Flashprobleem met Asus P4S800-MX

Pagina: 1
Acties:

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik heb een nieuwe Asus Vintage-S gekocht en wil voordat ik Windows ga installeren de BIOS flashen. Laatste BIOS-file (1010c.awd) gedownload en awdflash.exe, opgestart met bootdisk win98SE. Zodra ik in het programma kom en de bios-naam intik, geeft hij de volgende melding:

System was not new AWARD BIOS version!
Please updata new ROM BIOS first ...

Ik heb al GoT afgezocht en Google, maar vond nergens de oplossing. Ik heb ook al een andere BIOS-file geprobeerd, maar niks werkt.

Op zich werkt het nog wel allemaal en zit mijn oude BIOS-versie (1002) er nog op.

Iemand een idee? Of moet ik gewoon eerst Windows installeren en dan live-flashen?

[ Voor 13% gewijzigd door Anheuer op 02-08-2005 15:08 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als eerste, waarom wil je je bios flashen?

ten tweede, is er niet toevallig een Award en een Ami/Phoenix versie van je bios? Heb je nu ook een Award of wellicht een andere bios (Ami, Phoenix)

• Anheuer
Ten eerste, ik doe dat graag altijd zodat ik de laatste versie heb met de beste updates.
Ik heb eerst geprobeerd de BIOS te flashen, maar toen hing ie nadat ik de bios-file had ingetypt. Ik was een beetje bang dat ie nu wellicht beschadigd zou zijn, en wilde hem daarom graag flashen.

Ten tweede, er staat SST op mijn BIOS...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anheuer schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:15:
Ten eerste, ik doe dat graag altijd zodat ik de laatste versie heb met de beste updates.
Ik heb eerst geprobeerd de BIOS te flashen, maar toen hing ie nadat ik de bios-file had ingetypt. Ik was een beetje bang dat ie nu wellicht beschadigd zou zijn, en wilde hem daarom graag flashen.

Ten tweede, er staat SST op mijn BIOS...
Ik zou er gewoon vanaf blijven. Als het werkt lekker laten werken.

En SST op je bios? Bedoel je daarmee de bioschip?
Ik doelde namelijk op wat voor bios er nu gebruikt wordt, niet zozeer wat er op die chip staat (dat is niet belangrijk namelijk).

• Anheuer
AMI 1002 zit erop.

En ik ben nog steeds een beetje bang dat er toen iets mis is gegaan met die flash, toen ie bleef hangen. Maar hij werkt inderdaad nog steeds prima.
Bovendien heb ik een Celeron D erin zitten en wellicht werkt het beter met die nieuwe update.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan zou ik een Ami bios gaan zoeken, wellicht dat hij daarom op zijn bek gaat, omdat je er een Award overheen probeert te flashen. Vaak gaat hij dan zeuren dat die dingen niet overeen komen en dan gaat hij niet verder met flashen.
En ik ben nog steeds een beetje bang dat er toen iets mis is gegaan met die flash, toen ie bleef hangen. Maar hij werkt inderdaad nog steeds prima.
Bovendien heb ik een Celeron D erin zitten en wellicht werkt het beter met die nieuwe update.
Als die proc werkt dan werkt hij, hij zal het niet ineens beter gaan doen omdat er een nieuwe bios inzit.

• Anheuer
Maar laat ik het dan anders stellen:

Hoe kom ik aan een AMI-bios voor mijn bord? Op de Asus-site zie ik alleen maar awd-bestanden staan. En die werken dus niet.

[ Voor 79% gewijzigd door Anheuer op 02-08-2005 16:10 ]

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Probeer Asus Update eens... of hoe dat programma ook heet, kun je gewoon flashen vanuit Windows.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/...SH_UTILS/asusupd60701.zip

Edit-- hmm, ik moet leren lezen. :+

[ Voor 11% gewijzigd door NNF op 03-08-2005 14:19 ]

• Anheuer
Helaas lukt dit ook niet. Als ik wil connecten met de Asus server, lukt dit niet. En als ik eerst de file donwload en dan probeer te flashen, lukt dit ook niet, omdat ie dan weer de file niet herkent.
Pagina: 1