Toon posts:

Heb een Probleem met Pixels

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen ik heb net een Tv/Monitor gekocht het is een JVC 20 inch en nu heb ik me pc aangesloten en ik kan amper teksten lezen het letters zijn heel wazig het lijkt er op of het monitor het niet trekt of het videokaart ik weet niet wat er aan de hand is en waaraan het ligt misschien kan iemand van jullie mij helpen

bedankt alsvast :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 18:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zult de resolutie wel op de native resolutie moeten zetten om het scherpste beeld te krijgen

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:33

DarkSide

theres no place like ::1

Is het een TV of echt een monitor.
En op welke resolutie draai je.
Zie je bios wel goed. Of is alles wazig.
PC beeld op een TV heb ik er nog nooit mooi gevonden.
Zeker voor tekst.e.d. Plaatjes en films gaat over het algemeen wel goed,
maar geef eens wat meer info

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
nou het resolutie staat op 1024 bij 768 pixels en het gaat tot 1920 bij 1440 pixels
maar na1024 bij 1768 pixels krijg ik geen beeld meer... ik denk niet dat het aan het resolutie ligt ja als het 800 bij 600 pixels is is het teskt perfect te lezen maar dan is alles zo GROOT...
en het geval met het bios dat weet ik niet wat ik mee moet doen misschien meer uitleg...?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:17:
nou het resolutie staat op 1024 bij 768 pixels en het gaat tot 1920 bij 1440 pixels
maar na1024 bij 1768 pixels krijg ik geen beeld meer... ik denk niet dat het aan het resolutie ligt ja als het 800 bij 600 pixels is is het teskt perfect te lezen maar dan is alles zo GROOT...
en het geval met het bios dat weet ik niet wat ik mee moet doen misschien meer uitleg...?
Bij hogere resoluties moet je wellicht je refreshrate naar beneden schroeven.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:17

MBV

hoe heb je hem aangesloten? Componenteningang?

Verwijderd

Topicstarter
refreshrate naar beneden schroeven ?.
wil je wat meer info geven hoe ik dat kan doen ?

ik heb hem normaal gewoon aangesloten wilt

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:25:
refreshrate naar beneden schroeven ?.
wil je wat meer info geven hoe ik dat kan doen ?

ik heb hem normaal gewoon aangesloten wilt
Je kunt middels de search op dit forum genoeg vinden over het aanpassen van je refreshrate, dit is behoorlijk "basic". (Check de eigenschappen van je videoadapter, onder het kopje monitor).
En plaats eens wat meer leestekens...soms leest het zo rottig als er geen komma's e.d. worden gebruikt :)

Verwijderd

Topicstarter
aha sorry voor het tekst :P en eeh ja het refreshrate bij mij staat het op 75 hz maar 60 hz heb ik ook geprobeert met 1024 bij 768 pixels maar geen verschil. nou draai ik dus met 800 bij 600 pixels en het is perfect alleen ik heb 1 probleempje dat het alles zo groot is als ik dat kon veranderen zou er geen probleem meer zijn :)

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 15:50

Shva

aka Jos_theboss

als je em met s-video aansluit heb je zowiezo wazig beeld...

Verwijderd

Topicstarter
nee.. hij staat aangesloten op PC IN D-sub.btw heb net de drivers geupdate en nog steeds geen verschil als ik het resolutie verander het probleem zit dus gewoon bij het resolutie als ik het hoger zet dan krijg ik de teskt wazig maar als het lagers staat is het perfect..

Verwijderd

Digitale TV's hebben een native resolutie van 640 x 480 of 800 x 600 (disclaimer zie signature :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 15:59 ]

Verwijderd

Het is gewoon een kwestie van de native resolutie zoeken van het scherm dat je hebt. (vast pixelrooster, vaste resolutie itt tot beeldbuis scherm).

Als je spreekt van tv zal het waarschijnlijk gewoon 720p/i zijn.
(aangezien 1080 nog extreem duur is en bijna nergens verkocht wordt)

Dus.... je scherm heeft waarschijnlijk een resolutie van 1280*720 pixels. Stel dat zo in op je pc en het beeld zou terug scherp moeten zijn. (of wat ook de native resolutie van je scherm is, zolang je die maar draait kan het niet anders dan scherp zijn.)

edit: mja ok, zie hierboven, logisch is natuurlijk dat de tv gewoon een resolutie heeft van 800*600 en dat het daarom is dat alleen die resolutie scherp beeld levert (duh)

trouwens, een vermelding van (ten minste) het typenummer van je scherm, liefst nog een linkje in de startpost, maakt het mensen die je willen helpen al heel wat makkelijker. Denk niet dat we hier echt de moeite gaan doen om zelf erachter te komen wat voor type scherm je hebt, en dat is dan toch wel essentieel in deze vraagstelling hier lijkt mij.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 16:05 ]

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 15:50

Shva

aka Jos_theboss

is het nou een CRT of LCD?

Verwijderd

Topicstarter
ff op het uitleg van alvi :" Dus.... je scherm heeft waarschijnlijk een resolutie van 1280*720 pixels. Stel dat zo in op je pc en het beeld zou terug scherp moeten zijn. " ik zei net al bij 1024 bij 768 pixels kreeg ik al een wazig tekst laat staan bij 1280*720 pixels en ik ben niet zo technise goser jullie beginnen over
native resolutie ik heb geen idee waar je het over hebt maar het op 1260*720 laten draaien lukt het niet van dan krijg ik een zwarte beeld met "geen signaal bereikbaar". en ff wat info dus over het Tv/Monitor :
foto : Afbeeldingslocatie: http://www.cinelaser.net/UserFiles/Image/Promo/dec04/JVC_LT20E50.jpg

info:
JVC LT-20E50SU

TV type: LCD
Screen size: 20.0 inches
Screen format: Standard 4:3
Resolution 800x600 pixels
Brightness 500 cd/m2
Contrast ratio: 500:1
Scart connection: 2 Number of scart connection
S-Video: Yes

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 22:27

Garyu

WW

Zoals je dus zelf schrijft, is de resolutie van het scherm 800x600. Je zal dus met grote letters moeten werken.. Hoger kan ie gewoon niet, lijkt me vrij duidelijk...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Dat is een LCD TV, bedoeld om tv op te kijken en je kan hem op de computer aansluiten, maar daar is hij niet echt voor bedoeld. Een lcd is eigenlijk alleen mooi in de native resolutie wat in jou geval 800*600 is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Voordat je op GoT een topic post dien je zelf op onderzoek uit te gaan, onder andere door de specs van je apparatuur op te zoeken. Zo te zien staat daar gewoon je antwoord in. Bovendien hadden die specs in je topicstart gemoeten. Als je die info niet op een rijtje hebt, is het geen wonder dat je geen oplossing vindt, maar dat hoor je toch echt zelf te doen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.