[MAC] stomme script wil niet werken

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Heb sinds kort een G5 aangeschaft maar heb een vraagje over de applescript gebeuren.

Ik heb dus de feature aangezet dat 'ie om een bepaalde tijdstip aan moet springen en ook zichzelf uit moet zetten.

Maar nou wil ik dat als hij aanspringt dat hij meteen een stream afspeelt met iTunes.

Heb op internet al hetvolgende gevonden ervoor.....

here is the applescript
open script editor and paste this in, save it as iTunesWake.scpt (compiled script)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tell application "Finder"
if processes contains {process "iTunes"} then
-- iTunes is running
tell application "iTunes"
set vol to sound volume as number
set sound volume to 0
back track
play
repeat with i from 1 to vol
set sound volume to i
set i to i + 1
delay 0.4
end repeat
end tell
end if
end tell
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb dit in de applescript gegooid, gecompileerd en opgeslagen als....

Maar wat moet ik verder doen om ervoor te zorgen dat de apple dit elke keer pakt ? moet ik het in een directory stoppen ???

Wat ik me ook afvraag is dit.
Ik heb voor het gemak maar meteen een snelkoppeling gemaakt naar de stream die itunes moet pakken.....dan hoeft 'ie niet via finder etc te doen.....maar hoe zet ik dit in het script etc ??

bedankt alvast :D

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Hallo ZOMERZON,

Op dit forum verwachten we dat je zelf wel een klein beetje oplet waar je dingen post, er is namelijk een aparte afdeling voor vragen over MAC's ( Apple Talk ). Meestal zou ik het onderwerp verplaatsen, maar in dit geval lijkt het me beter dat je zelf eerst wat meer moeite doet voor je een nieuw topic opent.

Probeer dan een topictitel te bedenken die het probleem duidelijk beschrijft, en ook voor de inhoud zou het helpen om even iets langer te kijken naar wat je post. 1 vraagteken en 1 punt aan het eind van een zin zijn bv. ruimschoots voldoende. Misschien vind je 't mierenneuken, maar al die dingetjes samen maken je topic nogal slecht leesbaar, en dan staat het ook nog op de verkeerde plaats - zo vergroot je de kans op een snel antwoord natuurlijk ook niet echt he ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Wilke op 02-08-2005 15:07 ]

Dit topic is gesloten.