubbertjes natuurlijk in de blauwe balkjes, maar daar hebben we het nu niet over. Je kunt hem ook op de bodem van de kast installeren door de rubbertjes rechtstreeks onderin de harddisk te draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 18:33 ]

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:43
Wa is toch dat groene draadje op de silencer? Dat zat ook op een hele oude tape-streamer die ik ooit gekocht had. My best guess is dat het een aardedraad is, omdat het geval wordt vastgehouden door rubber.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
WizZie- schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:35:
Wa is toch dat groene draadje op de silencer? Dat zat ook op een hele oude tape-streamer die ik ooit gekocht had. My best guess is dat het een aardedraad is, omdat het geval wordt vastgehouden door rubber.
aardedraad idd

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• HyperTrophy
  • Niet online
kan t niet goed zien op de installatie movies, maar t zou best kunnen dat ie ze idd aan de schijf monteert. overmorgen krijg ik mn chieftec case, ff kijken wat ik dan ermee ga doen.

• HyperTrophy
  • Niet online
ik vond het toch wel ff netjes om t achteraf ff aan te geven hoe ik het heb opgelost..

heel simpel

in principe net zoals standaard installatie voorschrijft.

dei Chieftect 'cdromschroefjes' aan de silencer (dus aan de rubberen schroeven) vastdraaien, en in de sleuven schuiven. (( wel ff opletten dat je dat kabeltje goed tussen de schroef klemt )) en vast klikken maar in je chieftec.
Pagina: 1