[XP] Vreemde problemen @ xp prof. met amd 64

Pagina: 1
Acties:

• lukaso
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-03 22:01
Voorheen had ik een chaintech met een amd athlon xp 1700+ (ati radeon 9200 256mb)
Nu heb ik een asus A8V met een amd athlon 64 3000+ (ati radeon 9200 256mb)

beide xp professional

Ik heb nu constant allerlei vreemde problemen.

probleem een
Ik heb eerst xp opnieuw geinstalleerd(logisch). Maar na het installeren van of zonealarm of mijn videokaart drivers, kreeg ik een bsod na het booten, na een paar seconden binnen XP. Met system restore en safe mode, wist ik gelukkig de boel nog terug te draaien om eens te googelen naar een oplossing. Na veel zoekwerk kwam ik op deze link uit :
http://www.notebookforums....php?t=41459&page=1&pp=15
Dit bleek dus de oplossing te zijn. Maar het is toch belachelijk dat het zo moeilijk te vinden is? Wat moest een computer leek nou in deze situatie doen.

probleem twee
Dit is een iets bekende probleem. Als ik de demo van bf2 wil runnen loopt ie vast en worden mijn videodrivers gereset. Het probleem zit hem in ati2dvag. Nu zijn hier nog al wat topics op verscheidene foro te vinden, ook op tweakers, maar ze zijn allemaal maar een paar posts lang, omdat er nergens een antwoord is te vinden!
Lekker is dat, op mijn oude configuratie kon ik nl wel de bf2 demo runnen :(.

probleem drie
mij internet verbinding valt er om het even uit. Ik kan dat geen pagina's meer vinden en als ik in mijn netwerk connecties kijk staat internet er ook niet meer bij. Als ik dan de netwerkkaart repair zegt ie soms: Failed to query TCP/IP settings of the connection, contact your network administrator. Soms kan hij hem wel repairen, en dat doet internet het ineens wel maar in netwerk connections staat bij 'internet connection' wel nog disconnected. Maar als ik geen webpaginas kan laden kan ik wel bijv nog counterstriken(online).

probleem 4
Na het installeren van de drivers van mijn digitale camera deed het internet het helemaal niet meer en was er opeens zelfs een netwerkconnectie bij :S

Ik hoopte dat na de aanschaf van een glimmende asus en een 64 bit processor ik ook echt een sneller en stabieler systeem zou krijgen, niets blijkt dus miner waar. Ik heb dan meer fps in css, maar in windows is het een al ellende.

Had ik dan beter geen upgrade kunnen doen? of moet ik wachten op de x64 versie van windows?

Waar ik me nog het meest aan stoor is dat de problemen die ontstaan allemaal aardig 'vreemd' zijn en er nergens een opplossing voor is te vinden. Als je nieuwe hardware koopt, en zeker van asus verwacht ik gewoon dat het goed werkt, en als er dan al problemen zijn moet het ook nog duidelijk zijn hoe ze op te lossen. Die windows help files heb je ech geen zak aan :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik haal even "klaag" uit je topic titel ;)

Wat bedoel je precies met had ik beter geen upgrade kunnen doen? Heb je je Windows geupgrade of bedoel je je hardware? :)

In ieder geval - begin eens met het testen van je geheugen met memtest86 :)

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 12:18

MrDrako

nep ict'er

Heet die netwerk connectie toevallig 1394 verbinding? Dat is je firewire verbinding (als je camera firewire gebruikt iig)
Probeer de internet wizard eens en geef zelf aan welke netwerk verbinding je wilt gebruiken.
bij mij probeerde xp eens via de firewire verbinding een netwerk brug te maken 8)7

• lukaso
Het grootste probleem atm is eigenlijk het internet.

in Network connections staat onder Internet gateway een internet connection, maar die is disconnected en die krijg ik ook niet aan de praat. Verder heb ik twee netwerkkaarten, eentje voor het gemak disabled. De andere is gewoon connected

terwijl de internet connection dus altijd disconnected is kan ik soms wel browsen en soms niet(maar wel altijd traag, in reactie, niet in bandbreedte) . Na het rebooten doet hij het meestal wel, maar hij wil er na een tijdje weleens afvallen. Voor het spelen van css heb ik maar heel soms problemen, ik krijg dan de melding dat hij de VAC server niet kan bereiken maar na een paar keer opnieuw proberen doet hij het meestal wel.

[ Voor 5% gewijzigd door lukaso op 03-08-2005 22:14 ]

• lukaso
Iemand enig idee?
Het is dus zo dat het internet wel werkt voor bijv p2p of online-gaming maar niet voor browsen...

• lukaso
Ik heb eerst xp opnieuw geinstalleerd(logisch). Maar na het installeren van of zonealarm of mijn videokaart drivers, kreeg ik een bsod na het booten, na een paar seconden binnen XP. Met system restore en safe mode, wist ik gelukkig de boel nog terug te draaien om eens te googelen naar een oplossing. Na veel zoekwerk kwam ik op deze link uit :
http://www.notebookforums...1459&page=1&pp=15

De oplossing die daar stond was:
" To prevent the issues you must modify DEP on your system to turn off Data Execution protection for the most trouble free expirence,

to do this Go to Start -> Run
and type in 'Notepad %SYSTEMDRIVE%\Boot.ini' without quotes.
Under [operating systems] replace the parameter '/NoExecute= xxxxx' with '/Execute' (without quotes).
Save the Boot.ini file and restart"

Daarna had ik dus geen problemen meer met booten, maar wel met mijn internetconnectie, en ook allerlei vage problemen zoals steam of edonkey die niet af wil sluiten als ik de PC afsluit zodat ik telkens weer op "end now" moet drukken.

Weet iemand hier iets meer af van DEP en of de oplossing die ik gebruikt heb wel goed is?

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
ik heb dit ook eens gehad en dit lag aan de drivers die asus/nvidia hadden meegelerverd voor de nforce set...
daar zat zo een nforce firewall bij maar die blokkeerde echt alles behalve dingen die mochten geblokkeerd worden... :-s

ik hoop dat dit het probleem is anders weet ik het ook zo direct niet

• lukaso
helaas, ik heb niks met nforce te maken.

ik heb memtest gedraaid zonder resultaat
Ik heb me bios geflashed met ASUSupdate
Ik heb me chipset upgegrade met VIA hyperion pakket
Ik heb me ati videodrivers upgedate

Niks werkt, nog steeds geen fatsoenlijke internetconnectie, nog steeds veel vastlopers van losse programma's zoals edonkey en firefox, nog steeds geen bf2demo en nog steeds vastlopers in source.
Pagina: 1