[VGA OC] Socket7 Cooling + XFX 6800LE ?

Pagina: 1
Acties:

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:58

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Hey allen,

Ik wou graag bij deze een proefballonnetje op laten gaan, ik twijfel er persoonlijk aan maar het lijkt me een leuk idee :) . Als het echt een absurd plan blijkt te zijn dan laat ik het links liggen.

Ik heb zelf al geruime tijd een XFX 6800LE, volledig unlocked, op het moment niet overclocked en alles nog op stock cooling. Ik heb recentelijk Battlefield 2 gekocht en ik heb toch zin in wat meer eyecandy.
dat moet dus door middel van overclocking.
Ik was net van plan om een Arctic NV Silencer 5 te halen , en dat zal ik ook gaan doen, maar er schoot me nog iets anders te binnen.

Ik heb een scala aan oude Socket7 coolertjes liggen, jeweetwel, voor de goede oude pentium75 8) .
Wat als ik nou zon socket7 coolertje besmeur met een laagje arctic silver en vervolgens áchter de GPU core plak, zoals hier aangeduidt:

Afbeeldingslocatie: http://drake.plazahosting.nl/ideetje.JPG

Is dit idee gewoonweg link omdat zon cooler daar niet hoort, of dat je bijv. geen koelpasta hoort te smeren achter de core? Of kan dit plannetje net dat beetje meer "oomph" geven aan de koeling van mijn kaart?

Roept u maar :) !

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:23
Je zit ten eerste met de geleiding van stroom...

Je kan de achterkant koelen door thermische pads te gebruiken als een soort riser boven de smd componenten en dan daar de koeler op monteren. Of het veel gaat schelen betwijfel ik...

hier een voorbeeld van een tnt2

Afbeeldingslocatie: http://www.thetechzone.com/articles/overclocking/tnt/Mvc-200f.jpg

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
XanderDrake schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:33:
[...]
Wat als ik nou zon socket7 coolertje besmeur met een laagje arctic silver en vervolgens áchter de GPU core plak
Dan krijg je kortsluiting, brandt er een MOSFET door en kun je je kaart weggooien of de MOSFET vervangen :) Wat inderdaad wel kan is zo'n pad of warmtegeleidende tape gebruiken.
Deze geleiden geen stroom, maar koelen ook wat minder goed.
Hoe dan ook, elke behaalde MHz is er weer één dus kan het zeker geen kwaad :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

ik kan het nog makkelijker voor je maken: een NV silencer (iig mijn ati slincer) heeft achterop 1 grote plaat welke de geheugenchippies coolen.. (raken enkel je geheugenchips aan, voor de rest niets). Die zou je eventueel actief kunnen koelen.. maar veel nut zal het inderdaad niet hebben.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:28
op me 5900XT had ik een Socket A koeler gelijmd met zalman lijm. deed het perfect en bleef mooi koel

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:57

Bever!

3

neem liever een zalman ipv die silincer, ondingen zitten in notime vol met stof.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
SmoothTweaker schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:33:
op me 5900XT had ik een Socket A koeler gelijmd met zalman lijm. deed het perfect en bleef mooi koel
Jij bedoelt waarschijnlijk aan de kant van de core. Daar gaat het hier niet over ;)
Gaming247 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:39:
offtopic:
hey r00n, alles goed op tiny-lan?
offtopic:
Ik ben toch maar niet gegaan. Moet teveel werken deze week :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Rone op 02-08-2005 23:42 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Warmte geleidende tape is volgens mij de enigste optie om een heatskin achterop je videokaart te plakken.

offtopic:
hey r00n, alles goed op tiny-lan?

[Updated spec's]

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:58

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Dr.Q schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:36:
Je zit ten eerste met de geleiding van stroom...
Jup... stom dat ik dat niet eerder zag. Ik dacht om de een of andere reden dat Arctic Silver niet stroom geleiden... Toenet las ik dat Arctic Silver voor 99% uit zilver bestaat... wat natuurlijk stroom geleid als een tierelier |:( .
Je kan de achterkant koelen door thermische pads te gebruiken als een soort riser boven de smd componenten en dan daar de koeler op monteren. Of het veel gaat schelen betwijfel ik...
Dan weet ik het goed gemaakt; Ik ga een setje van die tape halen en eens even kijken wat het zal schelen. Vervolgens zal ik er een mini-raportje erover schrijven met vergelijkingen en dergelijken.

Maar eerst ga ik nog wat klooien aan mn cpu, heb vandaag een heatsink besteld dus wordt nog leuk.

Bedankt voor alle reacties, en jullie horen nog van me.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Pagina: 1