Goed, derde keer nu sinds ik de computer heb en weer precies hetzelfde probleem.
De computer valt om de zoveel tijd uit, waarna ie wel gewoon weer netjes opnieuw opstart. Volgens de microsoft Crash Analisys komt het door:
Maar goed, mijn vraag dus: Is het waarschijnlijk weer het MoBo, en zo ja, hoe kan het dat dit nu al de 3e keer in 3 jaar is dat mijn MoBo stuk is?
En mochten jullie toch nog denken dat het iets anders is, wat dan?
MoBo = MSI 865PE Neo
Proc = P4 2,8Ghz, hyperthreading
Videokaart: Radeon 9600XT
Geluidskaart: Audigy 2ZS
Geheugen: 2*512Mb Twinmos
Verder heb ik in de computer nog 3 Hdds zitten, een dvdrom en brander.
Voordat ik de nieuwe voeding had gekocht had ik trouwens een zeer oude voeding van 250W. Snapte dan ook nooit hoe hij zo stabiel liep op een voeding van 250W, en nu de comp dan eindelijk zo nu en dan eens begon uit te vallen dacht ik dan ook: Ah, nu heeft de voeding het opgegeven.
Maar de nieuwe voeding heeft jammer genoeg ook niks uitgemaakt dus.
Ow, en misschien nog wat handige info:
Zo heel nu en dan krijg ik van Microsoft Crash Analysis te horen dat komt door een probleem met de driver voor mijn geluidskaart en net kreeg ik voor het eerst te horen dat het te maken had met een driverprobleem van de videokaart.
Maar denk dat van de 5 keer dat ie uitvalt dat een device driver probleem maar 1 keer wordt genoemd.
Heb vorige week een format gedaan en de nieuwste drivers voor mijn creative audigy2 ZS en Radion 9600XT gedownload, dus heb niet het idee dat het daaraan kan liggen.
Ook heb ik vannacht Memtest86 gedraaid. Maar na 10 uur draaien was de test pas op 36% en ben ik ermee gestopt. De test gaf wel aan dat er nog geen fouten waren gevonden.
Zal het toch weer het moederbord zijn? Of hebben jullie nog andere ideeen?
Enige hulp zou ik zeer apprecieren!!!
De computer valt om de zoveel tijd uit, waarna ie wel gewoon weer netjes opnieuw opstart. Volgens de microsoft Crash Analisys komt het door:
Maar goed, zoals gezegd heb ik hetzelfde probleem al vaker gehad, en altijd was het op te lossen door een nieuw moederbord te kopen en installeren. Temperaturen zijn allemaal goed (33 voor MoBo, 44 voor Proc. en volgens mij is de temp voor de voeding niet helemaal goed. Vanmiddag net een gloednieuwe Cooler Master RS450 gekocht, alleen temp staat op 63, maar voelt hardstikke cool aan).The error was likely caused by an unrecoverable system hardware error. These errors are general in nature and can be caused by problems (such as overheating) with one or more of the following computer components:
* Random Access Memory (RAM)
* System board
* Central Processing Unit (CPU)
* Power supply
Maar goed, mijn vraag dus: Is het waarschijnlijk weer het MoBo, en zo ja, hoe kan het dat dit nu al de 3e keer in 3 jaar is dat mijn MoBo stuk is?
En mochten jullie toch nog denken dat het iets anders is, wat dan?
MoBo = MSI 865PE Neo
Proc = P4 2,8Ghz, hyperthreading
Videokaart: Radeon 9600XT
Geluidskaart: Audigy 2ZS
Geheugen: 2*512Mb Twinmos
Verder heb ik in de computer nog 3 Hdds zitten, een dvdrom en brander.
Voordat ik de nieuwe voeding had gekocht had ik trouwens een zeer oude voeding van 250W. Snapte dan ook nooit hoe hij zo stabiel liep op een voeding van 250W, en nu de comp dan eindelijk zo nu en dan eens begon uit te vallen dacht ik dan ook: Ah, nu heeft de voeding het opgegeven.
Maar de nieuwe voeding heeft jammer genoeg ook niks uitgemaakt dus.
Ow, en misschien nog wat handige info:
Zo heel nu en dan krijg ik van Microsoft Crash Analysis te horen dat komt door een probleem met de driver voor mijn geluidskaart en net kreeg ik voor het eerst te horen dat het te maken had met een driverprobleem van de videokaart.
Maar denk dat van de 5 keer dat ie uitvalt dat een device driver probleem maar 1 keer wordt genoemd.
Heb vorige week een format gedaan en de nieuwste drivers voor mijn creative audigy2 ZS en Radion 9600XT gedownload, dus heb niet het idee dat het daaraan kan liggen.
Ook heb ik vannacht Memtest86 gedraaid. Maar na 10 uur draaien was de test pas op 36% en ben ik ermee gestopt. De test gaf wel aan dat er nog geen fouten waren gevonden.
Zal het toch weer het moederbord zijn? Of hebben jullie nog andere ideeen?
Enige hulp zou ik zeer apprecieren!!!