Toon posts:

w2k server +sp4 administrator beschadigd?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vreemd probleem bij een klant.
Ze hadden een fout in en Crystal Reports applicatie. De lokale systeembeheerder heeft toen de server opnieuw gestart dmv last known good configuration(voortaan genoemd als lkgc).

het probleem is nu dat de server er ontieglijk lang over duurt tot hij ingelogt is na het invoeren van gebruikersnaam + wachtwoord (nu al zo'n 10 minuten bezig). Na het inloggen zie ik ook geen iconen meer op m'n bureaublad en na een paar minuten bladeren door het start menu de server vast loopt en alleen maar te restarten is dmv task manager of een harde reset.

Het schijnt dus dat met lkgc de hkey\system\currentcontrolset aangepast wordt.

Alle dns settings, services e.d. staan goed. Als ik het bureaublad overneem via remote desktop zie ik ook geen iconen. Heb ook ad-ware maar gedraaid, die vond 1 critical item, maar had geen invloed op de werking ervan. Ook heb ik de tape streamer losgekoppeld. In de eventviewer stonden ook geen meldingen.

Ik zit met mijn handen in het haar eerlijk gezegd en weet niet welke stappen ik nog kan overwegen behalve onderstaand:

Nu heb ik een backup tape van gisteren die goed is en wil ik deze setting in het register terugzetten. Maar waar kan ik deze vinden op de tape (gemaakt met veritas backup exec 9.0)..

of weet iemand anders nog iets?

//ik zie net dat hij ook al moeite heeft met laden van veritas, zeg maar gerust dat hij het niet doet.
Is het herinstalleren van sp4 een aanbeveling?

//server specs
Compaq proliant ml350
2 GB mem
hp nc7760 Gigabit Server adapter

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 14:07 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
doe eens een chkdsk.. en kijk eens of hij fouten geeft.

Controlleer eens of er rare processen lopen...

Log eens onder een andere naam in en kijk of deze sneller is!
Tjeck je logs even op evt fouten!

[ Voor 8% gewijzigd door andreict op 02-08-2005 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
chkdsk = 100% ok
logs = om 10:28 en om 11 : 13 uur een event id 2001 : rascrts

process = weinig/tot niks vreemd, behalve van oinkmc.exe cpu usage 0% kan ik niets over vinden.

systeem hangt nu weer, weer rebooten.

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Wat als je een nieuw admin account aanmaakt en daarmee aanmeld? En wat doet ie in safe mode?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

Topicstarter
nieuw account moet ik nog proberen, zit nu in directory service mode, kijken of ik daar wat kan doen.
in veilige modus heb ik wel m'n iconen, maar inloggen duurt redelijk/vrij lang...

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat er precies geladen wordt voordat het scherm "applying your personal settings" komt?
ik zag net een unknown usb device staan in device manager... kan hij daarop blijven hangen? (vermoedelijk van smart ups 1500)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:39:
Weet iemand wat er precies geladen wordt voordat het scherm "applying your personal settings" komt?
ik zag net een unknown usb device staan in device manager... kan hij daarop blijven hangen? (vermoedelijk van smart ups 1500)
koppel hem even los en kijk wat ie doet..

Die iconen kan je natuurlijk rebuilden met tweakui :)

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:30

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Is dit de enigste server?
Welke services draaien er normaal gesproken?

Lang aanmelden kan o.a. komen door gare dns. Hebben we hier wel eens gehad en dan zit je echt een kwartier of langer te wachten.
Het scherm voor applying personal settings kan preparing network connections etc zijn ??

Die ractr.dll melding heb ik nog even op eventid.net bekeken maar dat lijkt me niet bepaald schokkend ofzo.

edit: ik weet niet of die last known alleen drivers of ook services beinvloed.
Komt dit artikel overeen met je probleem? http://www.msusenet.com/archive/index.php/t-1869586648.html Dan lijkt het DNS/AD. Het blijft moeilijk om er iets zinnigs van te zeggen...

[ Voor 25% gewijzigd door sh4d0wman op 02-08-2005 15:01 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
op een mail server na is dit de enigste server na...
hierop lopen bepaalde applicaties en is voor data opslag.. jeuh :(

hij hangt nu al 10 minuten op Applying your personal settings (al vanaf m'n hiervoorgaande post)...
services kan ik nu ff niet bij om een screenshot te maken..
heb de persasive sql services uitgezet omdat de applicatie die foutliep daar gebruik van maakte.

het schijnt dat ik zo maar moet rebooten in veilige modus, want dit duurt veel te lang.
doet die last good configuration alleen wat met je drivers trouwens? zo ja, dan is het een optie om deze dus allemaal opnieuw te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
In de veilige modus gaat alles goed (geen netwerkverbindingen).
Lijkt mij dat het dan geen profiel beschadigingen is.
Ben brutaal geweest en heb sp4 erover heen gezet. Kijken of dat misschien iets helpt.

Heb ook 5 screenshots van m'n services gemaakt, moet ik alleen nog van server afhalen en uploaden.
Nogmaals, zie daar niets vreemds in.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:30

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Als je in kan loggen, probeer dan ook even je DNS server te checken. Misschien is er daar iets anders gezet? Staan er in de Eventviewer geen meldingen over?
Iig goed nieuws dat safemode zonder netwerkverbinding werkt.
edit: heb je nog een ander account waarmee je aan kan melden? ben benieuwd of die net zo traag gaat...

