[Apache] Volgorde van mod_auth mod_rewrite omdraaien

Pagina: 1
Acties:

• Jeeeroen
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hallo,

Allereerst mijn situatie: Ik heb twee mappen, genaamd map1 en map2. Met mod_rewrite rewrite ik map1 naar map2, wat prima werkt. Maar wanneer ik nu map1 beveilig met .htaccess (mod_auth), krijg ik, wanneer ik naar map1 surf, een inlogvenster te zien. Dit zou niet moeten gebeuren, want map1 zou gerewrite moeten worden naar map2. Als ik bovendien inlog in het inlogvenster, wordt de map vervolgens alsnog gerewrite naar map2!

Nu mijn vraag: Is het mogelijk mod_auth en mod_rewrite in omgekeerde volgorde uit te voeren, zodat ik geen inlogvenster krijg wanneer ik naar map1 surf, maar de map direct gerewrite wordt?

Wat ik heb geprobeerd: Ik heb geprobeerd de LoadModules in httpd.conf om te draaien, maar ik verwachtte al dat dat het probleem niet op zou lossen. Verder uiteraard met Google gezocht, helaas zonder resultaat (het probleem kom ik vaker tegen, echter geen oplossing).

Software:
- Windows XP, meerdere Linux versies
- Apache, meerdere versies geprobeerd

Overigens, waarom ik zo moeilijk doe: Ik heb een bepaalde situatie gelijkend op deze (die ik niet kan veranderen) en probeer nu een workaround te verzinnen.

Alvast bedankt.

[slaat tegen hoofd]
Volgens mij moest dit niet in NOS.
[/slaat tegen hoofd]

[ Voor 4% gewijzigd door Jeeeroen op 02-08-2005 14:09 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Interessante vraag. Ik zat me af te vragen of het op een of andere manier exploitable zou zijn (dus binnenkomen zonder langs de htaccess te gaan) als je het omdraait?

Kan zo niet bedenken hoe. Ook niet hoe je het zou kunnen doen overigens...

Edit: Ja, ik kan het voor je naar SA moven waar je vrijwel gegarandeerd geen antwoord krijgt op deze vraag, waar anders zou dit horen denk je?

Btw. google? gg: mod_rewrite before mod_auth (hoewel daar ook niet 1-2-3 een bruikbare oplossing bij staat voorzover ik zie, misschien nog wat prutsen met de zoektermen?)

[ Voor 47% gewijzigd door Wilke op 02-08-2005 15:13 ]

• Jeeeroen
  • Niet online
Bedankt in ieder geval voor je antwoord, het lijkt erop dat dit niet op te lossen is (en ik zie het toch als een probleem, dit hoort niet zo natuurlijk).

Misschien hoort 't toch wel op dit forum ;). Nu maar hopen dat ik hier wel antwoord krijg.

Ik had inderdaad al op Google gezocht, alleen ik kan er echt niks bruikbaars uithalen. (Meestal plaats ik topics op GoT als ik er echt niet uitkom.)

• Jeeeroen
  • Niet online
Ik heb ook nog even met de volgende code als .htaccess in map1 zelf, geprobeerd om map1 door te sturen. Dat lukte, maar met de Auth-codes erbij kreeg ik toch weer het inlogscherm. Het kon zo zijn dat door deze volgorde in .htaccess de RewriteRule eerst werd uitgevoerd, maar helaas.

code:
1
2
3
4
5
6
7
RewriteEngine On
RewriteRule ^(.*)$ ../map2$1

AuthName "Beveiligde map"
AuthUserFile C:\.htpasswd
AuthType Basic
require valid-user

Is het niet omgelijk om het Auth-gedeelte in de code hierboven aan bepaalde voorwaarden te laten voldoen (net zoals dat met RewriteRules kan)?

• Jeeeroen
  • Niet online
Na veel zoekwerk op internet en geen reacties op dit bericht concludeer ik (voor mensen die naar dit probleem zoeken op dit forum en dit bericht vinden) dat het niet opgelost kan worden. Mocht iemand toch een oplossing vinden, laat het me dan a.u.b. weten. Bedankt.