[ Voor 20% gewijzigd door sh4d0wman op 02-08-2005 15:26 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb nog een beheerders account waarmee ik nu aangemeld ben in normale modus.
Na het inloggen duurt het 3 a 4 minuten voor ik mijn desktop zie.zonder iconen

Ik wilde naar m'n dns navigeren, maar helaas het syteem hangt nu.
ga nu rebooten in safe mode...

//bij het rebooten loopt ook steeds explorer.exe vast

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, nog altijd bezig.
ben bezig om alle hardware drivers te updaten.
met research kom ik er achter dat het ook kan liggen aan de ESCD - Bios. na het laden van mup.sys gaat windows z'n plug & pray devices opzoeken. Als deze verkeerd staan duurt dat dus ontieglijk lang.

Ga eerst nog een support pack installeren van de ml350 g3, daarna de bios updaten.

gelukkig al friet en een broodje hamburger op

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 15:47
Iets vregelijkbaars een keer gehad met XP. In safe mode duurde het inderdaad vrij lang voor (of na) MUP.SYS. Bij gewoon opstarten ruim 10 minuten.

En zoals je al zegt, ECSD clearen in BIOS did the trick. Dus zeker het proberen waard.

Whatever

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Dit komt me erg bekend voor.
voor het weekend had ik bij 2 klanten ongeveer hetzelfde probleem. Namelijk de servers wilden niet meer inloggen en bleven hangen op Applying computer settings... Pas na een paar uur kreeg ik desktop. Verder kon je services etc niet meer stoppen / starten en waren de servers erg instabiel.

Ik las even snel dat je een APC ups had.
Het probleem lag namelijk aan de APC software. (kijk maar eens bij services of ze op gestart staan of op bezig met starten...)
Oplossing was om pbeserver.exe en pbeagent.exe te hernoemen en server te herstarten. Daarna een update voor de software geinstalleerd.

Weet niet waardoor het gekomen is (misschien een windows update ofzo)

[ Voor 28% gewijzigd door Flyduck op 02-08-2005 20:17 ]

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Doet eerst maar eens uitleggen waarom de tijd die dat aanloggen duurt een probleem is.
Je hebt namelijk helemaal niks te zoeken op die server.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:59:
...ad-ware maar gedraaid, die vond 1 critical item...
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:12:
...process
= weinig/tot niks vreemd, behalve van oinkmc.exe...
Tja, als je zo'n server gebruikt om doodleuk op het web te gaan browsen,dan is dit je verdiende straf.

En heb je 't profile van de Administrator nou al eens weggegooid?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
die apc ga ik dus zeker wel proberen. Verdacht veel op hetzelfde probleem wat ik hier dus heb. Dat hij blijft hangen op die software.

Op deze server wordt nauwelijks/niet gebrowsed. Ben er niet altijd bij, maar deze server is voornamelijk voor data opslag en er draait een groot boekhoud pakket op.

Ben nu alles aan het testen met de nieuwste smart start cd van hp.

Hou je op de hoogte

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Flyduck schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:14:
Dit komt me erg bekend voor.
voor het weekend had ik bij 2 klanten ongeveer hetzelfde probleem. Namelijk de servers wilden niet meer inloggen en bleven hangen op Applying computer settings... Pas na een paar uur kreeg ik desktop. Verder kon je services etc niet meer stoppen / starten en waren de servers erg instabiel.

Ik las even snel dat je een APC ups had.
Het probleem lag namelijk aan de APC software. (kijk maar eens bij services of ze op gestart staan of op bezig met starten...)
Oplossing was om pbeserver.exe en pbeagent.exe te hernoemen en server te herstarten. Daarna een update voor de software geinstalleerd.

Weet niet waardoor het gekomen is (misschien een windows update ofzo)
Bij 2 klanten van mij ook problemen gehad met de Powershute software. Hun externe beheerder meldde dat ze de laatste weken vaker problemen hebben met de Powershute software. De oplossing die hij doorvoerde was het installeren van de laatste versie van de Powershute software

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Topicstarter
Flyduck, megatronics...

dit was inderdaad het probleem.

Thanks !

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 00:00:
Doet eerst maar eens uitleggen waarom de tijd die dat aanloggen duurt een probleem is.
Je hebt namelijk helemaal niks te zoeken op die server.

[...]

[...]
Tja, als je zo'n server gebruikt om doodleuk op het web te gaan browsen,dan is dit je verdiende straf.
:)

nog grappiger is dat er geen sp's of hw updates geplanned worden uitgevoerd, maar in tijden van crisis opeens alle sp's en hardwareupdates blind gedaan worden, zonder te weten wat er echt aan de hand is :)

Verwijderd

Topicstarter
Negativ.

Waar baseer je dat nou op? In dit topic staat dat ik SP4 opnieuw geinstalleerd heb. Alle voorgaande updates zijn middels SLA's geinstalleerd, waarvoor eerst uitgezocht is of ze nodig zijn en of ze geen conflicten maken met div. software.

Dat het aan de ups software/services lag, tja.. dankzij duck en megatronics kwamen tot de oplossing.

//
toch leuk dat er toch nog mensen zijn die nuttige posts maken

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:55:
oke, nog altijd bezig.
ben bezig om alle hardware drivers te updaten.
hierop, maar ok ok misschien iets te overdreven gezegd dat je niet update.
Pagina: 1